Onko tämä kiellettyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulevaYh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulevaYh

Vieras
Eli olemme avoliitossa asuva pariskunta,uusioperhe. Lapsia on minun edellisestä avoliitosta ja nyt tästä yhteisestä.

Asumme omakotitalossa jonka omistaa avomieheni.

Nyt olemme puhuneet että jospa eroaisimme mutta huolettaa se että minä lähtisin tästä kuuden lapsen kanssa kerros tai rivitaloon vuokralle.

Yksin kertaisempaa olisi kaikin puolin että mies muuttaisi pois ja vuokraisi talonsa minulle ja lapsille.
Maksaisi normaalisti veroa vuokratulosta jne.

Onko kenelläkään tälläisestä kokemusta?

Järki on se että lasten ei tarvitse muuttaa pois kotoa,eikä tarvitse vaihtaa koulua,asumme siis maalla ja lapset ovat pienessä koulussa ja kulkevat koulukyydillä kouluun.

Ja täällä päin ei ole suuria vuokrattavia rivitaloja,kolmioon en kuitenkaan tällä porukalla haluisi lähteä,kun koirakin löytyy.

Tulee vain mieleen että kuinka monesti tälläisestä ajatellaan että yhteiskuntaa kusetetaan ja haetaan tukia.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Tottakai voit normaalisti sen vuokrata jos miehelle se sopii.

Toki tämä sopii miehelle.
Olemme tätä miettineet jo pitempää.
Eihän tämä siis ole välttämättä pysyvä ratkaisu mutta näin alkuun.

Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon?
Minkälaista paperisotaa tämä tuo?

Alkuperäinen kirjoittaja tulevaYh:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Tottakai voit normaalisti sen vuokrata jos miehelle se sopii.

Toki tämä sopii miehelle.
Olemme tätä miettineet jo pitempää.
Eihän tämä siis ole välttämättä pysyvä ratkaisu mutta näin alkuun.

Mitä kaikkea pitää ottaa huomioon?
Minkälaista paperisotaa tämä tuo?

Normaalin vuokrasopimuksen teette ja sovitte vuokran määrän,maksupäivän jne.Siis mitä vuokraan sisältyy esim.vesi+lämmitys vai ovatko erikseen.
Ei siinä mitään kummallisuuksia tarvita.

Kyllähän mies täällä varmasti aikaa varsinkin alkuun viettää paljon,siis ihan lasten kanssa ja kuitenkin koirankin kanssa.

Silleen hyvä että me ollaan hyvissä väleissä,perheenä kaikki toimii ok mutta parisuhde on nyt vähän mitä on ja hieman hakusessa.

Kun ollaan erottu niin eipä tarvitse miettiä avointasuhdetta mikä joillakin on mutta minulle eikä miehelle se sovi.
Mutta uutta miestä en elämääni ole hetkiin etsimässä,hullun myllyä jo tämä monen lapsen kanssa touhuaminen kun koirakin on tärkeä harrastekaveri.

netistä katsoin että vuokratulosta menee veroa 28%. Siitä vissiin saa vähentää talon vakuutuksia jne?
Koska ne kuitenkin jää miehen nimelle kun on jo aikoinaan ottanut kaikille vakuutukset.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Etkö mitenkään sais ostettua sitä taloa? Ei ole kiellettyä, mutta kurja ois asua kodissa, josta ex vois ajaa ulos jos joku ei meekään niinkuin hän haluaa.

En saa ostettua koska pitäisi saada lainaa melko paljon koska talon arvokin on tässä rempatessa noussut,enkä halua ottaa edes isoa lainaa kun töistäni ei voi tietää.

ja jos tästä ongelmia tulee niin aina pääsee pois mutta exä on todella joustava,uskokaa tai älkää.
ja jos hän ajaa minut ulos on se hänen ongelma koska tuskin yksin järkeä jäädä isoon taloon asumaan.

Uusimmat

Yhteistyössä