Onko tämä asunto iso vai pieni??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 888888
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8

888888

Vieras
Vauva tulossa ja tarvittaisiin lisätilaa eli muutto edessä... Yksi asunto löytyi netin kautta mikä kiinnostaa ei olla vielä käyty katsoon, ja netissä ei ole sisäkuvia. Asunto on 69 neliötä. Makuuhuoneet on 12 neliötä ja toinen 10 neliötä. Keittiö 10, olkkari 14, kylppäri 3 ja vessa 3 neliötä.
Mutta en osaa hirveän hyvin ilman kuvia hahmottaa, onko noi ihan kauhean pieniä koppeja kaikki huoneet? :o

Vauva tulossa ja tarvittaisiin lisätilaa eli muutto edessä... Yksi asunto löytyi netin kautta mikä kiinnostaa ei olla vielä käyty katsoon, ja netissä ei ole sisäkuvia. Asunto on 69 neliötä. Makuuhuoneet on 12 neliötä ja toinen 10 neliötä. Keittiö 10, olkkari 14, kylppäri 3 ja vessa 3 neliötä.
Mutta en osaa hirveän hyvin ilman kuvia hahmottaa, onko noi ihan kauhean pieniä koppeja kaikki huoneet? :o

Ja summa noin on 52 neliötä. Loput vissiin käytäviä?
Kylpyhuone 3 neliötä kolmiossa on kyllä todella mini.

Joo no tosta puuttuu tuulikaappi, eteinen ja sauna. Tuulikaappi 2,5, eteinen 8 ja sauna.. Hmh en muista, ei ole nyt tähän hätään se asuntoilmotus sivu auki. Meillä on nykynen asunto n. 63 neliötä, yks makkari, kylppäri, sauna ja pikku vessa.. Olohuone ja keittiö.. Toiselle makuuhuoneelle ois tarve ja vähän enemmän säilytystilaa myös.. Meitä ois siis kaks aikusta ja vauva tulossa asumaan tuohon.. Tai no ei oo vielä vauvaa mut sitten kun on :)

Jos rakennusmääräyksissä komeron ja huoneen raja on seitsemän neliötä, niin mieti siitä, kuinka pieni on 10 neliön makkari.

Eli onhan nuo huoneet aika kanakoppeja. Se, että iso osa suomalaista asuu vastaavissa, ei tee niistä tilavia. Meillä pelkästään olohuone on 50 neliötä.

No tuskin nuoripari ja yks vauva tarvii 50 neliön olkkaria :D MUt mietin mahduttaisko tohon mukavasti.. Mä en oikein hahmota et miten iso on 10 neliön makkari, mutta kuulostaa aika pikkuselta..

No mieti, et 3x3 metriä on 9 neliötä. Eli se makkari on ehkä 3x3,3 metriä; parisänky vie siitä 2x1,6 metriä (3,2 neliötä). Sängyn ympärille jää kulkutila, ei paljon muuta. Toisaalta, me asuttiin 2 aikuista ja 2 lasta 65 neliön kolmiossa, joka oli ihan ok, ja toi on kuitenkin sitä 4 neliötä isompi :)

Paras olis käydä kattomassa paikan päällä; voi olla ihan hyvä tai sit jos on huono pohjaratkaisu ni ei toimi ollenkaan.

Joo on kyllä tarkotus mennä kattoon paikan päälle mutta just tällä sekunnilla ei onnistu niin siksi kyselen :) Joo no meillä on varmaan sitten nyt aika lailla samankokonen makkari mitä tossa kämpässä olisi.. Pienehköltä kuulostaa.. :O Mutta ei se auta kun käytä katsomassa ja sitten todeta. Nykyinen asunto menettelee muuten mutta tarvii sen toisen makuuhuoneen vauvaa varten ja täällä ei myöskään oo yhtään "valmista" säilytystilaa, yks ainoa pieni komero vaan, ja keittiönkaapit..

No tuskin nuoripari ja yks vauva tarvii 50 neliön olkkaria :D MUt mietin mahduttaisko tohon mukavasti.. Mä en oikein hahmota et miten iso on 10 neliön makkari, mutta kuulostaa aika pikkuselta..

Jaa, no me muutimme taloomme, kun oma lapsemme oli puolivuotias. En ymmärrä miten ikä vaikuttaa tilanahtauteen? Talomme on 260 neliötä ja meitä asuu täällä kaksi aikuista ja yksi eskarilainen. Sekä pari koiraa. Meillä oli 75 neliöinen kolmio, kun taloamme rakensimme ja lapsemme syntyi. Ahdas sekin oli.

Itse olen lapsuuteni kasvanut 85 neliöisessä kolmiossa eikä sielläkään tilaa liikaa ollut, vaikka kolme henkeä asunnossa asui.

[QUOTE="qwerty";30133208]Jaa, no me muutimme taloomme, kun oma lapsemme oli puolivuotias. En ymmärrä miten ikä vaikuttaa tilanahtauteen? Talomme on 260 neliötä ja meitä asuu täällä kaksi aikuista ja yksi eskarilainen. Sekä pari koiraa. Meillä oli 75 neliöinen kolmio, kun taloamme rakensimme ja lapsemme syntyi. Ahdas sekin oli.

Itse olen lapsuuteni kasvanut 85 neliöisessä kolmiossa eikä sielläkään tilaa liikaa ollut, vaikka kolme henkeä asunnossa asui.[/QUOTE]

Siten vaikuttaa ettei meillä vielä oo rahasummia muuttaa lähes 300 neliön omakotitaloon eikä kyllä haluttaiskaan eikä oo ihan järkeäkään vielä sellasista haaveilla :)

Yhteistyössä