[QUOTE="hei";22290377]Ei se ole kiinni pelkästään tuosta kaaresta. Vaan suurimmalla osalla syynä on se, et silloin kun me oltiin pentuja joka kunnassa noita hoitoja teki joku itse opiskellut hammaslääkäri/-hoitaja. Siis semmonen, jolla ei ollut oikomiseen mitään pätevyyttä.
Siksi meille lykättiin vaan raudat suuhun ja kun oli "valmista", tuo kaari saatettiin laittaa hetkeksi (mullakin ehkä noin vuodeksi tms.) ja sitten oltiin ihan valmiita.
Hampaita ei poistettu ennen hoidon alkua, vaikka meiltä monelta niitä olis pitänyt ottaa pois. Jos ne ei mahtuneet suoraan ekallakaan kerralla, ei ne sinne tule mahtumaan tokallakaan kerralla, jos niitä on yhtä paljon...
Mä kävin itse tuon hoidon uusiksi, koska mun kohdalla ei myöskään oltu korjattu pahaa purentavirhettä. 4 hammasta poistettiin heti alkuun ja tuo kaari on mun suussa yhä ylähampaiden takana. Alahampaiden takana oli jonkun 10 vuotta, mutta kun se irtosi, sitä ei laitettu enää takasin. Ylähampaiden takana saa kuulemma olla niin kauan, kuin pysyy.
Ja p.s. ei ole alahampaatkaan palautuneet, kun niillä on nyt tilaa.

[/QUOTE]
Tuostakin ollaan silti kahta mieltä eli mulla taas on poistettu kasvuiässä 4 premolaaria ja se on mun kohdalla taas edesauttanut sitä ahtautta, leuan ei ikinä siis edes tarvinnut kasvaa suuremmaksi ja tehdä tilaa hampaistolle kun noita poistoja tehtiin väärässä vaiheessa.
Mulla on sis ongelmana suuri ahtaus eli sillä tavoin purenvirhettä ei ole vaan on ihan Angle 1-purenta.