Onko täällä ketään joka olis tykännyt olla ylä-asteella koulussa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras22
  • Ensimmäinen viesti
vieras22
Ku yleensä kaikki sanoo et se oli ankeeta aikaa. Ni onko kukaan tykännyt olla ylä-asteella?

Mä nimittäin en ole tykänny olla. Ja se todellakin oli ankeeta aikaa ja pelottavaakin.
 
123
Tapasin nykyisen mieheni silloin, elämä tuli paljon onnellisemmaksi, vaikka ei mitään pahaa ollut ennenkään käynyt :)

Mutta jos KOULUSTA puhutaan.. Eipä se koulunkäynti kauheasti kiinnostanut silloin :D
 
Leukistinen aksolotli
Mä tykkäsin yläasteesta. Opiskelu, lukuunottamatta kuvista, käsitöitä, bilogiaa, köksää ja kemiaa oli vähän epämieluista, mut ekaa kertaa mä tunsin olevani jotenkin hyväksytty mun luokassa. Mulla nimittäin vaihtui melkein koko luokka, kun siirryin yläasteelle. Kouluun meni ihan mielellään, koska siellä oli poikia ja tykkäsin pojista.
 
"tiinuliini"
Minä tykkäsin. Uteliaana luonteena tykkäsin kuulla kaikesta uudesta, usein jopa luin oppikirjoista tulevien tuntien asiat etukäteen :) Toki välillä oli ankeaa, mutta luulen sen liittyvän enemmän murrosikään kuin koulun käyntiin sinänsä. Ongelmat olisivat olleet ihan samat, vaikken koulussa olisi käynytkään.
 
Ärrimiau
Joo, tykkäsin. Kukaan ei enää kiusannut ja tuli paljon uutta mielenkiintoista opittavaa. Ne, joita oppiminen ei kiinnostanut, pääsi esim. ruotsin lyhyelle kurssilla, eivätkä häirinneet kyllästyneinä pitkien kurssien oppilaita. Kivaa oli myös se, kun joka tunnilla oli eri opettaja, oli sitten niitä loistavia opettajia enemmän kuin huonoja. Lisäksi oltiin samassa koulussa lukion kanssa, niin vaikutuksen näki käyttäytymisessäkin, oli rauhallisempaa kuin ala-asteilla.
 
halipupu harmaana
Mä tykkäsin myös yläasteella koulusta, kun hoksasin, että vähän lukemalla saa hyvä numeroita ja varsinkin köksä ja liikka oli kivaa ja helppoa. Pojat oli lapsellisia ja kiusasivat toisiaan ja siinähän sitä hupia riittä sisävälkillä kun sitä touhua seurasi. Meidän luokalla oli tyttöjen kesken hyvä yhteishenki ja se vaikutti myös paljon koulussaviihymiseen, vaikka koulu noin niinkuin ulkoisesti ja sisäisestikin oli ankea mm. väreiltään.
 
irkutskharmaana
Oli hirveää. Toivoin pääseväni kaupunkiin kouluun, jonne oli lyhyempi matkakin, mutta jouduin peräkylän junttikouluun. Ilmapiiri oli erittäin ahdistava, oppilaat kiusasivat toisiaan ja varsinkin pienempiään, myös bussissa, jossa oli pakko viettää melkein 2 h joka päivä.
Opetaajat vaihtuivat tiuhaan, oli mielenterveysongelmaa ym. opettajilla. Muutama loisto-opekin mahtui kyllä joukkoon. Yläaste aikani sijoittuu juuri pahimpaan lama-aikaan, joten koko yhteiskunnan ankea ilmapiiri, työttömyys, toivottomuus, näköalattomuus leimasivat noita vuosia.
Olin oman tieni kulkija (niin ulkoisesti kuin sisäisestikin) ja erilaisuuden sieto oli erittäin alhainen koulussamme. Jouduin tietysti kärsimään siitä, mutta se ei kuitenkaan ollut pahinta.
 
"vieras"
Tykkäsin, koulu oli täynnä söpöjä poikia.. Muutama hanurista oleva tapaus ei siinä haitannut, paitsi ihan ysiluokan keväällä muistan ajatelleeni, että ihana päästä pois.
 
Tykkäsin. :) Tykkäsin myös ala-asteesta ja lukiosta. Yläasteella tosin se varsinainen, eli opiskelu ei kiinnostanut, mutta kaikki se oheinen, oppilaskuntatoiminta ja sosiaalinen elämä oli kivaa. Oppiaineista tykkäsin historiasta, äidinkielestä, liikunnasta, kotitaloudesta ja kuviksesta.
 
Mä tykkäsin. Ihan itketti kun yläaste loppu, vaikkei lukiossakaan mitään vikaa ollu.

Mun mielestä meidän koulussa oli hirmu hyvä ilmapiiri, tosin oon kuullu eriäviäkin mielipiteitä Kruununhaan yläasteesta. Moni opettaja on jääny sieltä mun mieleen, orkesterihommat ja kaikki kivat proggikset.
 
cv
Tykkäsin! Pienellä työllä pärjäsi, meillä oli kivoja opettajia, luokka oli hauska ja opiskelu oikeastaan aika mielenkiintoista. Ala-asteen natsimeiningin jälkeen oli tosi rentoa. Minua kiusattiinkin yhdessä vaiheessa, mutta jotenkin selvisin siitäkin sen pahemmitta traumoitta.
 
"vieras"
Mä ainakin tykkäsin. Opiskelu oli tosi helppoa ja mukavaa, olen tosin aina ollut hyvä koulussa. Oli tosi hyviä kavereita ja kouluun meni mielellään, tietty kun näki ne kaveritkin siellä. Kasi- ja ysiluokalla tuli alkoholi mukaan kuvioihin, mutta melko viattomasti pidettiin hauskaa viikonloppuisin ja käytiin bändien keikoilla. Koulunkäynti ei siitä kärsinyt.
 

Yhteistyössä