Onko täällä muita mammoja joiden miehiltä on viime aikoina lähtenyt työpaikka alta tai jotka on lomautettu??

• Viestiketjun aloittaja mamma vantaalta
  • Ensimmäinen viesti
mamma vantaalta
Pitäisikö perustaa joku oma tukikerho meille... :( Täällä mietitään nyt miten kolmen lapsen perheemme selviää asuntolainasta ym. menoista kun mieheltä lähti työpaikka. Kai sitä pitää itse lähteä työnhakuun...

mietin vaan
siis miks ootte alunperin ottaneet lainoja niin paljon ettette niistä selviäis jos työttömyys iskee ? me ainakin huomioitiin nuokin tilanteet pankin kanssa. ja onhan sitä saatavana jos jonkinlaista lainaturvaakin. että ei pitäs heti tulla hirvee hätä käteen..

ppp
Alkuperäinen kirjoittaja mamma vantaalta:
Pitäisikö perustaa joku oma tukikerho meille... :( Täällä mietitään nyt miten kolmen lapsen perheemme selviää asuntolainasta ym. menoista kun mieheltä lähti työpaikka. Kai sitä pitää itse lähteä työnhakuun...
työnhakuun..... kun ei ole töitä niin ei ole töitä. me asutaan vuokralla, ja jos mies ei saa tota paikkaa jota haki niin me muutetaan kaksioon..... jostain on pakko säästää.... meillä onneks vasta yks lapsi...

tt
Ehdottomasti täytyy huomioida lainaa hakiessa mahdolliset elämäntilanteen muutokset!

Meillä on laina mitoitettu siten, että pystytään maksamaan se täysimääräisesti, jos toinen on vain töissä. Samoin molempien joutuessa työttömäksi pystyisimme maksamaan vähän aikaa koko lainaa säästöillä ja sitten pelkkiä korkoja pankin siihen suostuessa. Korkomenot meillä on vain muutamia satoja euroja kuussa.

Asumismenojen tulisi olla max. 30 % nettotuloista, korkeintaan 40 %!!

omega
Alkuperäinen kirjoittaja mamma vantaalta:
Teillähän voi tulot jopa parantua, jos sä olet ollut hoitotuella kotona. Nyt kun menet töihin, ja mies hoitaa lapset ansiosidonnaisella, niin yhteensä tienaatte ehkä enemmänkin kuin ennen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mietin vaan:
siis miks ootte alunperin ottaneet lainoja niin paljon ettette niistä selviäis jos työttömyys iskee ? me ainakin huomioitiin nuokin tilanteet pankin kanssa. ja onhan sitä saatavana jos jonkinlaista lainaturvaakin. että ei pitäs heti tulla hirvee hätä käteen..
ja taas ollaan niin täydellisiä.... ja joo, ei valitettavasti aina usko että olet just sinä joka saa sen lähtöpassin....
ihan turha kritisoida....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mietin vaan:
ja taas ollaan niin täydellisiä.... ja joo, ei valitettavasti aina usko että olet just sinä joka saa sen lähtöpassin....
ihan turha kritisoida....
siis on täydellisyyttä huomioida isoa lainaa otettaessa että jos joskus maksukyky muuttuukin huonompaan suuntaan ? :eek:

Meillä laskettiin lainaa ottaessa erä niin pieneksi, että vaikka molemmat jäätäisiin ansiosidonnaiselle, saataisiin laina hoidettua. Kun ollaan oltu töissä, ollaan maksettu tuplaerää. Kainuun korkeuksilla varsinkaan noita työpaikkoja ei välttämättä ole, niin kannattaa pelata varman päälle.
Itse olen 10 vuoden aikana, joka ollaan lainaa maksettu, ollut vaikka minkälaisessa tilanteessa. Olen ollut työttömänä, lomautettu, irtisanottu, siirretty eri firmaan ja välillä olen ollut kotiäitinä. Aina on lainat saatu maksettua eikä ole tarvinnut maksuvapaita kuukausia eikä sossun apuja. Tiukkaa on välillä ollut, mutta en valita kun pärjätty on.

Mää
Miehellä on ilmeisesti useemman kuukauden pakkoloma edessä. Tietää vaan sitä, että menoissa karsitaan ja minä teen enemmän työvuoroja.
Pikkuisen meinas pyörityttää yöllä sängyssä, mutta eipä tilanne taida murehtimalla parantua.
Ja meillä siis 5 lasta, asuntolaina ym.

c 81
Meillä molemmat lomautettu 10vko keväällä. Liitoissa maksut myöhässä - tulee tosi tiukka asunto ja muiden velkojen kanssa. Kotona pieni tyttö, ja vaavi masussa tulossa... :(

Mut hei, on ne muutkin selvinneet. Ja jos Vantaalta olette, niin olettaisin, et sieltä löytyy jotain hommaa vaikka väliaikaisesti, ellei nirsoile. Kyllä se siitä. Ja aina voi pankin kanssa neuvotella maksuaikataulusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Voi teitä kaksplussalaiset. Eikö ap toivonut tästä ketjusta jonkinlaista tukiryhmää. Ja Te arvon leidit vaan lisäätte ahdistusta jälkiviisailla neuvoillanne!
Jälkiviisailla? Jos joku on ollut niin tyhmä, että ei ole tullut mieleenkään mahdollinen työpaikan menetys niinä 20-30 vuoden aikana, kun on ajatellut maksaa lainansa pois, ansaitseekin vähän kritiikkiä. Asioita kannattaa tosiaan miettiä etukäteen. Edes hieman. Kannattaa miettiä, montako lasta tekee ja millaisia lainoja nostelee.

Yhteistyössä