Onko täällä muita PALJON LIIKKUVIA ylipainoisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja minkä verran liikut? Pituus ja paino?

Minä olen 175 cm ja 99 kiloa. Joka päivä kävelen töihin 4 km eli 8 km yhteensä päivässä. Lisäksi salilla 3 kertaaa viikossa ja viikonloppuisin harrastan pitkiä sauvakävelylenkkejä. Painoa on jo tippunut noin10 kiloa vuodessa ihan vain liikunnalla. Olen kyllä näinkin tyytyväinen, mutta ei muutama tiputettu kilokaan haittaisi. Pääasia, että liikunnasta on tullut elämäntapa =) Alkava kohonnut verensokerikin korjautui liikunnalla =)

Ihana lukea! :) Minä taas olen "hoikka", mutta huonokuntoinen. Hoikka lainausmerkeissä siksi, koska olen varmaan ns laiha läski eli lihasta ei ole vaan löllyvää läskiä vaikka mittani ovatkin 168cm ja 56kg. Pitäis alkaa taas liikkumaan kun löytäisi sen kipinän...

164/65, juoksen arkisin ma-ke aamulenkin( vaihdellen intervallia ja normijuoksua) ja sunnuntaisin käyn ohjatussa liikunnassa tunnin. 6 päivää viikossa siis liikun ja yksi vapaapäivä eli lauantai.
Painotavoite on 55 kg ensi kesäksi.

[QUOTE="vieras";27240394]164/65, juoksen arkisin ma-ke aamulenkin( vaihdellen intervallia ja normijuoksua) ja sunnuntaisin käyn ohjatussa liikunnassa tunnin. 6 päivää viikossa siis liikun ja yksi vapaapäivä eli lauantai.
Painotavoite on 55 kg ensi kesäksi.[/QUOTE]

Nyt kyseltiin YLIPAINOISIA jotka liikkuvat paljon.

Minä varmaan en liiku paljon. Mutta liikun kuitenkin. Kolmesti viikossa olen uimassa 1 - 1,5 tunnin ajan. Uin aina vähintään kilometrin, usein kaksi, ja aina päälle vesijuoksua puolituntia. Uin kilometrin 25 minuuttiiin, tunnissa ehdin uida 2 kilometriä.

Haluaisin löytää jonkun muun liikuntaharrastuksen tuohon uinnin rinnalle. Aikaa vaan on todella niukasti, kun lukihäiriöisen kanssa tehdään läksyjä päivittäin, välillä jopa 2 tuntia illassa. Ja kaikki muukin on mahdutettava mukaan. Uimassa käyn siis lapsen uimatreenien aikaan.

Ylipainoa minulla on n. 40 kiloa, pituutta 170 cm.

BMI melkein 29. Hyötyliikuntaa arkisin kävelemällä työmatkat (noin 50min), salilla käyn 2-3 kertaa viikossa (joskus jumpissa salitreenin sijaan) ja juoksemassa kerran viikossa. Toukokuussa päätin opetella juoksemaan ja syyskuun alussa juoksin 10km Midnight Runissa.

Itsellä paino ei ole tippunut, mutta vaatekoko on pienentynyt. Tykkään liikaa hyvästä ruoasta :D

Tällä viikolla on jäänyt treenit kahteen salikertaan, joista toinen oli xycling-tunti, koska iski nuha päälle. Nyt arvon milloin uskaltaa lähteä salille.

Yhteistyössä