Onko täällä kummituksia!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HUIHUIHUI!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HUIHUIHUI!

Vieras
Ollaan 1800 luvun puolella rakennetussa mummolassa. Ei ole oltu täällä varmaan kymmeneen vuoteen enkä muista täällä mitään tapahtuneen silloin, kun oltiin lapsia. Nyt jouduttiin kuitenkin lähtemään keskellä yötä ulos nukkumaan, kun vintiltä (ei asumiskelpoinen, matala tila, jossa on säilytetty vanhoja rojuja) alkoi kuulua ääniä ja lasivitriinin ovet alkoi kalista ja kilistä! Apua!!! Aivan kauhea tilanne! Meitä on täällä minä, aviomies, ja 10-vuotias lapsi ja saatiin kyllä sellainen sätky, että vapisuttaa vieläkin, kun piti tulla sisälle aamupalalle.

Eli illalla mentiin normisti nukkumaan, mutta joskus klo 01-02 välillä yöllä herättiin koko porukka siihen, kun asumattomalta vintiltä alkoi kuulua raskaista, laahaavia askelia, ja sellaista kirskuvaa, narisevaa ääntä! Koko katto (vintin lattia) tuntui painuvan alaspäin, vaikka rakennus on tosi kovaa tekoa. Vähän sen jälkeen kun ylhäällä alkoi elämä, alkoi peräkamarin lasivitriini kilistä ja helistä niin kuin joku olisi ravistanut sitä. Hyi hyi hyi!!! Kaikilla nousi iho kananlihalle, ihan kuin olisi tullut järkyttävän kylmä ihan yhtäkkiä. Juostiin pois sieltä ja yövyttiin autossa, kun ei uskallettu kerätä tavaroitakaan kasaan, että ois päästy lähtemään takaisin kotiin.

Voiko tuolla kummitella? Miksi nyt, miksi siellä ei koskaan lapsuuskesinä ole kummitellut? Tiedän, että talossa on kuollut luonnollisesti ainakin kolme ihmistä joskus kauan, kauan aikaa sitten, muttei kukaan ole koskaan kertonut mitään outoa kokeneensa. Talo on ollut jonkinlainen väliaikainen saksalaisten haavoittuneiden sotilaiden hoitopaikka sodan aikana, mutten tiedä onko kukaan sotilas kuollut täällä. Sen verran muistan outoa, että nyt jo edesmennyt mummoni kuiskasi korvaani minun ollessa lapsi jotain tyyliin "ne katsoo sinua, mene pois", kun olin kahden mummon kanssa tuvassa, ja tuijotti oudosti tuvan nurkkaan. Ovetkin on menneet itsestään kiinni, mutta vanha talo niin todennäköisesti vain koska ovet valahtaneet vähän vinoon.

[QUOTE="vieras";28695453]Autostako sinä kirjoittelet nyt? :)[/QUOTE]

NO, EN kun täältä sisältä aamupalalta niin kuin kirjoitin! Ei täällä enää mitään kuulu. Mies kävi vintilläkin muttei sielläkään mitään outoa ole.

Minä olen niin tollo että ajattelen aina kummitteluääniä kuullessani :"en ole tehnyt mitään pahaa kenellekkään joka nyt on edesmennyt joten yksikään kummitus ei tee minullekkaan pahaa".

Eikä ole yksikään kummitus mitään pahaa minulle tehnyt, poltergeisteja en ole tavannut mutta siinä olotilassa olijathan ovatkin aivan vailla käytössääntöjä eikä heille mahda kukaan mitään joten on vain kestettävä.

NO, EN kun täältä sisältä aamupalalta niin kuin kirjoitin! Ei täällä enää mitään kuulu. Mies kävi vintilläkin muttei sielläkään mitään outoa ole.

Jo minä ihmettelinkin, että pitkästi jaksaa polvet suussa autossa kirjoitella, kun muu perhe vielä nukkuu :D Kyllä minuakin varmaan olisi tuollainen pelottanut, ekana ajattelin että siellä vaan joku hiiri rapeltaa, mutta kuulosti kovaäänisemmältä.

Minä olen niin tollo että ajattelen aina kummitteluääniä kuullessani :"en ole tehnyt mitään pahaa kenellekkään joka nyt on edesmennyt joten yksikään kummitus ei tee minullekkaan pahaa".

Eikä ole yksikään kummitus mitään pahaa minulle tehnyt, poltergeisteja en ole tavannut mutta siinä olotilassa olijathan ovatkin aivan vailla käytössääntöjä eikä heille mahda kukaan mitään joten on vain kestettävä.

