Onko tämä oikein? Mitä mieltä olet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiistakapula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiistakapula

Vieras
Minusta tuntuu, että mies tahallaan lyttää minun kaikki sanomiset ja tekemiset.

Tänään tuskastuin, kun en keksinyt mitään uutta ruokaa perheellemme ja tuskastuneena sanoin sitten, että "ärsyttää käydä kaupassa kun pitää tutkia joka ikinen tuote erikseen, ettei se sisällä viljaa"

Mies muistutti minua, miten olin vain muutamaa päivää aikaisemmin puhunut meidän rahatilanteesta näillä sanoilla "Se on hyvä, ettei ole muuta kun kävellä kauppaan ja ostaa se mitä mielii milloinkin"
Tuonkin kommentin tarkoitin vain sillä, kun miehen mielestä meillä on tiukkaa, kun taas itse tykkään, että meidän rahatilanne on ihan hyvä ja yritin noilla sanoilla kannustaa miestäni positiivisempaan ajatteluun.

Ja sitten toinen asia, minkä mies lyttäsi totaalisesti oli se, kun muutama kuukausi sitten meille tuli toinen koira (pentu) taloon. Silloin murehdin etukäteen sitä, että kunpa pentu ei leimaantuisi liikaa aikuiseen koiraan jne.
Tuossa katselin koirien tekemisiä, kun olivat niin leppoisasti vierekkäin, vaikka toinen järsi luuta. Ihastelin tyytyväisenä sitä, että "Minusta on niin ihana kun nuo koirat ovat kuin paita ja peppu, tulevat niin mainiosti toimeen keskenään"
Mies veti tuon leimaantumiskortin esille.

AAAargh! Minusta tuntuu, että tulen kohta hulluksi tuon miehen kanssa. Ihan sama mitä sanon, mies lyttää tai muuten kääntää asian minua vastaan.
Ikään kuin jenkkileffan pidätystilanne "Anything you say or do can and will be held against you in a court of law."

En aivan ymmärtänyt mikä tuossa kertoo luottamuspulasta tai sanomisten lyttäämisestä. Ymmärtääkö mies miten koet hänen sinua kohtelevan ja miten toivoisit hänen tukevan sinua sanomisissasi, mielipiteissäsi.

En aivan ymmärtänyt mikä tuossa kertoo luottamuspulasta tai sanomisten lyttäämisestä. Ymmärtääkö mies miten koet hänen sinua kohtelevan ja miten toivoisit hänen tukevan sinua sanomisissasi, mielipiteissäsi.

Mistä luottamuspulasta???? :confused: ???

Olen yrittänyt vääntää ja kääntää, mutta mies ei vaan ymmärrä, että hänen sanomisensa loukkaavat tai tuntuvat muuten ikäviltä. :(
Nytkin mies pitää sitten mykkäkoulua, kun "ei kestä mitään sanoa"

Yhteistyössä