Onko täällä muita suvaitsevaisia ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Empaatikko
  • Ensimmäinen viesti
Empaatikko
Eli vaikka en aina ymmärrä jonkun tekemisiä, niin voin hyvin eläytyä hänen tilanteeseensa ja ymmärtää, miksi toinen teki sellaisen ratkaisun.

Esim. abortti, On tilanteita, joissa en itse tekisi aborttia mistään hinnasta, mutta jos joku toinen tekee, voin hyvin ymmärtää häntä, tukea ja kuunnella.

Jos itselläni on onnistunut imetys, niin voin eläytyä tilanteeseen jossa imetys ei olisikaan onnistunut, ja pystyn ymmärtämään, että kaikki ei mene aina niinkuin suunnittelee....

Yms.

Tajuaako joku, mitä ajan takaa?

Juu.
Monikin täällä sanoo olevansa suvaitsevainen mutta toisen kantaa asiaan ei sitten suostuta näkemään millään. Vai liekö mielikuvituksen puutetta kun ei osata eläytyä toisen asemaan edes sen verran että ymmärtäisi toista :saint:

Mä ymmärrän. Mutta en hyväksy kaikkia ratkaisuja. Esim. ymmärrän että joku on niin tyhmä että vetää röökiä raskauasaikaan.. Ymmärrän hyvinkin! Mutta en hyväksy.

Ymmärrän että sattuu kun arvostellaan huonosta moraalista..- Mutta en pidä siitä että moraaliton heittäytyy marttyyriksi täällä tai muualla.
Huonoa moraalia= panna omat kipukynnykset ja tarpeet lapsen edelle, syöttää lapselle makkaraa joka päivä vaikka tietää sen olevan kiellettyä ( vaikka ei lailla kiellettyä olekkaan.. ) jne.
Mä en ole sitten suvaitsevainen. Tosin kun teen itse virheitä niin niistä saa huomauttaa ja korjaan takuulla asian heittäytymättä marttyyriksi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mä ymmärrän. Mutta en hyväksy kaikkia ratkaisuja. Esim. ymmärrän että joku on niin tyhmä että vetää röökiä raskauasaikaan.. Ymmärrän hyvinkin! Mutta en hyväksy.

Ymmärrän että sattuu kun arvostellaan huonosta moraalista..- Mutta en pidä siitä että moraaliton heittäytyy marttyyriksi täällä tai muualla.
Huonoa moraalia= panna omat kipukynnykset ja tarpeet lapsen edelle, syöttää lapselle makkaraa joka päivä vaikka tietää sen olevan kiellettyä ( vaikka ei lailla kiellettyä olekkaan.. ) jne.
Mä en ole sitten suvaitsevainen. Tosin kun teen itse virheitä niin niistä saa huomauttaa ja korjaan takuulla asian heittäytymättä marttyyriksi.
Ymmärrän hyvin et joku on niin TYHMÄ et vetää röökiä raskausaikana... =( Ei tuo nyt oikeen siltä ymmärrykseltä vaikuttanut, mitä mä hain takaa..

Mä tiedän, että on olemassa ihmisiä, jotka seisoo vankasti oman mielipiteensä takana, jopa joskus liiallisuuksiin asti, mutta miksei voisi antaa myötätuntoa ihmiselle, joka kuitenkin tietää tehneensä väärin, mutta ei ole osannut toimia toisinkaan. Tai miksei vaan voisi hyväksyä, että kaikki tekee omanlaisensa ratkaisut, ja mun tehtävä ei oo tuomita tai arvostella, vaan ymmärtää vaan, ettei kaikki voi toimia niinkuin minä.

ap
Niin, eikä heti syöksyä solvaamaan ihmistä, joka on tehnyt erilaisia ratkaisuja kuin itse olisi tehnyt. Täällä näkee sitä yllättävän paljon, ettei edes yritetä ymmärtää.

Yhteistyössä