Onko täällä monen lapsen yh-äitejä?ja muuta kysyttävää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli

Vieras
Heippa,

mietityttää oma elämäntilanne.
oletko sinä monen lapsen yh-äiti?
Voisitko kertoa missä tilanteessa sulle kävi näin ja miksi?
mitkä asiat ovat olleet vaikeita ja mitkä olet kokenut helpottaviksi?
mitä muuta tahtoisit kertoa minulle<3

kiitti vastauksistanne!

yhden lapsen yh, toinen tulossa.. nuorena raskauduin vuoden kestäneen suhteen jälkeen, kuitenkin raskaus sai mut "viisastumaan" ja totesin et kumppani ei ole valmis isäksi. Ja yksin pärjäsinkin vallan mainiosti.. nyt ehkäsy petti ja mies ei halunnut lasta ja niin pois päin..

Kahden lapsen yh täällä. Molemmat samalta isältä, lasten isä jätti meidät kun kuopus oli 6kk. Isällä on uusi tyttöystävä ja tapaa lapsia harvakseltaan. Ilmeisesti kuopuksen sairaus oli se, mikä sit oli liikaa isälle, tarkkaan en tiiä.

Vaikeinta on rahaongelmat ja väsymys, tukiverkkojen puute. Helpotus on se, että nyt saan elää rauhassa lasten kanssa omaa elämää.

Yhden lapsen yh.. lapsi oli 6 kk kun muutimme pois.. miehellä alkoholi ongelma ja vietti aikaa mieluummin kavereidensa kuin perheen kanssa.. pikku neiti nyt 1v2kk ja isä tapaa joka toinen lauantai ja kerran viikossa arkisin tytärtään..useamminkin saisi nähdä, mutta aina tuntuu olevan parempaa tekemistä..

Neljän yh. Mies ei halunnu elää sillä tavoin että meillä olis ollu hyvä olla "jos otan niin otan" kun maittia oli ja kiva työpopula vaati seuraksi. Tällaista alkoi olla useammin kuin minä jaksoin eli olin siis käytännössä yh jo liitossa.
Vaikeeta on ollu olla molemmat vanhemmat, ei oo toista tukena kun murkku rähjää ja uhmis rähjää :/ välillä meinaa itseltäki itku päästä. Mulla ei myöskään ole mitään tukiverkkoja ja lasten isä tapaa lapsia tosi harvoin ei juuri ollenkaan.

Helppoa ja mukavaa on se et mikään känni/krapula ääliö ei pilaa elämää. Saa olla rauhassa, saa vetää omaa linjaa kasvatuksessa ei tarvi kysellä toisen milipidettä mistään. Saa käyttää vähät rahansa mihin itse haluaa ja elää niinku itse tykkää =)

pitäis varmaankin sopeutuu ajattelemaan itseään sellasena :| on sen verran tuore asia vielä etten heti hoksannu ees ett koskis miutakin tää alotus..
Omia muksuja on neljä, 9-17v, lisäks välillä 9v lainassa.
Mies muutti muualle 20v yhteisen vuoden jälkeen omista syistään,emme enää olleet hänen mielestään sopivia toisillemme.
Toistaiseksi en ole löytänyt paljoakaan helpottavia tekijöitä, lähinnä konkreettisia vähemmän pyykkiä jne. mutta eiköhän niitä löydy kun arki tästä tasoittuu(?)

Mies lähti yli 24v yhteiselon jälkeen 22v naikkosen matkaan. Mies 44v. Jäin 3 lapsen yh , pojat 10,12,14v.
Hyvin pärjätään.Takaisin en miestä ota ,vaikka vähän veikkailen hänen katuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
ollut aina yh. kaksi lasta. en tahdo miestä. elämä on onnellista ja mukavaa :heart:

Onko lapsilla eri isät? Miten muut siihen suhtautuneet? Ylenpänä vastailin että itsellä kyseinen tilanne niin siksi utelen.. oletko seurustellut isän/isien kanssa vai vaan raskautunut?

Mulla on lapsia kahdelle miehelle, yhteensä kolme lasta siis. Esikoinen nuoruuden huumasta, kaksi muuta avioliitosta. Erottiin, kun olin vielä raskaana, kun mies jäi toistuvasti kiinni valehtelusta ja pettämisestä.

Hyvin ollaan pärjätty, en koe tilannettani mitenkään hankalana, vaikka monet ympärilläni niin tuntuu ajattelevan. H****tin vaikean avioliiton ja riitaisan eron jälkeen on helpottavaa elää omaa elämää, päättää omista menemisistään ja tulemisistaan, rahoistaan ja lasten kasvatuksesta. Nuorempien lasten isä ei ole kovin kiinnostunut näkemään lapsiaan, esikoisen isä hoitaa tapaamiset "hiljaisesti", mutta toimivasti ja säännöllisesti.

Kotihoidontuella olen tällä hetkellä ja rahallisesti tulen hyvin toimeen. Tuntuu, että rahaa on nyt enemmän kuin silloin, kun perheessä oli kaksi töissä käyvää aikuista. Mutta nykyään mä saan itse päättää rahankäytöstä, ex tuhlas palkastaan ylijäävän osan viikonlopussa, joten mä jouduin aina venyttään penniä ja jemmaan rahaa, että oli vielä loppukuustakin ruokaa ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
ollut aina yh. kaksi lasta. en tahdo miestä. elämä on onnellista ja mukavaa :heart:

Onko lapsilla eri isät? Miten muut siihen suhtautuneet? Ylenpänä vastailin että itsellä kyseinen tilanne niin siksi utelen.. oletko seurustellut isän/isien kanssa vai vaan raskautunut?

kummallakin on oma isä mutta kummankin isä on lapsille tärkeä. ekan isä on edellinen seurustelukumppani. toka tuli ehkäisyn läpi ilman suhdetta. minulle ei ole kukaan suoraan kummastellut tilannetta, tosin olen itse avoin ja kerron aina tutustuessa heti millainen perheeni on ja miten se on syntynyt.

kolme ensimmäistä samalle miehelle, ja nuorin eri miehen kanssa, isommat tapaavat isäänsä säännöllisesti 2 vkon välein sekä lomilla, ei ongelmia tapaamisten kanssa.
nuorimmaiseni isi ei välitä lainkaan tavata lastaan.
ollaan onnellisia näin.