Onko tämä jo työpaikka kiusaamiseen laskettavissa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh ja höpsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh ja höpsis

Vieras
Töitä tehty 1kk vasta ( uusi pesti )

Jo työsuhteen alussa oli tiedossa,että joudun joustamaan työn suhteen siis työaika liukuu suuntaan jos toiseen.
Nyt on useasti muutettu työvuoroja minun osalta aikaisemmaksi.
Näitä muutoksia ei johtaja ole tehnyt työvuoro listaan vaan muutokset sain tietää toisen työntekijän kertomana! ja vasta sitten piti itse tehdä muutokset seukka listaan.

Nyt tulevalla viikolla on luvassa palavereita ja mietin,että jo minulle tehdyt työvuorot eivät natsaa palavereiden kanssa! että näinkö taas vuorot vaihtuu lennossa...

Eikö työvuoro listat ole juurikin sitä varten joiden mukaan tullaan töihin?

Tässä olen miettinyt,että eihän tästä tule mitään jos pitää alkaa kyselemään päivän päätteeksi monesta moneen teen huomenna töitä :(
Onneksi on 3kk koeaika....

Johtaja on muutenkin en tiedä tyyppiä.....huoh

[quote="vieras";25946070]työaikojen muuttaminen on sinusta työpaikkakiusaamista?[/quote]

työaikojen muutoksista saan kuulla toiselta työkaverilta en johtajalta ja muutoksia ei ole ikinä merkitty työvuoro listoihin!!!!!!!!!!
Listojen mukaan tullaan ja lähdetään pois töistä ja toiseksi näitä muutoksia on ollut jopa siten,että alle päivän varoitusajalla!!!!!! Eikä taaskaan johtaja kerro suoraan minulle duunarille...

Alkuperäinen kirjoittaja höh ja höpsis;25946130:
työaikojen muutoksista saan kuulla toiselta työkaverilta en johtajalta ja muutoksia ei ole ikinä merkitty työvuoro listoihin!!!!!!!!!!
Listojen mukaan tullaan ja lähdetään pois töistä ja toiseksi näitä muutoksia on ollut jopa siten,että alle päivän varoitusajalla!!!!!! Eikä taaskaan johtaja kerro suoraan minulle duunarille...

No ehkä sun kannattaa jäädä sieltä töistä koeajan puitteissa pois, jos tuo noin kovasti ahdistaa. Voin nimittäin luvata, että sillä työpaikallasi on luvassa vielä monta muuta juttua, jotka ovat mielestäsi hard-core-kiusaamista tähänastiseen verrattuna...

Työvuorolistojen muutoksiiin ei tarvitse suostua. Se taitaa lukea ihan jokaisessa työehtosopimuksessa. Ne työlistat on virallisia asiakirjoja ja niihin ei saa tehdä muutoksia ilman että asianosainen on luvannut.

Mielestäni sinulla on oikeus tulla ja mennä listojen mukaan. Työnantaja tarvittaessa kysyy joustoa.

no kyllä se esimiehen tehtävä olisi tiedottaa työvuorojen muutoksista ja jopa kysyä sinulta, että käykö se,että näin muutetaan. Mistä sinä voit olla varma että työkaveri ei keksi omasta päästään näitä muutoksia (jos vaikka haluaa itse muuttaa omaa vuoroaan ja siirtää sen oman vuoronsa näin sinulle). mene kysymään esimieheltä, että jaa pitääkö nyt muuttaa vuoroa...? ja jos hän sanoo että jooo pitää, niin sano joskus että voi kun se ei nyt sovi mulle, kun mä olen jo kerennyt sopia tärkeän menon sille ajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja höh ja höpsis;25946056:
Jo työsuhteen alussa oli tiedossa,että joudun joustamaan työn suhteen siis työaika liukuu suuntaan jos toiseen.

Itsehän sen tuossa sanoit. Kysyt vielä pomolta näinkö tää menee niin tiedät sitten varautua.

Jospa pomo tarkoituksella kiertää sääntöjä antamalla työntekijöiden keskenään hoitaa työvuorojen muutokset ilman, että hän itse pyytää muutosta. Työnantaja ei voi muuttaa tehtyä työvuorosopimusta ilman työntekijän suostumusta, mutta kaikki menee täysin laillisesti, jos työntekijät sopivat työvuorojen muutoksista keskenään.

No ei se liukuva työaika tarkoita sitä, että työvuoroja voidaan muutella miten sattuu ilman että työntekijälle siitä edes ilmoitetaan. listat on listat ja niillä mennään jos ei työntekijä itse muutoksiin suostu. Niistä kun pitää ilmoittaa vähintään pari viikkoa ennen.

Yhteistyössä