Onko täällä muita, joilla on velaton auto.

• Viestiketjun aloittaja "kuukkeli"
  • Ensimmäinen viesti
"kuukkeli"
Niin... viitaten toiseen vastaavaan ketjuun.
Mikä sen mukavanpaa ku ajaa täysin omalla autolla, ei ressiä osamaksuista eikä tarvi kaskoja sun muita.
Sillähän ei ole väliä ,pääseeko sillä eteenpäin tai että toimiiko moottori, nelivetokin mallia lada eli kaikki 4 ovia vetää.
Mutta oma se on, ei määräaikashuoltoja, ei varmuutta perille pääsystä, ei naapureiden kateellisia katseita.

miten muilla onko oma vai joku mikä lie osamaksuauto?

"Juudit"
Mulla ja miehellä on molemmilla omat autot, mutta kohta käydään toinen vaihtamassa kun tarvitaan tila-auto. Sitä saa taas sitten 2-3 vuoteen maksella.

Onhan se kiva kun ei tartte lyhennellä, mutta jokainen omalla tavallaan :)

On oma, mutta tottakai siinä on kasko ja määräaikaishuolloissa käytetään. Olen todella huolissani jos joku vähillä roposillaan ostaa OMAN auton, mutta jättää sen täysin huoltamatta. Kyseessä on liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Ennemmin huollettu useammassa osassa maksettu auto kuin oma huoltamaton.

"vieras"
"Mikä sen mukavanpaa ku ajaa täysin omalla autolla, ei ressiä osamaksuista eikä tarvi kaskoja sun muita."

Tät nyt en oikein ymmärtänyt, tai lähinnä kohtaa 'eikä tarvii kaskoja'. Meillä molemmat autot on omia, vaikkakin toiseen otettiin laina pankista ei siis autoliikkeen tarjoamaa osamaksua; pankista sai saman asian halvemmalla. Tästä huolimatta meillä on molemmissa autoissa kaskot, ihan vaan sen takia, että on sitten turvaa varkauden ja ilkivallankin varalle. Ja olisipa muuten tullut ihan pirun kalliiksi korjata pysäköintialueella tullut lommo ilman kaskoa; kaskon kanssa maksoi vain omavastuun kun muuten olisi ollut tonnin keikka. Nin ja korjauksen ajaksi saatiin vielä vuokra-auto käyttöön veloituksetta, tai no bensat siihen piti ostaa, muttei muuta. Kasko on oman auton turvaksi ei rahoitussopimuksia varten.

"opiskelija"
Mun kaara maksoi 1500 mitkä olin "säästänyt" opintolainasta. Koska auton rahallinen arvo on pienehkö, mulla on vaan liikennevakuutus. (toki käyttöarvo on mulle paljon suurempi kuin rahallinen arvo). Ajattelin käyttää auton loppuun asti, eli toivottavasti vielä 5-6 vuoden ajan. Silloin ostan taas käytetyn auton, mutta en velaksi.

vieras jatkaa
[QUOTE="vieras";27950331]"Mikä sen mukavanpaa ku ajaa täysin omalla autolla, ei ressiä osamaksuista eikä tarvi kaskoja sun muita."

Tät nyt en oikein ymmärtänyt, tai lähinnä kohtaa 'eikä tarvii kaskoja'. Meillä molemmat autot on omia, vaikkakin toiseen otettiin laina pankista ei siis autoliikkeen tarjoamaa osamaksua; pankista sai saman asian halvemmalla. Tästä huolimatta meillä on molemmissa autoissa kaskot, ihan vaan sen takia, että on sitten turvaa varkauden ja ilkivallankin varalle. Ja olisipa muuten tullut ihan pirun kalliiksi korjata pysäköintialueella tullut lommo ilman kaskoa; kaskon kanssa maksoi vain omavastuun kun muuten olisi ollut tonnin keikka. Nin ja korjauksen ajaksi saatiin vielä vuokra-auto käyttöön veloituksetta, tai no bensat siihen piti ostaa, muttei muuta. Kasko on oman auton turvaksi ei rahoitussopimuksia varten.[/QUOTE]

Niin ja lisään vielä, että huollot hoidetaan säännöllisesti ja tarvittavat korjaukset tehdään. Ajatellen ihan omaa ja sitä muidenkin tiellä liikkujien turvallisuutta.

velallinen
Mulla on tuliterä auto, velaksi. Oli tietoinen päätös, en itse osaa korjata joten on huoleton ja maksan superkaskon ja liikenne vakuutuksen osamaksussa ja ne on vajaat 500e / vuosi. Eli hyvin edullista. Mutta jokainen tyylillään. Minulla on myös huoltoleasing, eli huollot on maksettu ennakkoon.

"vieras"
Meillä ostettu autot varallisuuden mukaan. Kahdeksan vuotta sitten oli 400 euroa maksanut mazda kesän ajan käytössä työautona miehellä.. Siitä saaduilla kilometrikorvauksilla ostettiin syksyllä seuraava auto jne... Nyt on pihassa viisi vuotta vanha verso ja mies saa parin viikon sisällä työsuhdeauton käyttöönsä, mistä työnantaja maksaa kaikki kulut bensaa myöten.. Tosin verotus arvo tulee itselle maksettavaksi tietysti. Yhdestäkään autosta ei ole ollut lainaa ja mies osaa huoltaa aika pitkälle autot itse, mitä nyt uusimmissa autoissa alkaa olla jo vähän liian monimutkaisia pienetkin huollot.

minä vaan harmaana
Meillä n 5000 auto.velaton. ymmärrättekö semmosia perheitä jotka ostaa velaksi 20 tuhannen euron auton ja vaihtavat parin vuoden päästä uudempaan ja savaat enää vaihdossa vanhasta n 12-14 tuhatta? Mä en ku siinähän menee hukkaan useampi tonni.

Yhteistyössä