Onko täällä muita psyykkisesti sairaita vanhempia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Odotan esikoistani ja olen saanut 7 vuotta sitten diagnoosin kaksisuuntainen mielialahäiriö. Sain silloin lääktyksenkin, tässä on ollut välissä masenusjaksojakin, mutta viimeiset 4 vuotta on ollut tasaista. Äidilläkin on sama sairaus, pahempana vaan, ja olen katsonut vierestä miten hän 4 lapsen yksinhuoltajana sinnitteli. Lopulta me lapset päädyimme lastenkotiin.

Minulla on hyvä, toimiva 10 vuotta jo kestänyt parisuhde, mutta pelkään että joskus jään yksinhuoltajaksi (tai voihan sitä jäädä leskeksikin, koskaan ei voi tietää), joten olen pättänyt (ja mieheni oli samaa mieltä), että lapsiluku jää yhteen, korkeintaan kahteen, että varmasti pystymme itse huolehtimaan lapsestamme riippumatta yhteiskunnan tuesta.

Miten teillä muilla?

Eikö ole hyvä, että itse tiedostat sairautesi ja pystyt siitä miehesi kanssa keskustelemaan ja sitten kunlapsi/lapset isompia on heidänkin ehkä hyvä edes jollain tasolla tietää. On hienoa, että olette kuitenkin päättäneet hankkia lapsen/lapsia. Toivottavasti kun mutkia tulee matkan varrella, osaat pyytää apua ja ottaa sitä vastaan. Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi<3

Yhteistyössä