onko tämä normaalia?(lapsi pph:lla)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Poika on nyt 2v, on ollut tällä samalla hoitajalla koko ajan, aloitti 10kk ikäisenä. Aina aiemmin on mennyt iloisena ja mielellään hoitoon, mutta nyt tänä syksynä on alkanut tapella vastaan. Huuto alkaa heti aamulla, kun pitää pukea, en halua hoitoon. Mahtaako siellä tapahtua jotain, minkä takia lapsi on haluton sinne menemään? Hoitajan mukaan viihtyy hyvin, leikkii toisten kanssa, vähän on tullut uhmaa, mutta ihan normaalia. Pois hakiessa ei haluaisi kotiin. Lapsiryhmä on vaihtunut nyt syksyllä, ryhmään tuli kaksi uutta pientä. Jääköhän poikani vaille huomiota, laiminlyödäänlö hoitoa, vai mistä tämä johtuu?

mun mielestä kuulostaa aika normaalilta. ja ku tuo uhma tullu, niin laittaisin sen piikkiin. en sit tie, tää oli vaan mun mielipide. mistä sitä tietää vaik oliski jotain ollu, mutta jos pph:n mielestä kumminki kaikki ok

Normaalille minusta kuulostaa.On varmaan jo jonkinlainen kuva päivähoidosta äidillekin muodostunut ja päivähoitajasta.Onhan tuo kahden vuoden ikäkin jo sellainen,että lapsi muuttuu enemmän tietäväksi ja kapinoi yhtä sun toista.

Uudet lapset ryhmässä voivat olla todella kova pala 'vanhoille' lapsille, jopa suoranaista taantumista on ollut sen johdosta. Esim kolmevuotias alkanut konttaamaan uuden pienen tultua, jo puhaumaan oppineet alkaneet lässyttää vauvakieltä jne. Eli täysin tutulta ja normaalilta vaikuttaa, en olis huolissani. Se menee ennen joulua ohi. :)

Uudet lapset ryhmässä voivat olla todella kova pala 'vanhoille' lapsille, jopa suoranaista taantumista on ollut sen johdosta. Esim kolmevuotias alkanut konttaamaan uuden pienen tultua, jo puhaumaan oppineet alkaneet lässyttää vauvakieltä jne. Eli täysin tutulta ja normaalilta vaikuttaa, en olis huolissani. Se menee ennen joulua ohi. :)

Näin juuri. Tutulta kuulostaa ;-) Entiset hoitolaiset voivat olla mustasukkaisia uudelle hoitolapselle. 2v on muutenkin uhmaiän kynnyksellä...

Ota lapsi pois, jos vaistosi sanoo niin. Mun keskimmäinen oli pph:lla eikä viihtynyt. En ottanut lapsiraukkaa toiseen hoitopaikkaan ja kadun sitä todella lujaa, vaikka lapsi on nyt jo koulussa.
Eikä lapseni edes enimmäkseen laittanut hanttin, mutta ei luonnollisestikaan tiennyt, mikä on hyvää hoitoa ja mikä ei. Vaistosin vahvasti ja tiesinkin lopulta faktuaalisesti, että asiat eivät ole riittävän hyvin, mutta en toiminut silti.
Nuorimmaista en enää pph:lle laittais. Niin hurjia kokemuksia minulla lapseni kautta asiasta on. Myös nuorimmast sisarukseni ovat olleet useassa pph_paikassa ja kaikki kokemukset ovat huonoja.
Tähän on tietenkin todettava, että myös hyviä pph:ita on.

[QUOTE="karhu";22140921]Ota lapsi pois, jos vaistosi sanoo niin. Mun keskimmäinen oli pph:lla eikä viihtynyt. En ottanut lapsiraukkaa toiseen hoitopaikkaan ja kadun sitä todella lujaa, vaikka lapsi on nyt jo koulussa.
Eikä lapseni edes enimmäkseen laittanut hanttin, mutta ei luonnollisestikaan tiennyt, mikä on hyvää hoitoa ja mikä ei. Vaistosin vahvasti ja tiesinkin lopulta faktuaalisesti, että asiat eivät ole riittävän hyvin, mutta en toiminut silti.
Nuorimmaista en enää pph:lle laittais. Niin hurjia kokemuksia minulla lapseni kautta asiasta on. Myös nuorimmast sisarukseni ovat olleet useassa pph_paikassa ja kaikki kokemukset ovat huonoja.
Tähän on tietenkin todettava, että myös hyviä pph:ita on.[/QUOTE]

Mitä siellä paikassa oli siis faktuaalisesti huonosti? Ei pelkän vaiston perusteella voi noin sanoa. Ei minun lapseni ollut tyytyväinen missään hoitopaikassa ei edes päiväkodissa. Tämän perusteella en siis ala tuomitsemaan ketään hoitajaa. Jotkut lapset eivät vain sopeudu päivähoitoon koskaan. eihän kaikki aikuisetkaan sopeudu työelämään.

meillä samanikäinen ja pph:lla. Nyt syksyllä on tullut vastaavaa käytöstä kuin teillä esiin,
ja johtunee juurikin uhmasta jota esiintyy jo paljon. Lapsella on oma tahto ja hän ei haluaisi jäädä hoitoon sinun "pakosta" meillä aina ei se kotiinlähtökään hyviin suju.

Eli ehkei heti kannata miettiä mitään muita vaihtoehtoja. Oletko kysynyt lapseltasi miksi ei halua jäädä hoitoon? (riippuu tietty miten osaa jo puhua)

Yhteistyössä