Ei siinä paljon voinut ajatella mitään. Tuntui uhkaavalta. Aivan kuin joku olisi yrittänyt häätää meitä pois sieltä. Onnistui. Nyt on laitettu tavarat kasaan ja lähdetään heti kun on syöty ja saatu kaikki autoon pakattua. Eipä tarvi toiste tulla ja minulle on turha tätä puljua perinnöksi jättää :(

Poliisi ja pappi kuuntelivat kummitusta Lahdessa

Lahden rikospoliisi ja erään lahtelaisen talon asukkaat ovat ryhtyneet ottamaan selvää salaperäisistä talon seinästä kuuluvista koputuksista. Äänet, jotka otettiin perjantain vastaisena yönä nauhalle ovat kuin nyrkillä lautaan lyöntejä. Niitä on kuultu parin viikon ajan useana yönä.

Rikospoliisi aikoi perjantaina avata talon lautaseinän siltä kohdalta, josta koputukset kuuluvat saadakseen selvyyden onko seinän välissä joki laite tai eläin. Seinän rikkominen jäi kuitenkin maanantaiksi, sillä talossa oli perjantaina hautajaiset. Henkimaailman koputuksiin rikospoliisi ei voi puuttua, mutta koska koputukset todella kuuluvat meidän on otettava selvää mikä ne aiheuttaa. Jos se on ihminen, asia kuuluu rikospoliisille, sanoi komisario Toivo Heiskala.

Perjantain vastaisena yönä oli tulossa poliisien ja talon asukkaiden lisäksi myös pappi, mutta koputtajaa ei kukaan nähnyt.

Poliisi on varma, ettei kukaan ihminen ollut koputtajana, koska talon ulkopuolellakin oli vartija, eikä hän nähnyt koputuksen kuuluessa mitään liikettä.

Onko sielä yöpyny kukaan muu? onko muut huomanneet samaa?

Täällä on yöpynyt moni sukulainen, mutta nyt on ollut useamman vuoden niin, ettei ole käynyt kukaan muutoin kuin katsomassa kunnon ja siistimässä pihan. Kukaan ei ole IKINÄ maininnut mitään outoa kuulleensa tai nähneensä. Ainoa outo juttu oli tuo mitä mummo joskus sanoi ja ne kiinni menevät ovet, jotka on helppo selittää rakennuksen vanhuudella. Voiko kummitus asettua johonkin taloon vähän kuin vieraaksi? Tiedän, tyhmä kysymys, mutten tajua tätä ollenkaan. Me kaikki kolme kuultiin ja tunnettiin nahoissamme ne jutut viime yönä ja äänet oli KOVIA. Lasivitriinikin näytti siltä kuin olisi kaatumassa sen ravistelun takia!

Täällä on yöpynyt moni sukulainen, mutta nyt on ollut useamman vuoden niin, ettei ole käynyt kukaan muutoin kuin katsomassa kunnon ja siistimässä pihan. Kukaan ei ole IKINÄ maininnut mitään outoa kuulleensa tai nähneensä. Ainoa outo juttu oli tuo mitä mummo joskus sanoi ja ne kiinni menevät ovet, jotka on helppo selittää rakennuksen vanhuudella. Voiko kummitus asettua johonkin taloon vähän kuin vieraaksi? Tiedän, tyhmä kysymys, mutten tajua tätä ollenkaan. Me kaikki kolme kuultiin ja tunnettiin nahoissamme ne jutut viime yönä ja äänet oli KOVIA. Lasivitriinikin näytti siltä kuin olisi kaatumassa sen ravistelun takia!

Oliskohan itselläni tullut mieleen tallentaa ääniä kännykkään, eikö se ole mahdollista nykypuhelimilla? Ei varmaan olisi tullut, olisin juossut jo ulos :)

[QUOTE="vieras";28695481]Oliskohan itselläni tullut mieleen tallentaa ääniä kännykkään, eikö se ole mahdollista nykypuhelimilla? Ei varmaan olisi tullut, olisin juossut jo ulos :)[/QUOTE]

Juu, ehei! Ei muuten kukaan tajunnut tehdä yhtään mitään. Me oltiin kuin puulla päähän lyötyjä koko porukka. Nökötettiin vaan monttu auki ja kuunneltiin, kunnes se vitriini rupesi helisemään, sitten pinkastiin peitot kainalossa ulos eikä takaisin tultu!

