Onko täällä ketään, jolla hampaiden narskutuksesta johtuvaa vihlontaa hampaissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juurihoito pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juurihoito pelottaa

Vieras
Itse narskutan öisin hampaita ja hampaiden pinnat kuluneet ja vihlovat usein kuumaa tai kylmää syödessä tai juodessa.
Sain pari viikkoa sitten purentakiskon, jota käytän öisin. Nyt aamulla join lämmintä kahvia ja ylähampaaseen vihlas todella kovaa. Sen jälkeen alko kova hammassärky, joka säteilee leukaniveleen, poskeen ja välillä korvaan asti. Voiko olla ihan vaan kuluneesta hampaasta johtuvaa vihlontaa vai onkohan hampaassa reikä? Pelkaa ihan kamalasti juurihoitoa.
Oon aiemminkin kovan vihlonnan takia käynyt päivystyksessä, sillon ei onneksi ollut reikää vaan hampaan pintaa hiomalla selvisin ja vihlonta helpotti.

Itselläni on ihan tuota samaa. Tiedän, että ei ole reikiä, mutta silti vihloo ja säteilee välissä täysin samoihin paikkoihin kuin sinulla. Olen niin paljon purrut hampaita yhteen, että takahampaat ovat lähes tasaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja huu:
Itselläni on ihan tuota samaa. Tiedän, että ei ole reikiä, mutta silti vihloo ja säteilee välissä täysin samoihin paikkoihin kuin sinulla. Olen niin paljon purrut hampaita yhteen, että takahampaat ovat lähes tasaiset.

Mut mulla ei nyt enää vihlo, vaan on sellasta tasasta särkyä ja jomotusta.
Eilen just kävin hammaslääkärissä ja katsovat miten kiskot sopivat suuhun.
Valittelin parista ajoittain vihlovasta hampaasta, mutta ei se lääkäri edes vilkassut niitä. Jos haluuan että hampaiden pintaa tasotetaan, pitää kuulemma mennä erikoishammaslääkärille yksityiselle.
Mistä oot varma, ettei sulla oo reikiä? Onks sulla öisin purentakiskot?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Valittelin parista ajoittain vihlovasta hampaasta, mutta ei se lääkäri edes vilkassut niitä. Jos haluuan että hampaiden pintaa tasotetaan, pitää kuulemma mennä erikoishammaslääkärille yksityiselle.

Kannattaa käydä yksityisellä, joka palvelee kiireettömämmin kuin kunnanhamppilekuri. Yksityinen tulee lähes saman hintaiseksi kuin kunnan hammaslääkäri.

Hammaslääkäri otti kuvat, joista totesi ettei ole reikiä. Ei ole vielä purentakiskoja, mutta kai ne olisi pakko hommata.

Alkuperäinen kirjoittaja huu :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kannattaa käydä yksityisellä, joka palvelee kiireettömämmin kuin kunnanhamppilekuri. Yksityinen tulee lähes saman hintaiseksi kuin kunnan hammaslääkäri.

Hammaslääkäri otti kuvat, joista totesi ettei ole reikiä. Ei ole vielä purentakiskoja, mutta kai ne olisi pakko hommata.

kiskot saat ainakin huomattavasti edullisemmin kunnalliselta. Mulla tuli hammaslääkäri käynnin kanssa maksamaan vajaa 150euroo. Yksityisellä oli ollut ainakin 500e.

...Mutta nostelen tätä nyt joka tapauksessa, - kun itellä on ihan samoja oireita! Mulla on aina hampaat ollu vihlovat, - milloin minnekkin kolottaa, mutta nyt kivusta on tullut sietämätön. Luulen, että itsekin narskuttelen hampaita öisin, kun on ollut siihenkin viittaavia oireita; mm. Ohimenevää päänsärkyä, tinnitusta, korva- ja leukakipuja, sekä itse hampaiden vihlontaa. Nyt olen muutamana yönä herännytkin hampaiden vihlontaan, mutta nukahtanut aina uudelleen... Viime yönä kipu oli MAHDOTON, enkä nukuttua kunnolla saanutkaan. Olen vasta 14-vuotias, osaako kukaan sanoa, saisinko minä tuollaiset purentakiskot ilmaisiksi?

Kuulostaa niin tutulta vaivalta.Just kävin hammashoitajalla tarkistuttamassa, kun olin
satavarma, että on reikä yhdessä hampaassa, mutta ei ollut.Se hammas mitä erityisesti
vihloi, on kulunut kun puren öisin hampaita voimakkaasti yhteen.Viime vuonna hammaslääkäri
huomasi yhden hampaan liikkuneen voimakkaan purennan seurauksesta.

Yhteistyössä