Onko täällä partiolaisten vanhempia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leeli

Vieras
Suositteletko partiota pojalle harrastukseksi?
Mun poika täyttää alkuvuodesta 7 ja ajattelin ens elokuussa hänet "tyrkätä" partioon?

Pojalla ei oikein oo mitään harrastuksia ja ajattelin että vois tykätä partiosta ja metsäretkistä ym

Käykö pojat partiossa vai onko se pelkästään tyttöjen juttu?
Ei varmaan ainoana poikana tykkäis olla...

Mitään vinkkejä partioon liittyen?

Mä en oo ikinä ollu partiossa ja se ehkä selittää tietämättömyyteni :)

Ehdottomasti suosittelen.
Eikä ole ollenkaan tyttöjen juttu, ihan saman verran siellä poikiakin on. Ja omat laumat/vartiot on pojille ja tytöille, ainakin isommissa lippukunnissa.

Mä olen itse ikäni ollut partiossa ja mitään huonoa sanottavaa ei ole. Ystäviä saa ja siellä on oikeasti kivaa!

Onhan olemassa ihan kokonaan poikalippukuntiakin,joten ei varmasti olisi ainoa poika sellaisessa.Ja mä myös suosittelen partiota harrastukseks,koska on monipuolinen.Tulee käytännön taitoja kuten ea,kierrätykset ynnä muut ja isona bonuksena ne kaverit,joita loppujen lopuks saattaa saada ihan ympäri maailmaa jos osallistuu kansainvälisille leireille.Ja ainakin ihan suomalaisten lippukuntien yhteisissä tapahtumissa saa uusilta paikkakunnilta kavereita yms.Mä olin 14 vuotta partiossa ja tykkäsin kovasti.Hauskinta oli tietenkin leirit. =) Paljon toimintaa ja tekemistä.

Tyttö aloitti partion syksyllä ja kyllä hän on tykännyt olla. Kannattaa ainakin kokeilla ja antaa itsensä arvioida tykkääkö. Kyllä ainakin meilläpäin on poikia siinä kuin tyttöjäkin, ei siis mikään tyttöjen juttu. En oikein vinkkejä osaa antaa kun itsenäisesti tuota harrastustaan hoitaa. Monenlaisia juttuja tekevät ja ovat paljon ulkona.

Partiotoiminta eroaa aika paljon eri lippukunnissa. Toisissa ollan uskonnollisia, toisissa ei, mikä riippuu vetäjistä. Lippukunnan koolla on myös merkitystä, isommissa on omia mökkejä ja kenties laajempi varustus kuin pienemmissä, mutta pienemmissä on taatusti omat hyvät puolensa myös. Sudenpentujen ryhmiä vetävät käsittääkseni yleensä vanhemmat ja kokeneemmat johtajat, mutta jo yläastelaisia saattavat johtaa vain pari vuotta vanhemmat nuoret. Silloin saattavat viattomat metsäretket muuttua jopa ryyppyreissuiksi, mutta pikkuisilla ei toki sitä huolta vielä ole;) Hyvä harrastus se on silti, eikä mitenkään tyttömäistä puuhaa. Kovin leidit eivät siellä edes viihdy, koska ulkona ollaan paljon ja rapatessa roiskuu.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä harrastus:
Partiotoiminta eroaa aika paljon eri lippukunnissa. Toisissa ollan uskonnollisia, toisissa ei, mikä riippuu vetäjistä. Lippukunnan koolla on myös merkitystä, isommissa on omia mökkejä ja kenties laajempi varustus kuin pienemmissä, mutta pienemmissä on taatusti omat hyvät puolensa myös. Sudenpentujen ryhmiä vetävät käsittääkseni yleensä vanhemmat ja kokeneemmat johtajat, mutta jo yläastelaisia saattavat johtaa vain pari vuotta vanhemmat nuoret. Silloin saattavat viattomat metsäretket muuttua jopa ryyppyreissuiksi, mutta pikkuisilla ei toki sitä huolta vielä ole;) Hyvä harrastus se on silti, eikä mitenkään tyttömäistä puuhaa. Kovin leidit eivät siellä edes viihdy, koska ulkona ollaan paljon ja rapatessa roiskuu.

Ryyppyreissuiksi?Merkillistä toimintaa..Mä itse aloin vetää ekaa omaa vartija-ryhmääni yläasteikäisenä eli vartiolaiset olivat tuolloin ala-asteella muistaakseni neljännellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä harrastus:

Ryyppyreissuiksi?Merkillistä toimintaa..Mä itse aloin vetää ekaa omaa vartija-ryhmääni yläasteikäisenä eli vartiolaiset olivat tuolloin ala-asteella muistaakseni neljännellä.

No se olikin kyllä todella merkillistä, mutta silloin myös äärimmäisen hauskaa. Jälkikäteen kyllä hirvittää, mutta viinanhimoinen teini on viinanhimoinen teini partiossakin...

Yhteistyössä