Onko täällä muita, joiden kihlaus on kestänyt (liian) kauan?

  • Viestiketjun aloittaja Teemuilija
  • Ensimmäinen viesti
Teemuilija
Mua on ruvennut ärsyttämään, kun meidän kihlauksesta on kohta jo 5 vuotta, että eikö tässä nyt sitte mennäkään naimisiin. Mies kosi hieman sen jälkeen, kun saimme tietää esikoisesta, mutta sen jälkeen on aina vaan vastannut mun kyselyihin, et "joo joo, sit kun on aikaa/rahaa/tilaisuus/...". Siis mitä, eikö se kosinta sitten tarkoittanutkaan mitään?!?

Ennen olin sitä mieltä, että haluaisin "isot" kirkkohäät huntuineen sun muineen, mutta nyt kun on näitä lapsiakin ja kilojakin on kertynyt, haluaisin sittenkin mieluummin pienen perhetilaisuuden - eihän mikään puku edes näytä mun päällä enää siltä kuin pitäisi! :( Mutta miehelle ei taida kelvata nyt kumpikaan vaihtoehto, mitä ihmettä tästä pitäisi ajatella??
 
Zoe-F
Kihlauspäivänä ei tarvitse sopia hää päivää.
Vanhan tavan mukaan (siis tosi tosi tosi vanhan) jos pari ei mennyt naimisiin vuoden sisällä kihlauksesta, niin kihlaus purkautui.
Kihlaushan on lupaus avioliitosta. Ja ennenvanhaan sopimuksista pidettiin tiukasti kiinni.

Itse olin alle juuri ja juuri alle vuoden. Mutta äitini on ollut muistaakseni jotakin 7 vuotta kihloissa miesystävänsä kanssa.
 
Senkus vaan nyt puhumaan sen miehen kanssa tosissaan että mennäänkö naimisiin vai ei. Me ollaan oltu miehen kanssa kihloissa kolmatta vuotta ja naimisiin ei varmaan koskaan edes mennä,turhan kallista hommaa jos meinaa oikeen juhlat pitää. ja mulle naimisiin menolla ei paljoa muuta merkitystä ole kun vaan kivat juhlat ja hieno puku,sentakia en viitti laittaa niin paljoo rahaa likoon. Mieluiten olen vaan kihloissa,kihloissakin ollaan vaan sentakia että on "merkattu" varatuksi. :LOL:
 
Me oltiin 12 v kihloissa ennen naimisiin menoa. Aina oli jotain, ei ollut rahaa, aikaa tai voimia asian järjestämiseen, siis kummallakaan meistä. Viime syksynä sitten meidät vihittiin läheisten läsnäollessa. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
mies tahtoo elää kevytavioliitossa? sori, mutta enoo koskaan tajunnu pitkiä kihlauksia, koska kihlauspäivänähän pitäs sopia hääpäivä.
Niin,ja morsiammen suku maksaa häät :D
no ei välttämättä, mutta mitä virkaa on mennä kihloihin? sehän ei ole juridisesti mitään mutta lupaus mennä naimisiin. ja jos ei ole menossa naimisiin, niin miksi mennä kihloihin??? minusta parempi olla ilman sormuksia tai sitten olla tosiaan menosa naimisiin. tämä mun mielipide.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
mies tahtoo elää kevytavioliitossa? sori, mutta enoo koskaan tajunnu pitkiä kihlauksia, koska kihlauspäivänähän pitäs sopia hääpäivä.
Niin,ja morsiammen suku maksaa häät :D
no ei välttämättä, mutta mitä virkaa on mennä kihloihin? sehän ei ole juridisesti mitään mutta lupaus mennä naimisiin. ja jos ei ole menossa naimisiin, niin miksi mennä kihloihin??? minusta parempi olla ilman sormuksia tai sitten olla tosiaan menosa naimisiin. tämä mun mielipide.
Saa jokaisella olla mielipiteensä :) Mun mielipide taas on,että kihlaus on kuitenkin astetta vakavampi kuin olla ilman mitään. Nimenomaan kun kihlaus on lupaus avioliitosta,niin on naimisiinmeno kuitenkin jollain asteella mielessä :)
 
vieras
Me olimme kihloissa vajaa 1,5 vuotta. Tuolloin jo päätimme päivän jolloin sanomme tahdon. Meille kihlaus oli askel kohti avioliittoa jolla sinetöimme suhteemme. Myöskin halúsimme saman sukunimen tulevia lapsiakin ajatellen. Sitten jos ajattelee hieman käytännöllisestikin niin onhan se myös taloudellisestikin eräänlainen turva.
Kaunis ja mukava hääjuhla olikin vain extraa kaiken muun lisäksi.
 
me seurusteltiin ennen kihlausta 3kk. sit oltiin kihloissa 4kk. Nyt on 7. avioliittovuosi meneillään :heart:

Ihan kannattaa siksikin menä naimisiin, että jos kumminkin on tarkotus loppuelämä toisiaan kattella, niin sitten kun toinen potkasee tyhjää, on tietyt viralliset asiat helpompia
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Kihloissa jo kuudetta vuotta!! |O
Vihkisormus odottelee laatikossa.....
siis ootteko ostanut sormuksen valmiiksi vrmuuden vuoksi? :D
No päätettiin nyt viime jouluna että mennään vihdoinkin naimisiin ja mies osti sitten sormuksen valmiiksi.Vaan ei häitä näy ei kuulu!!
mut voittehan te vaikka ensi viikolla mennä maistraatissa naimisiin ja pitää kavereille juhlat sit kun ehditte. pidätte omat sukunimenne, ja ei sitä sormustakaan ole pakko käyttää jos ei halua muille kertoa

ihan virallisten juttujen vuoksi on niin paljon helpompaa olla naimisissa;)
 

Yhteistyössä