Onko täällä oikeesti köyhiä perheitä?

  • Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
.
Alkuperäinen kirjoittaja aina sama laulu:
taasko, anna olla jo. Täällä on köyhiä ja vähemmän köyhiä. Ihmisiä, jotka osaavat hoitaa raha-asiansa ja ihmisiä, jotka eivät ole osanneet.
Sori ny mutta mistä minä voin tietää onko tämä sama laulu ollu täällä.
 
huimapää
kaverin mies on erikoislääkäri ja tienaa kokolailla mukavasti.silti ne ostelee vaatteita kirpparilta ja ottavat mielellään kavereiden lapsilta pieneksi käyneitä käyttöönsä eivätkä oo mitenkää merkkitietoisia.ei se kierrätetyn tavaran suosiminen automaattisesti oo köyhyyden merkki,kyse voi olla myös ihmisen muista arvoista.Minunkaan perheeni ei ole köyhä,varaa olis ostaa kaikki vaatteet ja tavarat uusina,mutta ekologisista syistä ostamme myös hyväkuntoista käytettyä ja kierrämme ahkerasti kirppareita.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja kirpparihirmu:
siis 1e vaate/tavara vai?

oivoi, just ostin tänään useemman vaatteen alle euron kipale kotikäyttöön, ollaan sitte vissiin oikeesti köyhiä...
Tarkoitin että ykkös kauppa tavaroissa ja vaatteissa kirppari.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja c:
En usko että täällä on oikeesti köyhiä. Jos on OIKEESTI köyhä niin ei todellakaan ole varaa mihinkään tietokoneeseen ja internet maksuihin.
Saahan tietokoneita halavalla kirppareilta, nettiliittymä maksutkaan halvimmillaan kun 20 e.
 
wii
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja c:
En usko että täällä on oikeesti köyhiä. Jos on OIKEESTI köyhä niin ei todellakaan ole varaa mihinkään tietokoneeseen ja internet maksuihin.
Saahan tietokoneita halavalla kirppareilta, nettiliittymä maksutkaan halvimmillaan kun 20 e.
Jos on oieesti köyhä ei ole edes varaa 20? nettimaksuun.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja wii:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja c:
En usko että täällä on oikeesti köyhiä. Jos on OIKEESTI köyhä niin ei todellakaan ole varaa mihinkään tietokoneeseen ja internet maksuihin.
Saahan tietokoneita halavalla kirppareilta, nettiliittymä maksutkaan halvimmillaan kun 20 e.
Jos on oieesti köyhä ei ole edes varaa 20? nettimaksuun.
Luokittelen köyhäksi sellasia perheitä joilla jää tyyliin 100-500 ? kk ruokaan, ylimääräsiin laskujen jälkeen.
 
kirpparihirmu
just, mä en oikeen tiiä onko vaatteissa ykköshankintapaikka...taitaapa olla. kotivaatteet kaikki kirpparilta, siis ehjiä, siistejä ja tahrattomia, saa myös 1e/kpl

monet kerhovaatteetkin a la kirppari, sieltä löytyy tosi hyviä halvalla! just ostin tytölle pop plyysisetin kirpparilta ja tarhakaverin äiti kysy että ihan uus asu taitaa olla tytöllä! ja ulkovaattetkin taitaa pääosin olla kirpparilta tai huutonetistä...

kyllä meillä ois rahaa ostaa vaatteet uutena kaupasta mutta en halua, mieluummin ostan paidan 1e ja kotona saa mennä soosit ja värit ilman että äiti ahistuu kun makso 20e se paita!

ja jos löydän tosisiistiä, menee myös kerhoon päälle.

taidamme siis olla köyhiä...=)
 
No me ollaan köyhiä valtion laskuopin mukaan....itsestä ei vaan tunnu siltä =) Meillä jää käteen rahaa kuussa sen verran että katsotaan meidän olevan köyhiä.
Ihan on varaa nettiin, harrastuksiin, ruokaan ja autokin löytyy (tosin se on saatu, mutta ylläpito maksaa). Kaikki ylimääräinen kun jätetään hankkimatta niin hyvin ollaan pärjätty.
 
sanon vaan
ensinnäkin mulla on tulot kuukaudessa semmoset 1000? siitä menee vuokraan 505,07 +vesimaksu 16,80/2hlöä. siis minä ja lapsi.. sitte maksetaankin jo sähkölaskua joka yleensä on semmoset 56e, siihen päälle telkkarilupamaksu joka kuukausi, nettilasku 9,80 joka tulee joka toinen kuukausi eli 19,60, toisinaan tulee terveydenhuolto kuluja ym. yleensä pakollisten menojen jälkeen rahaa jää semmoset 50-70? ja olen kyllä mielestäni köyhä vaikka kaikkeni olen tehnyt ettei tarvitsisi kitua..
 
vieras
Mielestäni Suomessa ei voi olla oikeasti köyhä. Kaikille kuitenkin on perustoimeentulo. Vaikka mekin olemme opiskelijaperhe ja rahaa on käytettävissä paljon vähemmän kuin esimerkiksi työttömällä perheellä niin emme mielestämme ole köyhiä. Paremminkin pienituloisia.
 
ollaanko me köyhiä
8 henkinen perhe.
miehen palkka 1700?/kk.
minä en saa mistään mitään.
lapsilisä.
asuntolainaa maksetaan 1000?/kk + muut laskut ja ruokaan menee aika paljon kanssa.
ostetaan vaatteet alesta ja kirpparilta, mutta jos ei löydy mitä tarvitaan niin sitten uutena.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ollaanko me köyhiä:
8 henkinen perhe.
miehen palkka 1700?/kk.
minä en saa mistään mitään.
lapsilisä.
asuntolainaa maksetaan 1000?/kk + muut laskut ja ruokaan menee aika paljon kanssa.
ostetaan vaatteet alesta ja kirpparilta, mutta jos ei löydy mitä tarvitaan niin sitten uutena.
Köyhillä tuskin on omistusasuntoa ja varaa maksaa sitä. Kyllä nyt on joillain aivan väärä käsitys köyhyydestä. Köyhällä ihmisellä ei ole mitään omaisuutta eikä tuloja.
 

Yhteistyössä