Onko tämä peruste karenssiin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tietämätön"

Vieras
Jos minulla on määräaikainen työsopimus ja miehellä vakituinen työsuhde.
Sitten tulee yhteen muutto miehen paikkakunnalle ja itellä ei ole uutta työpaikkaa ja ei ollut mahdollisuutta kulkea 200km työmatkaa päivittäin.
Tuleeko karenssi?

[QUOTE="tietämätön";29227175]Jos minulla on määräaikainen työsopimus ja miehellä vakituinen työsuhde.
Sitten tulee yhteen muutto miehen paikkakunnalle ja itellä ei ole uutta työpaikkaa ja ei ollut mahdollisuutta kulkea 200km työmatkaa päivittäin.
Tuleeko karenssi?[/QUOTE]

En tiedä, tuleeko karenssia, mutta eikö se yhteenmuutto voisi tapahtua sen määräaikaisen sopparin päätyttyä?

Tulee karenssi jos vaihtaa paikkakuntaa. Itse muutin aikoinaan Tampereelta Helsinkiin ja karenssi tuli vaikka ihan satunaisia keikkatöitä tein Tampereella ja Helsingissä oli odottamassa uusi duuni joka olisi alkanut muutaman kuukauden päästä muutosta.

Nykyisin ei tule karenssia, jos irtisanoutuu työstä siksi, että puoliso saa työn tosielta paikkakunnalta ja muuttaa siksi, tai jos muuttaa toiselle paikkakunnalle yhteenmuuton vuoksi (siis kumppanin kanssa yhteenmuuton vuoksi). Kannattaa varmistaa työkkäristä, miten asia menee työnantajan kanssa, mutta olisi kyllä aika törkeää, jos työnantajan "oikeus" työntekijään painaisi enemmän kuin työntekijän oikeus perhe-elämään!

Millä perusteella haluat purkaa määräaikaisen sopimuksen?

Olet kuitenkin tehnyt juridisesti sitovan lupauksen ja allekirjoittanut paperin, jossa suostut työskentelemään työnantajalle tietyn ajan. Ei joku muutto ole mikään ulkopuolinen pakko, vaan ihan oma valinta.

Yhteistyössä