Onko tämä palsta opettanut sinulle jotakin? Vaikuttaako arkielämääsi? Oletko palstan myötä tajunnut jotakin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aavatar"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aavatar"

Vieras
En ennen palstailun aloittamista edes tiennyt mikä on ticket to heaven. Tajusin myöhemmin, että pojalla on ollut jopa ticketin takki, mutta en tiennyt sen olevan muita "kummempi".
Myöskin monet lastenvaatemerkit ovat tulleet ihan palstalta mulle tutuksi. Ilman palstailua en vieläkään varmaan tietäisi mikä on småfolk.

Palstan kautta olen myös oppinut, että ihmiset ovat yllättävän moni aikamoisia kyyliä. Uima-hallissa on aina vähintään yksi läskipoliisi, joka avautuu ihan varmasti jossakin päin internetin ihmeellistä maailmaa sun selluliiteistäsi, joku kaupassa kyttää ruokaostoksesi ja puistoissa osa mammoista tulee sinne vain katsoakseen miten sinä ja lapsesi olette pukeutuneet.

No rehellisesti: Tämän palstan takia mun itsetuntoni on laskenut. Mä nimittäin (oikeasti) pidän itseäni nykyään pullukkana ja monesti saatan masentua "koska oon niin läski". En ole läheskään enää niin sinut vartaloni kanssa. Olen normaalipainoinen ja bmi on 23,5, joten en edes kiiku missään rajoilla. Harrastan lenkkeilyä. Tälle palstalle on joskus aina linkitetty ihan mun kokoisten naisten kuvia ja suurin osa on sitä mieltä, että on lihava ja joku ihmettelee suorastaan miten joku voi moista läskiä pitää edes normaalipainoisena.
Toki tänne linkitellään välillä myös oikeasti lihavien kuvia, mutta en puhu nyt niistä.

Mä olen joskus ollut oikeasti jopa järkyttynyt lukiessani tätä palstaa. Musta on uskomatonta, millaisia arvostelijoita, läskipoliiseja, tuomitsijoita ja kyylääjiä riittää joka paikassa.
Ennen kun menin lasten kanssa puistoon, ei käynyt edes mielessä, että joku arvostelee ja tuomitsee meidän vaatteet, käytöksen, hiekkalelut, tavan toimia ja minun reisien koon.

Mä joskus kans linkitin tänne oman kuvani ja samantien alkoi läskijutut lentää. Matamiksi kutsuttiin ja ties miksi. Ylipäätään jos on NORMAALI NAAMAKUVAKETJU, niin eihän sielä silloin kuulu toisia haukkua..

T: normipainoinen myös

Olen oppinut, että mun ei kannattaisi edes harkita lastenhankkimista, koska aion edelleenkin luoda uraa ja ehkä jopa joutuisin käymään työmatkoilla pikkulapsiaikana.

Olen oppinut myös, että kun lapsi on isänsä kanssa keskenään se on sama kuin lapsi olisi hoidossa.

Mä olen joskus ollut oikeasti jopa järkyttynyt lukiessani tätä palstaa. Musta on uskomatonta, millaisia arvostelijoita, läskipoliiseja, tuomitsijoita ja kyylääjiä riittää joka paikassa.
Ennen kun menin lasten kanssa puistoon, ei käynyt edes mielessä, että joku arvostelee ja tuomitsee meidän vaatteet, käytöksen, hiekkalelut, tavan toimia ja minun reisien koon.

Näinpä. Pahemmin en täällä viitti käydä kun alkaa ahdistamaan. Ahdistaa ajatella että ihmiset on oikeasti tällaisia kuin täällä.

mulle tästä on ollut valtavasti hyötyä monella tapaa, ehkä myös tuossa, että on valjennut tuo ajatusmaailma, missä kyylätään muita. Ja olen myös alkushokin jälkeen todennut, että entistä vähemmän mua haittaa se kyylääminen, koska tiedän aiempaa selvemmin minkälaisista ongelmista siinä on kysymys.

Oppinut sen että puheet yhäreiden vittumaisuudesta ja pakkoäitien katkeruus muita naisia kohtaan taitaa pitääkin paikkansa. Järkyttävän ilkeitä, tunteettomia ja vajaakasvuisia nämä äidit nykyään. Ei tarvitse ollenkaan ihmetellä miksi lapset voi huonosti ja käyttäytyvät yhtä huonosti kuin vanhempansa. Onneksi olen niin vanha etten ole elossa enää kun tämä sukupolvi on 20-30v. Maailma hajoaa silloin käsiin!

No pakosti sitä on tullut opittua kaikenlaista 8 palstavuoden aikana. Monia ihan positiivisiakin asioita. Toki on sitä oppinut myös suodattamaan tekstiä ja hyppimään trollereiden yli. Ja nykyään monista asioista osaa olla hyvinkin montaa eri mieltä.

Voi mistä aloittaisin? Ehkä kaiken voi tiivistää siihen, että olinpa mistä tahansa mitä mieltä tahansa niin olen väärässä. Kyllä palsta tietää.

Enkä ole edes käynyt täällä kuin 1,5v, enkä ole äiti.

Olen oppinut, että kannattaa kuunnella vain ja ainoastaan omaa järkeään. Oli kysymys lasten kasvatuksesta, kodinhoidosta tai mistä vaan..kaikkia ei voi miellyttää

Hämmästyksekseni olen todennut, että naiset ovat todella rajoittuneita katsantokannoissaan ja suvaitsevaisuudessa, kateellisia ja aina valmiina mollaamaan toista ja juoruilemaan.

Yhteistyössä