Onko tämä oikein? laskutetaan edellisen asunnon sähköjä nyt kun on asuttu uudessa jo kohta vuosi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nytkyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nytkyn

Aktiivinen jäsen
09.01.2007
3 276
0
36
Elikkäs meille tuli tasauslaskuja tänään 2 kpl sähköstä, ekana tämän asunnon jossa asutaan nyt ja sitten edellisestä asunnosta jossa ei olla kohta vuoteen asuttu...nämä laskut tekee vajaa 200e...eikö ois pitänyt sillloin kun pois muutettiin laskuttaa kerta oli laskutettavaa?? kun itse vielä soitin ja sanoivat että ei tule sähköntasauslaskua että on tasan menny...

Nyt jostain sitten pitäisi repäistä 200 e näihin laskuihin...kyllä ottaa päähän :headwall: :headwall: soitan huomenna isännöisijälle että vois sen ennakko maksun nostaa ainakin kympillä ettei tälläisia laskuja enää tipahtelis tänne... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Ettekös ilmoittanut sähköyhtiölle lukemaa muutettuanne? Loppulaskuhan pitäis tulla heti kohta sen jälkeen, kun sähkösopimus on irtisanottu.

ainaskin täällä jos muuttaa niin automaattisesti katkeaa se sähkö(siis jos vvo:lta muuttaa vaikka nikulle). ainoastaan että uuden firman kanssa pitää itse tehä sopimus.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Ettekös ilmoittanut sähköyhtiölle lukemaa muutettuanne? Loppulaskuhan pitäis tulla heti kohta sen jälkeen, kun sähkösopimus on irtisanottu.

ainaskin täällä jos muuttaa niin automaattisesti katkeaa se sähkö(siis jos vvo:lta muuttaa vaikka nikulle). ainoastaan että uuden firman kanssa pitää itse tehä sopimus.

Me ollaan ilmoitettu lukema sinä päivänä, kun ollaan muutettu virallisesti pois asunnosta ja lasku tuli jonkin ajan kuluttua. Tulee ainakin just oikea lukema. Ja lukema pyydettiin ilmoittamaan.

Meillekin tuli muutaman kuukauden jälkeen muutosta, niin noin 1000e yhtiövastike. Soitin isännöitsijän sihteerille, niin laskua ei olisi minulle edes kuulunut lähettää, kun sanoin, etten edes asu siellä. Olikohan uusi asukas jättänyt maksamatta vai mitä vittuilua tuo oli? Samoin tuli 5000e vesilasku joka myös oli väärä, joten ei ihan kannata kaikkea heti maksaa. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
Elikkäs meille tuli tasauslaskuja tänään 2 kpl sähköstä, ekana tämän asunnon jossa asutaan nyt ja sitten edellisestä asunnosta jossa ei olla kohta vuoteen asuttu...nämä laskut tekee vajaa 200e...eikö ois pitänyt sillloin kun pois muutettiin laskuttaa kerta oli laskutettavaa?? kun itse vielä soitin ja sanoivat että ei tule sähköntasauslaskua että on tasan menny...

Nyt jostain sitten pitäisi repäistä 200 e näihin laskuihin...kyllä ottaa päähän :headwall: :headwall: soitan huomenna isännöisijälle että vois sen ennakko maksun nostaa ainakin kympillä ettei tälläisia laskuja enää tipahtelis tänne... :headwall:

eli jos sanoit irti sähkösopimuksen edellisestä kämpästä kun muutitte sieltä pois niin silloin ois pitäny kuukauden kuluessa tulla teille loppulasku.

jos taas et, niin.... voivoi. ne laskuttaa silloin siihen asti kun se sopimuksen irti sanot.

