Onko tämä rikkaruoho vai ei? Pystyykö kukaan tunnistamaan? *Muoks. Nyt ois niitä uusia kuvia*

Sanoisin rikkaruohoksi. Mun pitäis kyllä kasvit tunnistaa mutta en tuota kuitenkaan tunnista. Ensin katsoin että ihan kuin jonkin leinikin lehtiä ja sitten taas näytti sellaiselta pellon pientareilla kasvavalta rikkaruoholta. Mulla on tunnistustaidot ruostunut :ashamed:

Jos siihen tulee sellainen keltainen kukka joka muistuttaa leinikin kukkaa- se on rikkaruoho.

Ja jos lähtee isokin puska helposti irti maasta niin rikkaruohohan se, sama jota mä varjelin monta vuotta mun kukkapenkissäni kunnes äiteemuori lopulta sanoi että nyppää pois liljojes seasta tuo...

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Jos siihen tulee sellainen keltainen kukka joka muistuttaa leinikin kukkaa- se on rikkaruoho.

Ja jos lähtee isokin puska helposti irti maasta niin rikkaruohohan se, sama jota mä varjelin monta vuotta mun kukkapenkissäni kunnes äiteemuori lopulta sanoi että nyppää pois liljojes seasta tuo...
Ihana :D

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:

Ihana :D
Se kasvoi siis sellaisina puskina, mä tunnistan mitään huonosti, mutta äiti on kävelevä puutarhakirjasarja.

Oli ne kyl vähän hulluissa paikoissa jopa mun istuttamiksi, siis jos olisin istuttanut ne.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja eevikka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiiltomalva!
no mä sanoisin, ettei ole kyseinen malva :) Rikkaruohoksi mäkin epäilen ja uutta kuvaa innolla odottaen.
http://www.google.fi/images?q=kiiltomalva&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:eek:fficial&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=7BErTNy8F8uPOInz7LID&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CDYQsAQwAw

Ei ole.... eihän?

Siis mä luulen ainakin että ap tarkoittaa tuota liuskalehtistä, vai tarkoittaako?

eevikka
Alkuperäinen kirjoittaja eevikka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiiltomalva!
no mä sanoisin, ettei ole kyseinen malva :) Rikkaruohoksi mäkin epäilen ja uutta kuvaa innolla odottaen.
http://www.google.fi/images?q=kiiltomalva&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:eek:fficial&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=7BErTNy8F8uPOInz7LID&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CDYQsAQwAw

Ei ole.... eihän?

Siis mä luulen ainakin että ap tarkoittaa tuota liuskalehtistä, vai tarkoittaako?
näin mäkin epäilen että ei tarkoita tuota isolehtistä ( joka sekään tuskin on malva)... vaan tuota korkeampaa liuskalehtistä

Yhteistyössä