Onko tämä mielestänne totta? ”Ellei ihminen usko Jeesukseen Kristukseen, hän ei pääse taivaaseen. Hän joutuu kadotukseen eli helvettiin.”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
En ole uskovainen niin en usko taivaaseen tai helvettiin.

Uskon siihen, että jos elät oikeiden* kristillisten oppien/arvojen mukaan niin elämäsi on helpompaa, onnellisempaa ja koet olevasi paremmin balanssissa.

*ei lgbtq-uuswoke-homohumpalla kuorrutettujen
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Nooo mitäs kuoleman jälkeen? Tyhjyys?
Niin, tai sitten uudelleen syntyminen. Siis taas tänne syntisten maahan, ei taivaaseen.
Olen niin vanha sielu, että mun on pakko olla ollut täällä aiemminkin.😁
Kukaan mun ikäinen ei kuunnellut/kuuntele iskelmäratiota.🤷‍♀️😁
Ja huohota joidenkin tangomarkkinoiden perään tai innostu lavatansseista tai tai tai - olen tehnyt tätä jo hyvin pienestä.🫣
Kuulun sitä paitsi ihan toiselle aikakaudelle!
 
Niin, tai sitten uudelleen syntyminen.
Olen niin vanha sielu, että mun on pakko olla ollut täällä aiemminkin.
Kukaan mun ikäinen ei kuunnellut/kuuntele iskelmäratiota.
Ja huohota joidenkin tangomarkkinoiden perään tai innostu lavatansseista tai tai tai - olen tehnyt tätä jo hyvin pienestä.🫣
Älä, mä katon välillä mustavalko-Suomi-filmejä vaikka elän täällä ekaa ja vikaa kertaa. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kaikki joutuvat "kadotukseen" eli lakkaavat olemasta, kun aivosähköinen toiminta päättyy kuolemassa.
Tosin jotkin havainnot viittaavat siihen, että viime hetkillä voi joillekin syntyä hallusinaatio "taivaasta" aivojen tuhoutuessa.

Joskus aikaisemminkin olen kysysynyt kuolemanjälkeiseen elämään uskovilta, missä muodossa he uskovat ruumiin ylösnousemukseen? Minkä ikäisiä ylösnousseet ovat, kuolinhetkensä ikäisiäkö? Onko heillä normaalit elintoiminnot, pitääkö syödä ja ulostaa, maistuuko taivaallinen seksi? Nukuttaako?
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Näin on näreet.
No tuon osasinkin jo arvata.

Ja sitten se seuraava ja olennaisin kysymys.

Minne joutuivat kaikki ne miljardit vainajat jotka kuolivat noin 350.000 v aikana ennenkuin nykyihminen loi jeesuksen ja jumalan kristinuskoineen? Katosivatko he vaan jonnekin avaruuden eetteriin? Kai nyt kaikkitietävä raamattu osaa sen kertoa?

Odotan jännityksellä ’oikeita’ vastauksia 😆

ap
 
No tuon osasinkin jo arvata.

Ja sitten se seuraava ja olennaisin kysymys.

Minne joutuivat kaikki ne miljardit vainajat jotka kuolivat noin 350.000 v aikana ennenkuin nykyihminen loi jeesuksen ja jumalan kristinuskoineen? Katosivatko he vaan jonnekin avaruuden eetteriin? Kai nyt kaikkitietävä raamattu osaa sen kertoa?

Odotan jännityksellä ’oikeita’ vastauksia

ap
Jospa lukisit raamatun toiseen kertaan.
Saisit ehkä selvemmän kuvan raamatun sanomasta.
 
Kaikki joutuvat "kadotukseen" eli lakkaavat olemasta, kun aivosähköinen toiminta päättyy kuolemassa.
Tosin jotkin havainnot viittaavat siihen, että viime hetkillä voi joillekin syntyä hallusinaatio "taivaasta" aivojen tuhoutuessa.

Joskus aikaisemminkin olen kysysynyt kuolemanjälkeiseen elämään uskovilta, missä muodossa he uskovat ruumiin ylösnousemukseen? Minkä ikäisiä ylösnousseet ovat, kuolinhetkensä ikäisiäkö? Onko heillä normaalit elintoiminnot, pitääkö syödä ja ulostaa, maistuuko taivaallinen seksi? Nukuttaako?
En ole uskovainen niin en usko taivaaseen tai helvettiin.

Uskon siihen, että jos elät oikeiden* kristillisten oppien/arvojen mukaan niin elämäsi on helpompaa, onnellisempaa ja koet olevasi paremmin balanssissa.

*ei lgbtq-uuswoke-homohumpalla kuorrutettujen
Jotkut ihmiset kunnioittava muiden ihmisten vakaumusta ja hyväksyvät heidän ”suuntautumisen”
Uskovaisille kuuluu myös lähimmäisen rakkaus.
 
No tuon osasinkin jo arvata.

Ja sitten se seuraava ja olennaisin kysymys.

Minne joutuivat kaikki ne miljardit vainajat jotka kuolivat noin 350.000 v aikana ennenkuin nykyihminen loi jeesuksen ja jumalan kristinuskoineen? Katosivatko he vaan jonnekin avaruuden eetteriin? Kai nyt kaikkitietävä raamattu osaa sen kertoa?

Odotan jännityksellä ’oikeita’ vastauksia

ap
Taivaan pitää olla todella suuri paikka. Tässä hyvä esitys muutaman vuoden takaa, nythän meitä on jo yli 8 miljardia. (jenkkien billion)
 
Jotkut ihmiset kunnioittava muiden ihmisten vakaumusta ja hyväksyvät heidän ”suuntautumisen”
Uskovaisille kuuluu myös lähimmäisen rakkaus.
Ei minulla ole vaikeuksia hyväksyä uskovaisen vakaumusta tai homoseksuaalin suuntautumista, molempia kuuluu ystäväpiiriini. Mutta se ei tarkoita, etteikö kysymyksiä ristiriidoista havaitun reaalimaailman kanssa voisi esittää.
 
No tuon osasinkin jo arvata.

Ja sitten se seuraava ja olennaisin kysymys.

Minne joutuivat kaikki ne miljardit vainajat jotka kuolivat noin 350.000 v aikana ennenkuin nykyihminen loi jeesuksen ja jumalan kristinuskoineen? Katosivatko he vaan jonnekin avaruuden eetteriin? Kai nyt kaikkitietävä raamattu osaa sen kertoa?

Odotan jännityksellä ’oikeita’ vastauksia

ap
Heidät tuomittiin tekojensa mukaan, ja jokaisella on omatunto.
 
Ajattele ensin mitä tarkoitetaan iänkaikkisella elämällä, niin sen jälkeen ymmärrät mitä helvetillä ja taivaalla tarkoitetaan.

Taivaassa on todennäköisesti myös paikkoja niille jotka eivät usko Kristukseen, Hänen kauttaan sinne voi olla kuitenkin helpoin pääsy, koska sinne pääsyyn on olemassa kirjoitetut ohjeet.



Nimim. epätietoinen.
 
Ajattele ensin mitä tarkoitetaan iänkaikkisella elämällä, niin sen jälkeen ymmärrät mitä helvetillä ja taivaalla tarkoitetaan.

Taivaassa on todennäköisesti myös paikkoja niille jotka eivät usko Kristukseen, Hänen kauttaan sinne voi olla kuitenkin helpoin pääsy, koska sinne pääsyyn on olemassa kirjoitetut ohjeet.
Eivät kartat ja kompassit mitään auta, ellei niitä käytä.
 

Yhteistyössä