täällä ei voi itse päättää sitä sähköyhtiötä vaan se tulee isännöitsijän kautta, joten minun ei kuulu irtisanoa sitä sähköä...asumme kerrostalossa...kun vuokrasopimus loppuu, siihen loppuu myös kaikki muut...tämä tasauslasku oli siis siltä ajalta kun olimme siellä asuneet ja muutimme pois 25.11.2006 ja se lasku oli ajalta 1.6.2006-24.11.2006....ja nyt tämä uusi lasku tästä asunnosta jossa nyt asumme on 25.11.2006-31.5.2007...eli uuden ymmärrän mutta en tuota vanhaa |O

täällä ei voi itse päättää sitä sähköyhtiötä vaan se tulee isännöitsijän kautta, joten minun ei kuulu irtisanoa sitä sähköä...asumme kerrostalossa...kun vuokrasopimus loppuu, siihen loppuu myös kaikki muut...tämä tasauslasku oli siis siltä ajalta kun olimme siellä asuneet ja muutimme pois 25.11.2006 ja se lasku oli ajalta 1.6.2006-24.11.2006....ja nyt tämä uusi lasku tästä asunnosta jossa nyt asumme on 25.11.2006-31.5.2007...eli uuden ymmärrän mutta en tuota vanhaa |O

me kun muutettiin pois vuokralta niin isännöitsijä ilmoitti meille sen lukeman ja meidän itse piti se lukema ilmoittaa sähköyhtiölle.siis meidän velvollisuus oli itse irtisanoa sähkösopimus!!

Jos tasauslasku on ajalta jolloin olette vielä siellä asuneet on se oikein.
Kulutus on ollut suurempaa kuin arvio.

kummallista tässä onkin se kun soitin silloin kun muutettiin pois että onko jotain tasauslaskuja tulossa, niin sanoivat että kaikki on mennyt tasan. ei ole maksuja tulossa, ja kaiken järjen mukaan tämä olisi pitänyt laskuttaa silloin joulukuun aikana kun muutimme marraskuussa pois...miksi alkaa laskuttaan vasta miltei vuoden päästä :headwall:

kummallista tässä onkin se kun soitin silloin kun muutettiin pois että onko jotain tasauslaskuja tulossa, niin sanoivat että kaikki on mennyt tasan. ei ole maksuja tulossa, ja kaiken järjen mukaan tämä olisi pitänyt laskuttaa silloin joulukuun aikana kun muutimme marraskuussa pois...miksi alkaa laskuttaan vasta miltei vuoden päästä :headwall:

vie asia joko

a) kuluttajaneuvojalle tai
b) oikeusaputoimistoon

siellä osaavat neuvoa paremmin kun me.

ja joo, ois pitäny laskuttaa kuukauden kuluessa siitä kun muutitte pois.

minä oon ainakin ilmoittanut sähköyhtiöllä että muutetaan pois ja ilmoittanut uuden osoitteen. ei se ole isännöitsijän tai vuokranantajan tehtävä. soita tosiaan jollekki virkaihmiselle joka osaa neuvoa paremmin kuin me! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
minä oon ainakin ilmoittanut sähköyhtiöllä että muutetaan pois ja ilmoittanut uuden osoitteen. ei se ole isännöitsijän tai vuokranantajan tehtävä. soita tosiaan jollekki virkaihmiselle joka osaa neuvoa paremmin kuin me! :hug:

Sama täällä. Ei mekään päätetä itse sähköyhtiötä tms. mutta joka muutossa on mun itse pitänyt ilmoittaa muuttopäivä, että tietävät tulla kattomaan mittarit, ja ilmoittaa samalla uusi osoite, mihin loppulasku lähetetään.

Mutta ärsyttäviä on tuollaset, joo.
:/ Yksi tuttu kertoi kuika ei ollut vuosikausiin asunut vuokralla paikassa josta yhtäkkiä tuli karhukirje monen kuukauden vuokrista ajalta jolla hän oli asunut siellä. Siis oli usempi vuosi taaksepäin muuttanut pois. ja aina maksanut vuokransa. Onneksi oli vuokrakuitit vielä tallessa että oli millä todistaa maksaneensa...ja ei ollut yksityinen vuokranantaja vaan yhtiö.

Yhteistyössä