Onko tää nyt kuumeeton sikainfluenssa? oireista lisää viestissä

  • Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti
vieraana
Olen koulussa töissä jossa todettuja tapauksia ja joka päivä on monta lasta pois.

Tiistaina alkoi pahoinvointi ja vatsakipu, seuraavana päivänä palelin ja niveliä + lihaksia +päätä särki. To jäin pois töistä, viime yönä en oikeestaan nukkunut koska painon tunne rinnalla ja sattui. Nyt kurkku kipeenä.
 
Perusterve aikuinen tarvitsee lääkärin apua, jos hän tuntee äkillistä huimausta tai sekavuutta tai oksentelee voimakkaasti.

Myös hengitysvaikeudet sekä kivun tai paineen tunteminen rinnassa pitää huomioida.


Eiköhän kannattais mennä jo lääkäriin... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Alkuperäinen kirjoittaja vatruska:
On tai ei niin mene lääkäriin. toipumisia.
Miksi pitäisi lääkäriin mennä?

Voihan tuo olla possutauti, mutta vasta kun yleistila romahtaa tms. pitää mennä tohtorilaan.
Kyllä minä noilla oireilla menisin työlääkäriin. Kun töihinkään tuskin pystysin ja todistus poissa olosta tarvis varmaan olla.
 
että näin...
no mun perheenjäsenellä on kauhee pääkipu ja kurkkukipee ja kuumetta korkeintaan 37... sikatauti.. muissa on 40kuume ainakin 1-2pvä... yhdellä tamiflu... toi jolla matalin kuume on aikuinen ja sairastanut aikoinaan honkongilaisen... 3 sairastunutta oli rokotettu 3pvä ennen tautia... itsellä ehkä oli possu, ku viikon oli väsynyt/flunssainen olo, välillä vähän kolotti ja jomotti, henki oli niin ahtaalla ettei jaksanut hengittää ja keuhkoon pisti.. sain normi antibiootit...
 
ap
kurkku kipeytyy lisää vaan ja palelee jne. Lapsellakin pää kipeä ollut ja eilen ripuloi illalla. Tänään oli kuitenki koulussa kun muuten ok.

Kunpa ei nyt sairastuttais, tai kai mä olen jo kipeä....
 
heippa ap
Itsellä aivan samat oireet ja olen päiväkodissa töissä, jossa kiertänyt käytännössä kaikki lapset ja on h1n1-virus. Lääkäri kuunteli keuhkot, oli ok. Jos jatkuu maanantaina niin keuhkokuville. Eniten pelottaa, ett lapset saa... Kuopus rokotettiin to,joten ei vaikuta vielä...
 
moikkamoi
Mulla oli yhtenä iltana palelua, sitten siitä seuraavan päivän iltana pää meni kipeäksi ja hartiat oli jumissa, tuntui myös nivelissä kipua jalkaterissä ja käsissä, myöskin vähän flunssainen olo, ei yskää, ei nuhaa, ei kuumetta kuitenkaan. Tätä kesti päivän verran. Keuhkoissa oli vähän oudompi tunne kun normaalisti, muttei mitenkään sattunut. Oiskohan ollu sika? Voiko tosiaan olla noin lievä?
Yleensä jos flunssa tulee mulle tulee karmee nuha aina ja yskääkin saattaa olla, yleensä sairastan flunssat ja jopa angiinankin kuumeettomana.
 

Yhteistyössä