kärsii lapsettomuudesta? Olisi kiva kuulla ajatuksianne lapsettomuuteen liittyvistä tutkimuksista ja hoidoista. Voiko kristitty mielestänne tehdä niitä ja kuinka pitkälle voi mennä? Perustelkaa myös. Kiitos jo valmiiksi!!
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2005 klo 13:33 ludde kirjoitti:Itse tein lopputyöni lapsettomuudesta ja kirkon kanta hoitoihin on negatiivinen. Täytyy hyväksyä mitä ylemmältä taholta annetaan ja jos ei anneta niin sekin täytyy hyväksyä. Eli kirkko ei hyväksy hoitoja.
Olen parin tuttuni takia tuota asiaa joskus enemmänkin miettinyt...Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2005 klo 11:29 minttukukka kirjoitti:kärsii lapsettomuudesta? Olisi kiva kuulla ajatuksianne lapsettomuuteen liittyvistä tutkimuksista ja hoidoista. Voiko kristitty mielestänne tehdä niitä ja kuinka pitkälle voi mennä? Perustelkaa myös. Kiitos jo valmiiksi!!
No.. minä kysyin asiaa diakoniatyöntekijältä ja käsitin saamastani vastauksesta että kirkon opetus ei kiellä. Toki on sitten sellainenkin asia että kuinka kukin raamattua tulkitsee. Ja sitten on vielä sekin että mitä keinoja käytetään. Mielestäni asia ei ole kirkonkaan kannalta ihan mustavalkoinen. Mutta en lähde asiasta väittelemään. =)Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2005 klo 13:33 ludde kirjoitti:Itse tein lopputyöni lapsettomuudesta ja kirkon kanta hoitoihin on negatiivinen. Täytyy hyväksyä mitä ylemmältä taholta annetaan ja jos ei anneta niin sekin täytyy hyväksyä. Eli kirkko ei hyväksy hoitoja.
Tuo ei ole enää totta et täytyy käydä useammin kontrollissa jos on ivf. Se ei poikkea raskautena millään tavalla "normaalisti" alkunsa saaneesta raskaudesta.Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2005 klo 16:15 suskkunen kirjoitti:Kuulun kirkkoon ja uskon mutta en osaa sanoa et kuinka paljon mut uskon omalla tavallani...
Kärsin itse lapsettomuudesta ja se on minulle kova paikka...olen ylipainoinen ja kovan työn kautta päässyt painoon jossa voin aloittaa hoidot(ensiksi n.6kk hormooni pillereitä...jos ei onnistu otetaan pistoset mukaan ja sitten inseminaatio ja vihon viimeinen on koeputki hedelmöitys) ja jos joku viisas maan päällä elävä ihminen on tämmöiset mahdollisuudet keksiny/kehittäny niin pitäisi jokaisell ihmisellä maan päälllä olla mahdollisuuus käyttää!!!!!
hyvä ystäväni on juuri käynyt kaikki hoidot läpi ja sai eilen keisarinleikkauksella pienen pojan, olemme keskustelleet hoidoista ja odotusajasta ja se on ollut minulle ja hänelle terapiaa....koska eivät hoidot ole kivuttomia tai edullisia JA KOEPUTKIHEDELMÖITYKSISSÄ JA NIINDEN RASKAUKSIEN AIKANA ON LÄÄKÄRI JA NEUVOLA AIKOJA ENEMMÄN KOSKA KESKENMENON VAARA ON SUUREMPI KUIN NORMAALISTI ALKUUN LAITETUILTA!...joten täytyy itsensä ja miehensä kanssa miettiä tarkkaan että mihin asti mennään.....olen itse mieheni kanssa valmis menemään niin pitkälle kuin on mahdollista.......nyt toivotaan että hormoonit auttaa.....
KYLLÄ MINUN MIELESTÄNI KAIKILLA TERVEILLÄ ON OIKEUS SAADA JA KÄYDÄ HOIDOISSA, SAADA OMA LAPSI!!!!! :hug:
Kaupallinen yhteistyö: Storytel