Onko tämä kateutta vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
Olen laihduttanut melko lyhyessä ajassa reilut 10 kiloa ja tiedän, että sen kyllä huomaa.
Ystävät ja etenkin sukulaiset ei vaan voi antaa yhtään kehuja, vaikka ilmeestä näkee, että tulokset näkyvät! Mies sen sijaan kehuu jatkuvasti pienempää peppua ja mahaa, ja se on musta tosi ihanaa kun saan kehuja osakseni, kun olen kovan urakan tehnyt.. Onko se niin kamalan vaikeeta edes vähän mainita siitä, että toinen on saanut laihdutettua niinkin paljon?? Mulle itselleni on tärkeetä että myös muut sanoo huomaavansa eron entiseen.., tiedättekö mitä tarkoitan?? Onko se ihmisten kateudesta sitten kiinni vai mistä ettei voi olla iloinen toisen puolesta?

Just yhdessä ketjussa huudettiin ettei saa sanoa, että on laihtunut. On kuulemma ärsyttävää jos painosta mainitaan yhtään mitään.
Päättäkää jo kumpi parempi.

No ei se 10 kg nyt niin paljo ole, että vieraat huomaisivat kovin helposti. Itsellä nyt 8 kg tullut pienessä ajassa, ja se näkyy hiukan naamassa, reisissä ja mahassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mami:
Mun tapoihin ei ainakaan kuulu moinen. Saatan kehua vaatetta,kampausta,hiusväriä tms,mutta en muuta.

Joo ja tää on yksi syy. Ei toisten painoon viitsi puuttua. Mieluummin kehuu jotain sellaista, jonka ko. henkilö on tehnyt mm. makuvalinnoillaan. Ei sillä mitä syö, koska se on niin hlökohtaista.

Mä en jotenkin kehtaa sanoa mitään kenenkään painosta. Tosiaalta en tykkää et munkaan painoon puututaan milläänlailla.

Mut jos sanoisin, et hei, sähän oot laihtunu, niin jotenkin tulis tunne, et kaveri aattelee, et oon pitäny sitä jotenkin tukevana tai lihavana jopa.... Toisaalta, mä en ees katso kavereita sillä silmällä, joten liekö huomaisin edes painon muutoksia suuntaan tai toiseen, jos nyt ei kyse ihan kymmenistä kiloista olis.

Yhteistyössä