Mun sisko osti vasta vanhan talon miehensä kanssa ja se kertoi että sielä tapahtuu outoja juttuja, ovet avautuu ja sulkeutuu itsestään ja rullaverhot menee ylös ja alas itsestään ja telkkari saattaa aueta itsestään. Oltiin siellä kylässä mutta en tuntenut tai kokenut mitään outoa siellä, itse vaistoan henkimaailman jutut aika herkästi. Tai ehkä ne pelkäs mua ne henget :D

Niin ja palovaroitin oli alkanu huutaa omia aikojaan vaikkei savua ollu mailla eikä halmeilla.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Nyt harmaana";28695504]Vanha puutalo, päivällä kuumaa ja yöllä viileetä ulkona. Kyllä riittää nykyihmiselle outoja ääniä kun talo illalla alkaa jäähtymään.[/QUOTE]Mistä tiedät että puutalo, Voihan se olla kivitalokin :)

Hei taas.
Ollaan nyt tätini luona ja jäädään tänne ensi yöksi. Kyselin talosta ja sain ensin kuulla samat jutut kuin ennenkin eli alkujaan rakennettu 1800 luvun loppupuolella 'kyläntaloksi' tai joksikin, mutta aika nopeasti valmistumisen jälkeen siirtynyt meidän suvulle. Sodan aikana se oli väliaikaisesti saksalaissotilaiden sairaalana tai jonkinlaisena haavoittuneiden hoitopaikkana. Vintiltä oli kuulema löytynyt paljon sotilaiden vaatteita, verisiäkin, ja täti epäili olisiko ehkä vinttiä käytetty viileytensä vuoksi myös vainajien säilytykseen, mutta se oli vain tädin omaa spekulaatiota, koska vintillä oli ollut niin paljon kaikkea veristä sälää ainakin isovanhempien juttujen perusteella. Sen verran kyllä paljastui uusia juttuja, että tässä jossain lähistöllä on saksalaissotilaan hauta. Se on varma juttu, mutta missä sotilas on kuollut ja miten on mysteeri.

Sitten alkoikin paljastua jotain jännää, kun kyselin oudoista tapahtumista tai muista. Täti kertoi jotain ihan muuta kuin omat lapsuuden kokemukset. Hänen lapsuudessaan talossa kävi kuulema ulko-ovi itsekseen (aukesi ja sulkeutui monta kertaa päivällä ja yöllä itsekseen, lukkoja ei ollut). Mummolla oli kuulema tapana sanoa "Hermanni siellä saapastelee". Ei tätikään enää muistanut mistä se Hermanni sitten olisi ollut peräisin. Vintiltä oli välillä kuulunut tömähdyksiä, mutta niistä ei koskaan lasten kuulten puhuttu, eikä täti ollut uskaltanut kysellä. Mutta ei kuulema mitään sellaista mitä me koimme.

Hei kysy ap jos joku muu yöpyis sielä (mutta älä kerro etukäteen noista kummitteluista :D ).

Täti on menossa sinne miehensä kanssa ensi yöksi. Tästä tädin luota sinne vanhaan mummolaan (tädin lapsuuskoti) on noin puolen tunnin ajomatka. Ennätin jo kertoa kummittelusta, mutta täti on kyllä sellainen vanhanajan emäntä, ettei pelästy mitään! Sanoi tarkistavansa josko siellä Hermanni vielä saapastelee. Minä en sinne takuulla enää mene. En ainakaan yöksi!

Toivottavasti syy meteliin olisi luonnollinen. Siellä saattaa majailla lepakoita, lintuja, hiiriä, rottia. Nyt on vielä poikasiakin monella ja vanha rakennus on oivallinen paikka olla suojassa.

Jos kuitenkin Hermanni olisikin ollut syypää, niin Hermanni täytyy komentaa olemaan hiljaa.

Kaveri muutti Treella vanhaan kerrostaloon ja heti ekana iltana alkoivat tavarat putoilemaan. Lapsiakin alkoi pelottamaan, koska syytä ei järjellä osannut selittää. Kaverini hermoistui yhden kerran ja huusi kurkku suorana, että me asumme täällä nyt ja sinä lopetat kiusaamasta meitä tai kutsun papin paikalle.

Tavaroiden pudottelut loppuivat siihen. Naapurit osasivat kertoa, että edellisetkin asukkaat valittivat samaa. Kukaan ei vaan ollut huutanut "kummitukselle" suoria sanoja.

Minäkin luulen joskus näkeväni henkiä, joihin voi törmätä vanhoissa paikoissa. Yleensä ne ovat ihan ystävällisiä entisiä asukkeja, jotka käyvät kiittämässä kun laitan paikkoja kuntoon.

Ehkä hullua touhua, mutta jos se auttaisi teitäkin? JOs nyt ylipäätään vielä menet sinne.

[QUOTE="vieras";28695844]Toivottavasti syy meteliin olisi luonnollinen. Siellä saattaa majailla lepakoita, lintuja, hiiriä, rottia. Nyt on vielä poikasiakin monella ja vanha rakennus on oivallinen paikka olla suojassa.

Jos kuitenkin Hermanni olisikin ollut syypää, niin Hermanni täytyy komentaa olemaan hiljaa.

