Onko täällä pulloveden käyttäjiä?

• Viestiketjun aloittaja Rouva
  • Ensimmäinen viesti
Rouva
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No ulkomailla vaan tulee ostettua..
Samoin joo, jos olen maassa, jossa hanaveden juontia ei suositella. Mutta ällöjä oli ne mikrobit (vai mitä ötököitä ne nyt olikaan), jotka kasvavat pullovedessä! Yöks!

Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Mä käytän pullovettä. En usein, mutta se on ainoa tapa saada mut juomaan vettä.

Mikäs tossa pullovesi.fi-osoitteessa on? Ei jaksais käydä tsekkaamassa.

Miksi vain pullovesi on sellasta mitä juot ?
Ihan siksi, että kotona juona vaan mehuja ja maitoa. Autossa, reissussa, duunissa jne mulla on lähes aina juotavaa mukana = pullovesi.
Ei siis vaan tuu juotua muuta vettä kun pullovettä.

Kraanavettä meillä juodaan, mutta viimeks vkolla ostin pulloveden ihan vaan sen takia kun olin unohtanut ottaa laukkuun sellaisen kotoa lähtiessäni ja oli niin kova jano että oli pakko. Olisin ostanut limsan mutta kun esikoinen ei niitä juo niin ostin veden. Muuten poikotoin vesipulloja ja otan kraanasta vettä omaan pulloon yleensä aina mukaan. Nyt vaan unohtu. :/

vierailija
Kraanasta tulee hanavettä. Ja siinä on usein palon vikaa. Kalevassa on tänään uutinen:
"Pohjavesien likaantuminen on yhä tavallisin vesiepidemiaan johtava syy. Talousveden tuotannossa käytettävien raakavesien likaantuminen on aiheuttanut 74 vesiepidemiaa ja 215 likaantumistilannetta.

Miettisen mukaan pohjavesien likaantumiseen vaikuttavat monet tekijät. Pääsääntöisesti tapaukset liittyvät pohjavedenottamoiden heikkoon kuntoon ja niiden ongelmalliseen sijaintiin.

– Pohjavedenottamo on saatettu sijoittaa esimerkiksi rantapenkalle, rinteeseen tai monttuun, jolloin pintavalumat pääsevät veteen. "

Yhteistyössä