Onko täällä ketään kenen vauva olisi syntynyt 34-35 raskausviikolla?

• Viestiketjun aloittaja synnyttämäänkö
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
34+4 syntyi esikoinen 2080g/45cm. 1 viikko teholla keskoskaapissa ja 1 viikko normaali osastolla. 1vrk oli ylipainehappihoidolla ja sen jälkeen selvisi ilman. Imetys ei onnistunut, kun ei saanut keskoskaapista ottaa edes hetkeksi syliin. Nyt on terve nuori. Hieman lyhyempi, kuin on ennustettu.

vierai
poika, 34+0 , 44 cm ja 2500 g.
Syntyi ennenaikojaan koska lapsivesi vain meni tuntemattomasta syystä , ja näin kävi.
Ei tarvinnut mitään tukitoimia, ei nenämahaletkua eikä hengityskonetta, niistä oli kyllä puhuttu että siihen on varauduttava, jotkut tarvivat.
Alkoi syömään heti itse, alkuun sitä muutamaa milliä pullosta, lypsin koko ajan ja noin kahden viikon iässä vaihtoi kokonaan rintaan eikä huolinut ikinä enää pullosta mitään :)
Imetys onnistui tosi hyvin, lisämaitoa ei koskaan mennyt kun ei huolinut pulloa.
Nyt on eskariin menossa ja on ikäisiään suuremman kokoinen.
Niin joo, keltaiseksi meni sairaalassa, bilirubiinit koholla, mikä on tavallista keskosille.
Oli siinä valohoidossa 1-2 päivää, ja pääsimme kotiin kun poika oli 6 päivää vanha.

vierailija
Moi! Meidän pikkuinen syntyi rv. 34+5.Synnytys käynnistettiin hepatoosin takia.Sairaalassa oli 3 viikkoa.Ei jaksanut syödä,eikä hengitellä itse.Oli siis happiviikset, ja ruoan sai nenämahaletkusta.Eka 1,5v.oli aika paljon infektioita.Kävelemään oppi kunnolla vasta 1,5v. Fysioterapiassa käytiin.Kasvu menee -2 käyrää pitkin. Nyt poika juoksee,kävelee,kiipeää,juttelee.On aktiivinen ja vahvatahtoinen,terve 2-vuotias.Melko pienikokoinen tosin.Tsemppiä..Kaikki kääntyy yleensä parhain päin vaikka alku olis vaikeeta.

vierailija
Moi! Meidän pikkuinen syntyi rv. 34+5.Synnytys käynnistettiin hepatoosin takia.Sairaalassa oli 3 viikkoa.Ei jaksanut syödä,eikä hengitellä itse.Oli siis happiviikset, ja ruoan sai nenämahaletkusta.Eka 1,5v.oli aika paljon infektioita.Kävelemään oppi kunnolla vasta 1,5v. Fysioterapiassa käytiin.Kasvu menee -2 käyrää pitkin. Nyt poika juoksee,kävelee,kiipeää,juttelee.On aktiivinen ja vahvatahtoinen,terve 2-vuotias.Melko pienikokoinen tosin.Tsemppiä..Kaikki kääntyy yleensä parhain päin vaikka alku olis vaikeeta.

vierailija
Esikoinen syntyi 34+1, painoa 2180 g. Ensimmäinen yö happiviiksissä teho osastolla, ihan vain varulta. Sitten keskososastolla 3 viikkoa. Poika oli kova nukkumaan, että ei malttanut syödä sitä mitä ois tarvinnut. Vaan sitten, kun oli vahvistunut 3 viikon aikana, päästiin kotiin ja sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Täysin terve 3 vuotias tällä hetkellä.

Mulla meni vedet yllättäen tasan viikolla 34. Pari päivää seurattiin sairaalassa, mutta kun ei alkanut syntymään, niin käynnistettiin 34+2 ja muutamassa tunnissa syntyi tyttö painaen 1895 grammaa. Vietiin heti teholle, jossa vietti viikon. Hengitykseen sai apua vain muutamana ensimmäisenä elintuntinaan, sen jälkeen hengitti itse. Ei kuitenkaan olisi millään jaksanut imeä rintaa ja keltaisuuttakin hoidettiin pariin otteeseen. Viikon tehojakson jälkeen oltiin vielä tarkkailussa 2 viikkoa, eli 3 viikkoa meni sairaalassa. Nykyään tuo tyttö on pian ekaluokkansa aloittava reipas tyttönen. Muuten terve, mutta astmaa sairastaa :)

vierailija
Tyttö syntyi 34+2 Kaikki meni niin hyvin, että kolme päivää oltiin vain sairaalassa. 2-3 päivää oltiin kotona,ja sitten viikoksi takaisin. Oli niin väsynyt, ei jaksanu syödä ja keltainen.

Ja synnytys vain käynnistyi yhtäkkiä. Ensimmäinen synnytys ja alle 3tuntia kesti.

vierailija
Minulla meni vedet tasan RV 32, sitten odoteltiin sairaalassa ja RV 33 plus 3 syntyi 2145 g painava poika. Odottelun aikana sai keuhkoja kehittävät piikit, joten hengitti ja sääteli lämpöä itse heti syntyessään. Keskolassa 10 vrk, sitten kotiin nenämahaletkun kanssa kun ei jaksanut vielä itse syödä. Se poistettiin 3.5 vk iässä kun syönti jo sujui. Ekat 6 kk oli pikkuinen, 12 kk mennessä jo yläkäyrillä ja nyt tosi iso ja reipas 3 v.

Yhteistyössä