Onko täällä raskaana "laihduttajia"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HKK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HKK

Vieras
Hei!

Siis löytyykö täältä muita, jotka ns. laihduttaa raskauden aikana...tarkemmin sanottuna muuttanut terveellisempään ja kevyempään ruokavalioon jne.

Itselleni jäi edellisestä raskaudesta liikakiloja lähtöpainoon nähden 12 kiloa vaan ylimääräistä, kun sitten tulin raskaaksi.

Eli lähtöpaino oli 70
Synnytyksen jälkeen 82
Uuden raskauden alkupaino 82 ja nyt siis yritän ruokavaliollani ja liikunnalla hallita painoa sen verran edes ettei kauheasti nousisi tämän raskauden myötä...tietenkin nousee jonkin verran luonnollisesti ja saakin, mutta olen tosiaan jättänyt kaikki herkuttelut pois ja vaihtanut kevyeeseen ruokavalioon. Kartan siis sokereita, huonolaatuisia rasvoja ja valkoisia jauhoja. Olen myös lisännyt liikuntaa ihan oman hyvänolon mukaan jne.

Siispä lötyykö kanssasisaria...olisi kiva kuulla teidän tarinaa :wave:

sorry en ite oo mutta aattelin sulle vastata kun kukaan muu ei ole sitä tehnyt!!
Naapurista löytyy yksi raskaana laihduttaja.....sanoo ainakin tiukasti pysyneensä lautasmallissa eli syö niin kuin aian kehotetaan.....ei ole tullut lisäkiloja vaan oli peräti pudonnut kaksi kiloa neuvolassa käydessään...ja niille jotka asiaa mahtavat kauhistella niin aina se vauva sen ravinnon jostain kiskoo ettei se siellä vaarassa nälkään kuolemassa ole!!
taitas tehdä hyvää myös ,ulle kun aletaan seuraavaa suunnitteleen....mulla tuo vielä joskus lipsuu satsi annoksiinkin...
mutta vielä naapuristani niin sillä tavalla on aamuisinkin tehnyt että tekee sen pari leipää valmiiksi ja tavarat kaappiin ja jos oikein tekee vielä mieli niin sitten pitää nähdä se vaiva että kaivaa kaiken taas esille sitä yhtä leipää varten...on kuulemma tehokas keino kun ei jaksa kaivella uudestaan leipiä ym kaapista.

tsemppausta sulle raskauteen syömissäännöstelyn ohella!!!

Hei! =)
Minä en ole vielä raskaana, mutta haaveillaan jo kovasti.. :heart:
Tarkoitukseni olisi pudottaa ensin ainakin kymmen kiloa ja sen jälkeen aloitettaisiin yrittämään lasta. Mutta "laihuttaminen" minulla jatkuisi myös siis raskaana ollessa (olen n.30kiloa ylipainoinen)
Kertoisitko vähän tarkemmin mitä syöt? ihan tavallista perusruokaa?
Kiitoksia vastauksesta! :flower:

Hei :wave: minä olen raskaana ja ylipainoa löytyy, ja oon sitä hienosti saanu pudotettuakin jo melkein 11 kiloa..siis ennen raskautta, nyt on viikkoja vasta 5+4 menossa, mutta en aio lopettaa tähän, ja oonkin jatkanu sillä lautasmallilla eikä ole tullut lisää, mutta ei ole kyllä vielä noussukkaan paino. Mulla on lähtö 80,6 kg, enkä tosiaankaan halua kovin montaa kiloa lisää siihen. Edellisessä raskaudessa lähtö oli 86,5kg, joten onneksi nyt edes vähän vähemmän. Terveellistä ja monipuolista ruokaa ja sopivasti liikuntaa niin eiköhän sillee saada kilot pysymään aisoissa!

Minä en ole raskaana,mutta haluaisin tulla. Mutta neuvolassa sanoivat että olisi ehdottoman tärkeää pudottaa painoa ennen kun yrittää. Mulla painoa parikymmentä kiloa liikaa. Pitäs saaha se pois ja sitten voi harkita asiaa. Ettei tule vaaraa sen takia vauvalle tai minulle. Toisaalta ekelta lapseltakin oli painoa liikaa alussa ja tulikin paljon lisää,mutta kaikki meni silti hyvin.
Mutta onnea kaikille odottajille :wave:

Täällä yksi, tai ei vielä varmuutta oonko raskaana, mutta yritys päällä. Mulla on liikapainoa(omasta mielestäni) sellanen 5kg. ja tässä on jo nelisen kiloa laihdutettu. Terveellisesti syöden, ja tarkotus tätä samaa olis jatkaa kunhan saan sen plussan tauluun.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2006 klo 19:32 sähäkkä kirjoitti:
Minä laskin koko raskausajan pisteitä ja painoa tuli 2kg. =)

Paljon sulla oli pisteitä tai paljon sä käytit niitä?
Mä oon nimittäin ajatellut laskee pisteitä, mut en oo vielä saanut päätettyä paljon niitä tulis käyttää.
Imettäessä tulee lisätä se 8 vai 10 pistettä omiin pisteisiinsä, mut se on liikaa raskausaikana.
Kerro miten sulla meni ja lähtiks painoo yhtään sit lapsen synnyttyä? :wave:
Meille on nimittäin tulossa jouluvauva! :D
En usko nimittäin sitä ettei saisi laskea pisteitä raskausaikana, kun vaan käyttää niitä tarpeeksi eikä liikaa tai liian vähän. Sillähän tavallaan kontroloi syömistään ja tulee tavallaan syötyä terveellisemmin, siis kun syö niitä vihanneksia yms. 0p tuotteita.
Vai olenko aivan eksyksissä ajatuksieni kanssa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 09:58 uskallanko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2006 klo 19:32 sähäkkä kirjoitti:
Minä laskin koko raskausajan pisteitä ja painoa tuli 2kg. =)

Paljon sulla oli pisteitä tai paljon sä käytit niitä?
Mä oon nimittäin ajatellut laskee pisteitä, mut en oo vielä saanut päätettyä paljon niitä tulis käyttää.
Imettäessä tulee lisätä se 8 vai 10 pistettä omiin pisteisiinsä, mut se on liikaa raskausaikana.
Kerro miten sulla meni ja lähtiks painoo yhtään sit lapsen synnyttyä? :wave:
Meille on nimittäin tulossa jouluvauva! :D
En usko nimittäin sitä ettei saisi laskea pisteitä raskausaikana, kun vaan käyttää niitä tarpeeksi eikä liikaa tai liian vähän. Sillähän tavallaan kontroloi syömistään ja tulee tavallaan syötyä terveellisemmin, siis kun syö niitä vihanneksia yms. 0p tuotteita.
Vai olenko aivan eksyksissä ajatuksieni kanssa?
Mä laskin muistaakseni 20 pistettä per päivä.Ei neuvolassa pistetty sitä yhtään pahalla kun sanoin että lasken pisteitä.Sanoi että kunhan muistaa että rauta arvot ei pääse laskemaan ja mulla oli loppuun asti niin hyvät ettei tarvinu rautalääkkeitä syödä.Söin todella paljon ananasta,hedelmiä ja vihanneksiajne...vettä join parilitraa.Ihan lopussa sitten alkoi vähän lopahtamaan ja kun vauva syntyi niin en jaksanut katsoa mitä syön ja kiloja on tullut takasin. :ashamed: Mutta nyt olen paripäivää sitten aloittanut uudestaan ja 6½kg jos saan pois niin olen samoissa mitoissa mihin silloinkin pääsin. :whistle:

Yhteistyössä