Onko tämä tarpeellinen? (vaatteista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä tykkäisin.. tai oikeastaan oon ettinykki tuollaista asua, mut viel parempi ois että ois tuo vetoketju tuossa edessä, ei huppua eikä korkeaa kaulusta. Ne päänyli pujoteltavat paidat on varsinki vastasyntyneen kanssa minusta hankalia

Riippuu mihin vuodenaikaan syntyy. Itse tykkään käyttää bodeja jolloin vaippa pysyy paremmin ylhäällä (ja selkä lämpimänä) ja sukallisia housuja koska meidän molemmat lapset ovat vauvoina olleet kovia potkimaan sukat jaloista.

Kuinka pienellä? Mikä teillä on ollut eniten käytetty kotiasuste juuri sairaalasta kotiutuneella? Jotenkin ajattelen, että se tulee olemaan body+sukkikset -linjaa :) Vauva syntyy syksyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Kuinka pienellä? Mikä teillä on ollut eniten käytetty kotiasuste juuri sairaalasta kotiutuneella? Jotenkin ajattelen, että se tulee olemaan body+sukkikset -linjaa :) Vauva syntyy syksyllä.

Vauva ei ole vielä syntynyt, mutta ajattelin, että tuonne allehan voisi laittaa esim. sukkikset ja bodyn ja siinähän olisi vaatteet valmiina mummola käynnille jne. Miten paljon oot ostanut tulevalle vauvalle vaatteitta ja minkälaisia?

Alkuperäinen kirjoittaja t:
Tarpeellinen? Riippuu ihan siitä millaisia vaatteita kukin haluaa käyttää. Itse en huolisi. Hankalat pukea, vetoketju raapii ja keskivartalo nousee paljaaksi.

no ei hankaa jos siellä paidan alla on pody tai muu aluspaita..

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Tarpeellinen? Riippuu ihan siitä millaisia vaatteita kukin haluaa käyttää. Itse en huolisi. Hankalat pukea, vetoketju raapii ja keskivartalo nousee paljaaksi.

no ei hankaa jos siellä paidan alla on pody tai muu aluspaita..

Raapii kaulasta.

ei raavi jos on matala kaulus.. tuolainen korkea kaulus ei olekkaan hyvä, jos on matalakaulainen vauva.. mut nimenomaan sellainen matalakauluksinen vetoketjullinen paita on hyvä, mut niitä ei taho mistään löytyä tai sit niissä on se paskamainen huppu

Alkuperäinen kirjoittaja Heinekeeni:
Riippuu mihin vuodenaikaan syntyy. Itse tykkään käyttää bodeja jolloin vaippa pysyy paremmin ylhäällä (ja selkä lämpimänä) ja sukallisia housuja koska meidän molemmat lapset ovat vauvoina olleet kovia potkimaan sukat jaloista.

My ass... Rangaistuksena kaikkitietävyydestäni meidän vauva teki kunnon kainalokakat (body päällään) kaks sekuntia sen jälkeen kun painoin "Lähetä"..

Esikoisella (pyöreä) käytin paljon verkkaripukuja 0-2-vuotiaana niin, että alla oli lyhythihainen/hihaton body ja tarvittaessa sukkikset. Kätevää kerrospukeutumista.

Mutta kuopuksella (erittäin laiha) en käyttänyt verkkaripukuja ollenkaan, kun kaikki housut pysyivät ylhäällä vasta siinä vaiheessa kun niihin sopiva paita oli jo jäänyt pieneksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Vauva ei ole vielä syntynyt, mutta ajattelin, että tuonne allehan voisi laittaa esim. sukkikset ja bodyn ja siinähän olisi vaatteet valmiina mummola käynnille jne. Miten paljon oot ostanut tulevalle vauvalle vaatteitta ja minkälaisia?

Olen ostanut lähinnä bodyja, muutamia eri kokoisia. Ja muutamat housut (Lindexin velourhousuja parit ja saanut käytettyinä muutamat trikoot). Yhdet "lappuhaalarit" ollaan saatu. Eilen juuri tilasin fleecehaalarin ja pari eri kokoista sukkaosallista yöpukua. Sukkahousuja on kahdet ja sitten sukkia parit. Hattuja muutama. Ajateltiin, että noilla pärjää sairaalasta pois ja alkuun ja ostaa sitten lisää, kun näkee minkä kokoinen tyyppi sieltä tulee :) Ja millaisiksi ilmat heittäytyy.

Oletko sä ostanut paljon ja millaisia?

Kyllä meillä käytettiin tollasia sisävaatteitten päällä syksyllä/keväällä, kun ei vielä mitään toppapukua tarttenu. Ihan kätevät kauppamatkoilla, autossa jne. Ja joskus laitettiin päiväunillekin tollaset sisävaatteitten päälle ja peitto päälle.

Yhteistyössä