Onko täällä Laitoshuoltajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niina

Vieras
Onko teillä jonkunlainen koulutus siihen?mitä työtä ootte tehnyt sitä ennen?

Itteäni kiinnostais,toi homma,mut ku en oo päivääkään tehny töitä :/ kotona ollu lasten kanssa siitä asti,kun täytin 18v ja nyt oon 23v.Ja töihin pitäs ens kuussa lähteä.

Mie oon suorittanu koti-,laitostalous- ja puhdistuspalvelualan perustutkinnon kesti 2v. joten voisin toimia laitoshuoltajana. Mut sen jälkeen opiskelin lähihoitajaks.

Olen ollut laitoshuoltajana (tai siis nimikkeeltä hoitoapulainen) joskus. Ei ollut koulutusta hommaan, sitä ennen en ollut tehnyt päivääkään vielä töitä vaan valmistuin juuri silloin kokiksi :D
Vuoden olin töissä. Sitten luin lähihoitajaksi.

kävin kerroshoitaja kurssin 6kk olin töissä hotellissa sit siivoustyön ohjaaja iltakoulun. 1 lukuvuosi . sen jälkeen laitoshuoltaja tutkinnon 1pv. ja työssä olen ollut sairaalassa sen jälkeen. nyt työtön paikkakunnan muuton vuoksi.

Ja nykään pitää olla kokemusta vähintään 1 kk sairaalahuoltajan työstä, että pääsee edes koulutukseen. Itse hakeuduin työttömänä ollessani työelämävalmennukseen, jossa olin 2,5kk, ja sainkin heti perään kolmen kuukauden mittaisen kesätyön sairaalahuoltajana. Työ on mieluista ja mielenkiintoista, työajat klo 7-22 seitsemänä päivänä viikossa. Aion hakea koulutukseenkin, koska pitempiä pätkiä saati vakipaikkaa ei ainakaan sairaalasta saa ilman ammattitutkintoa.

Jos sulla on jotain kokemusta siivoustyöstä (no ilmeisesti ei oo...) niin voit päästä ilman koulutustakin, palkka on vaan alempi. Toki välillä niitäkin saa työn, joilla ei oo mitään hajua mistään aseptisesta toiminnasta, mikrobeista tai muusta puunaamisesta.
Tai voit samointein hakea esim. oppisopimuspaikkaa, jossa laikkarin paperit saa 1-2vuodessa.
Sit on noi perus aikuisopistot joissa koulutusaika on yleensä tuon 2v :)

Yhteistyössä