Onko tämä sitä uhmaikää koiralla? Ikää 2 vuotta ja käytös on ala-arvoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo menee tuohon rakkiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo menee tuohon rakkiin

Vieras
Koira oli ennen kiltti ja tottelevainen. No tottelee se nytkin, mutta pienen väännön jälkeen. :(

Eilen koira oli tunkenut taas kerran väärälle paikalle loikoilemaan, sohvan eteen. Koiran oma paikka on muualla ja olen sen aikaisemmin opettanut siihen, että komennan "Oma paikka!"
No eniveis, eilen se tosiaan oli väärässä paikkaa makailemassa ja tytär osui vahingossa johonkin kohtaan jalallaan, niin tämä rähähti!!! Karjaisin koiralle todella tiukasti "OMA PAIKKA!" ja koira luikerteli samantien sinne nolona.
Aikaisemmin viime viikolla koira oli jo melkein näppäämässä toisen lapsen kädestä hampaillaan ihan syyttä suotta, mutta kiellolla estin sen.

Toinen tapahtui tänään. Olen opettanut koiralle, ettei meidän pihan ohikulkijoista tarvitse välittää. Ohi on saanut mennä mikä vaan, vaikka lehmä, eikä koira ole kiinnittänyt huomiota.
Tänä aamuna koira piti hirveän mekkalan ohikulkijasta.

Siis mitä v*ttuu täällä tapahtuu?
Säännöt on ihan samat, mitään muutoksia ei ole tapahtunut missään kohdassa, olen tosi tarkka näitten kanssa.
Liittyykö tämä jotenkin koiran murkkuikään, vaikka eikös ne ajat pitäis olla jo ohi?

[QUOTE="Hmm";27292345]Koiran uhmaikään ei kyllä mun koirakokemuksella (reilut 30v ja yhteensä 8 koiraa) kuulu agressiivisuus. Ettei olisi sairas?[/QUOTE]

Tämä on olemassakin tosi dominoiva koira. Pentuna tein kovan työn, että sain siitä yhteiskuntakelpoisen. Tuo ei varsinaista aggrekäytöstä ole, mitään oikeaa puremista ei ole ollut. : / Toisia koiria kohtaan on tosi ankara ja dominoi vahvasti.

Mutta tuota käytöstä en todellakaan salli koiraltani ja jos jatkossa joudun jatkuvasti olemaan varuillani koiran suhteen, on parempi, etten enää pidä sitä.

Kuulostaa siltä, että on aikuistunut ja kokeilee nyt, voisiko arvojärjestyksessä kiipiä ylöspäin.

Tosta ohikulkijoille räyhäämisestä, koiran vahtivietti saattaa hyvinkin olla vasta herännyt. Minkä rotuinen koira?

Yhteistyössä