onko täällä ketään luovuttanut munasoluja?

• Viestiketjun aloittaja ohikulkija
  • Ensimmäinen viesti
ohikulkija
huomenna sitten menen lääkäriin hakemaan reseptit ja sit odottelen kuukautisia alkavaksi! kyllä on jännittävää, mutta toivottavasti joku onnellinen pari/parit saavat niistä oman nyytin!

Kiitollinen
En ole luovuttanut, mutta poika on syntynyt erään laupiaan samarialaisen luovuttaman munasolun avulla :) . Tästä syystä haluan erikseen ylistää ap:ta, että kyllä olet hieno ihminen, kun olet valmis käymään kaikki hoidot läpi toisten ihmisten auttamiseksi. Luojan kiitos maailmassa on sinun kaltaisia ihmisiä... ihan tippa tulee silmään kun mietin mitä elämä olisi ilman maailman ihaninta poikaani...

Vieras
En ole luovuttanut, mutta haluaisin kovasti. Olin jo aikeissa ottaa yhteyttä Helsinkiläiseen klinikkaan, josta olin itsekin saanut apua. Olin 36v ja nettisivuilta huomasin, etten enää luovuttajaksi ikäni puolesta.

ohikulkija
ajatus oli mieheni. hän oli lehdestä lukenut asiasta ja kiikutti lehden minulle ja juteltiin asiasta sillon olin 4kk tyttö vauvan äiti ja varasin ajan heti lääkäriin ja mieheni ja minä menemme sinne ja juteltiin ja hän oli ihana lääkäri, tuli vain mutkia matkaan kun vielä imetin ja imettää ei saa ja nyt en ole melkein vuoteen imettänyt ja nyt menen luovuttaa vaikka punktio hirvittää!! ja sen jälkeen teemme toisen lapsen itselle ja jos kaikki menee hyvin niin menen kyllä uudelleen sitten taas joskus, kun ikää on vasta 24 niin aikaa kyllä on!!

Alkuperäinen kirjoittaja ohikulkija:
ajatus oli mieheni. hän oli lehdestä lukenut asiasta ja kiikutti lehden minulle ja juteltiin asiasta sillon olin 4kk tyttö vauvan äiti ja varasin ajan heti lääkäriin ja mieheni ja minä menemme sinne ja juteltiin ja hän oli ihana lääkäri, tuli vain mutkia matkaan kun vielä imetin ja imettää ei saa ja nyt en ole melkein vuoteen imettänyt ja nyt menen luovuttaa vaikka punktio hirvittää!! ja sen jälkeen teemme toisen lapsen itselle ja jos kaikki menee hyvin niin menen kyllä uudelleen sitten taas joskus, kun ikää on vasta 24 niin aikaa kyllä on!!
Mulle sanottiin, että kannattaisi olla omat lapset tehtynä ennen luovuttamista, koska se on niin riskialtis homma. Tiedä häntä, mutta näin sanoi lääkäri klinikalta minulle.

Kiitollinen
Asia ON hyvin henkilökohtainen ja jokainen kokee sen omalla tavallaan. Eli tässä asiassa ei ole omalla kohdalla tyhmää tai väärää tapaa ajatella, vaan tulee toimia juuri niin kun itsestä hyvältä tuntuu.

Mutta kuitenkin, Ravistettavalle myös suurylistys!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
Alkuperäinen kirjoittaja ohikulkija:
Mulle sanottiin, että kannattaisi olla omat lapset tehtynä ennen luovuttamista, koska se on niin riskialtis homma. Tiedä häntä, mutta näin sanoi lääkäri klinikalta minulle.
mulle taas ollaan sanottu toiste! täytyy vielä huomenna varmistaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja äikänope:
Kysymyksen tulisi kuulua:

Onko täällä kukaan luovuttanut munasoluja?

Tosin niitä TÄÄLLÄ tuskin on kukaan luovuttanut, vaan lapsettomuusklinikalla.
Tämä kommentti nyt siis vain ja yksinomaan niin"äikänope" nimimerkille, kuin sen kirvoittamanakin.

Miksi sitten (kun kuitenkin piti mennä asiaa vatvomaan) et ymmärtänyt "korjata" oikein? Eli esim. näin:

"Onko täällä ketään munasolun luovuttajaa?"

Tai sitten jos niin karsastat juuri tuota "ketään" sanaa, niin sitten vain yksinkertaisen selkeästi :

"Onko kukaan luovuttanut munasoluja?"

Puuttumisellasi tuohon otsikkoon pakotat suorastaan kysymään: Saitko edes laudaturia yo-kokeen äidinkielessä?

jaa
Mitä vikaa siinä on, jos rakastaa kaunista äidinkieltämme ja tekee pahaa katsella vierestä, kun sitä raiskataan?
Minusta olisi ainakin mukavaa, jos lapseni saisi alkunsa sivistyneen ihmisen soluista. Miksei tässä maassa arvosteta koulutusta?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Mitä vikaa siinä on, jos rakastaa kaunista äidinkieltämme ja tekee pahaa katsella vierestä, kun sitä raiskataan?
Minusta olisi ainakin mukavaa, jos lapseni saisi alkunsa sivistyneen ihmisen soluista. Miksei tässä maassa arvosteta koulutusta?
Voi Luoja. Ainakaan tämä teksti ei ole sivistyneen ja hyvin käyttäytyvän ihmisen kirjoittama. Itselläni on kaksi akateemista lopputukintoa, mutta en vahdi oikeinkirjoitusta, etc tässä palstaillessani vaan käytän ihan rennosti murretta ja muita kielikuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Minä luovutin kesäkuun alussa :wave: ja toistamiseen luovutan syyskuussa.
onko sinulla tietoa onko tullut tulosta? kaikki meni vissiin hyvin kun uudelleen menet luovuttaa? minä oikein innostun tästä :)
Ei tietoa lähtikö raskaus käyntiin ekalla yrityksellä vai ei, enkä totta puhuen ole edes asiaa ajatellut.
Kaikki meni hyvin, punktio oli kivuton ja siitä toipui puolessa tunnissa, joten mielelläni menen uudelleen =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi Luoja. Ainakaan tämä teksti ei ole sivistyneen ja hyvin käyttäytyvän ihmisen kirjoittama. Itselläni on kaksi akateemista lopputukintoa, mutta en vahdi oikeinkirjoitusta, etc tässä palstaillessani vaan käytän ihan rennosti murretta ja muita kielikuvia.
Ja teen näemmä myös urakalla kirjoitusvirheitä... :D

jaa
Ja teen näemmä myös urakalla kirjoitusvirheitä... :D
Mukavaa, että olet noinkin hyvä ihminen. Oletko ajatellut luopua turhista englismeistä? Murteen käyttö ja kieliopin kaltoinkohtelu ovat kaksi eri asiaa. Senhän toki tiesitkin, kahden akateemisen lopputukinnon voimalla?
Itsekin pidän murteista ja näen ne kieltämme rikastuttavana asiana. Puhunkin usein oman alueeni murteella, kuten me varmaan kaikki teemme?

Yhteistyössä