Onko tällä palstalla uskovaisia äitejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Usko, toivo, rakkaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Usko, toivo, rakkaus

Vieras
"Lahkolla" ei niinkään väliä, vaan sillä että miellät olevasi "uskossa" Jumalaan...Miten teillä näkyy usko arjessa, miten "harjoitat" uskoasi, rukoiletko, luetko Raamattua, käytkö jossain tilaisuuksissa jne...? Itse olen jotenkin vieraantunut kaikesta uskon harjoittamisesta lasten myötä...Aika ei vain tunnu riittävän ja hengellisesti olen aika "erämaassa"...En tarkoita, että uskoa pitäisi suorittaa, mutta jotenkin kaipaan erityisesti uskovien yhteisöä, keskusteluja, vertaistukea muilta uskovilta...

tekisi kyllä tosi hyvää parisuhteellekin ja muutenkin tietty. Aikaisemmin meillä oli sellainen tapa, mutta se on vain jäänyt. Kirkossa tai muissa tilaisuuksissa ei oikein ehditä käymään, kun on monta pientä lasta ja rakentamiskiireeet vielä menossa. Enkä niinkään kaipaa mitään muotojumalanpalveluksia vaan aitoa yhteyttä muiden uskovien kanssa...WWJD: olen kyllä facebookissa, mutta en halua tänne yhteystietojani laittaa...

Moi, mä olen uskossa oleva kolmen lapsen äiti. Meillä lapsille ei uskontoa mitenkään tupata, iltarukoukset luetaan, pyhäkoulussa käydään silloin kun sinne huvittaa mennä, ja kirkon lastentapahtumiin osallistutaan. Kuulumme evankelisluterilaiseen seurakuntaan, mutta käyn lasten kanssa myös Metodisti kirkon tapahtumissa. Lapset viihtyvät siellä paremmin kun on vapaampi meno ja musiikkia.Kukaan ei siellä tuputa mitään, jokainen voi olla ihan OMA itsensä, osallistua omalla panoksella jumalanpalvelukseen, juodaan kahvia, välitetään toisista ja toisten kuulumisista. Siellä tapaan muita äitejä, rukoilen ja saan rauhoittua perhe-elämän keskellä. Siellä lataudun ja jaksan taas lasten kanssa, ja tietty ihanan mieheni :) Siunausta ja voimia, toivottavasti löydät kultaisen keskitien uskon ja kodin välillä.

En niinkään ehkä ole uskostani vieraantunut, mutta toisaalta joo kyllä niin, että koska en ehdi/jaksa rukoilla ym. niin olen kyllä ehkä kiukkuisempi kotonakin ja jotenkin pahalla tuulella (vaikka siihen kyllä vaikuttaa moni muukin asia, kuten hormonit!)...Rukous ja hiljentyminen tuo kuitenkin tiettyä tasapainoa omaankin jaksamiseen ehdottomasti. Samoin musiikista (itse laulaminen tai kuuntelu) saan latautumista. Mun oma tausta on vapaissa suunnissa, mutta nykyisin olemme koko perhe ev.lut. kirkon jäseniä. Vapaita suuntia vastaan mulla ei kuitenkaan ole mitään negaa. Mulla on ystäviä eri suuntauksista ja se on vain rikkaus...Ehkä sitä voisi perustaa jonkin pienen raamattupiirin, jolloin saisi samalla keskusteltua myös. En itse jaksa pelkästään kuunnella saarnoja kovalla kirkonpenkillä ;)

Olen minä oikea Ap eli rekisteröitynyt käyttäjä, joka on ihan piruuttaan ottanut nimimerkikseen sekaannuksia aiheuttavan Ap:n. Mitäpä muutakaan voitaisiin odottaa sellaiselta, jonka aiempi nikki oli Turbojurpo?

Lunatic, tosiasia on se että kun uskonasiat ei kiinnosta yhtään niin et sinä meitä huomaisi, joten mitä päättelemme tästä :D

En minäkään tänne yhteystietojani laittaisi tietenkään. Yksityisviestit on täällä sitä varten olemassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja WWJD:
Lunatic, tosiasia on se että kun uskonasiat ei kiinnosta yhtään niin et sinä meitä huomaisi, joten mitä päättelemme tästä :D

En minäkään tänne yhteystietojani laittaisi tietenkään. Yksityisviestit on täällä sitä varten olemassa :)

???? Paljonko on vedetty höpöheinää?
En tajunnu viestistäsi mitään, en niin yhtään mitään.

Meillä kunnioitetaan lepopäivää (sunnuntai), käydään seuroissa, ja joka päiväisessä arjessa näkyy kiroilun, juomisen yms välttämisenä. Muuten ollaan kyllä kuin tavalliset ihmiset :D

Yhteistyössä