Kaveri muutti Treella vanhaan kerrostaloon ja heti ekana iltana alkoivat tavarat putoilemaan. Lapsiakin alkoi pelottamaan, koska syytä ei järjellä osannut selittää. Kaverini hermoistui yhden kerran ja huusi kurkku suorana, että me asumme täällä nyt ja sinä lopetat kiusaamasta meitä tai kutsun papin paikalle.

Tavaroiden pudottelut loppuivat siihen. Naapurit osasivat kertoa, että edellisetkin asukkaat valittivat samaa. Kukaan ei vaan ollut huutanut "kummitukselle" suoria sanoja.

Minäkin luulen joskus näkeväni henkiä, joihin voi törmätä vanhoissa paikoissa. Yleensä ne ovat ihan ystävällisiä entisiä asukkeja, jotka käyvät kiittämässä kun laitan paikkoja kuntoon.

Ehkä hullua touhua, mutta jos se auttaisi teitäkin? JOs nyt ylipäätään vielä menet sinne.[/QUOTE]

Hyi kamala! Ei mulla riitä kantti tuollaiseen! Yölläkin tuli niin vahva tunne siitä, että joku 'tyyppi' käy oikeasti päälle. Se tuntui siltä kuin joku olisi hyökännyt päin kuin pyörremyrsky vintiltä alas ja suoraan makuukamarin läpi peräkamariin räiskäämään. Jos sille olisi ruvennut vielä huutamaan olisi varmaan iskenyt meiltä uskon kurkkuun samantein.

Jos kerron vielä tämän mikäli jotain kiinnostaa. Täti palasi jo miehensä kanssa mummolasta. Eivät kuulema olleet nukkuneet hyvin, mutta yöllä oli tapahtunut vain sen verran, että joko ulko-ovi tai vintille menevä ovi oli paukahtanut kolme kertaa hyvin kuuluvasti, mutta koska ulkona tuuli ja talon ulko-ovi ei edes mene kunnolla kiinni, tuuli on saattanut tehdä tepposiaan. Siitä olen varma, ettemme kuvitelleet, siellä oikeasti tapahtui jotain karmivaa. Mies yrittää houkutella, että lähdetään ilman lasta viimeiseksi yöksi mummolaan ihan vaan testaamaan tapahtuisiko se uudestaan. Huomenna kotiin. Tahtoisin päästä kotimatkalle virkeänä enkä uupuneena valvotun yön jälkeen:(

Kiitos, vieras! Etsin tätä ketjua pitkän aikaa enkä löytänyt mistään. Meinasin jo luovuttaa ja aloittaa uudella viestillä.
Kyllä käytiin ilman lasta yöpymässä se viimeinen yö. Ei tapahtunut samaa mitä silloin ensimmäisenä, mutta yksi tosi outo juttu kyllä. Kukahan tietää voiko tämä olla vain tavallinen unissakävely tapaus vai jotain muuta? Itse valvoin valehtelematta koko yön. Välillä olin horroksessa mutten vaan voinut nukkua. Aivan kauhea pelko päällä koko ajan. Mies nukkui välillä pitkiäkin aikoja ja heräsi sitten taas, sitten nukahti uudelleen.

Aamuyöllä mies kuitenkin nousi ihan yhtäkkiä kesken uniensa istumaan ja tuijotti pitkään oviaukkoa sanomatta sanaakaan. Silmät sepposen selällään, mutta ei vastannut mitään. Naamalla sellainen jähmettynyt, melkein patsasmainen ilme. Kysyin monta kertaa "mitä sä näet? Näetkö jotain? Mikä sulla on?", mutta mies ei herännyt mihinkään. Olin muutenkin koko yön aivan stressaantunut ja paniikissa jok'ikisestä rasahduksesta joten arvaatte varmaan kuinka pelottavaa se oli! Yritin ottaa kädestä kiinni, mutta ei mitään reaktiota. Tuijotti vaan tyhjin katsein silmää räpäyttämättä oviaukkoa varmaan parin minuutin ajan (tuntui kyllä vähintään viideltä minuutilta :( ) mutta minä en nähnyt ovella mitään. Siis todella karmea tunne!

Onko täällä ketään joka tietäisi sanoa onko tuo normaalia? En ole koskaan nähnyt miestä tuollaisena enkä tiedä että olisi koskaan kävellyt unissaan. Aamulla mies ei muistanut koko tapausta ollenkaan, mutta väitti kiven kovaa käyneensä ulkona kusella yön aikana ja luuli, että tarkoitan kusella käyntiä, kun vaahtosin siitä istumisesta. Mutta ei se missään kusella käynyt missään vaiheessa, siitä olen aivan varma, koska tuijotin kutakuinkin kelloa koko yön, eikä mies mennyt mihinkään.

Yhteistyössä