Onko täällä Kreetan Plataniaksessa lomailleita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loma mielessä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loma mielessä :)

Vieras
Mitä tykkäsitte? Missä hotellissa olitte?
Meitä olis lähdössä vanhemmat ja 6-vuotias poika.
Elokuun aivan loppupuolella olis mahdollisuus lähteä.
Mitä paikkoja tuolla suosittelet?
Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Olin siellä yli 10 vuotta sitten ja en muista edes hotellia missä olin, mutta kiva pieni suht rauhallinen paikka varsinkin perheelle :) En jaksa uskoa että olisi kovinkaan muuttunut nykyään miksikään bilepaikaksi.

Olin viime syksynä 6-vuotiaan kanssa. Ollaan oltu myös Agia Marinassa ja Geranissa, mitkä ovat kumpikin ihan Plataniaksen vieressä, toinen toisella ja toinen toisella puolella.

En muista Plataniaksen hotellin nimeä (ja mietin miten se on mahdollista kun matkasta ei ole edes vuotta!). Ruokapaikkoja on vieri vieressä, kaikki hyviä, menkää joku ilta keskustasta hieman sinne ylemmän johonkin ravintolaan josta näkyy auringonlasku kauniisti. Pieni paikkahan se Platanias on, jos kaipaa jotain kaupunkimeininkiä niin sitten menkää Haniaan. Mua sellainen ei kiinnosta, oon Haniassa muutaman kerran joskus käynyt enkä tahdo sinne enää.

Me oltiin parivuotta sitten ( taibtaitaa siitäkikn jo olla 4v), mutta kuitenkin. En muista hotellin nimeä, oli kuitenkin siinä " keskustassa", oikein mukava ja rauhallinen paikka. Ja ne hotellit siinä keskustassa mukavia, en ehkä lähtisi sinne pidemmälle, kun siellä ei oikein mitään ollut.
Pieni paikkahan se on kokonaisuudessaankin, mutta ravintoloita/rantaa ja ruoka- turistikauppaa löytyy toki. Eikä sinne Haniaankaan ole mikään mahdoton matka, pääsee myös vesipyistoon sieltä. Joko ilmaisella turistibussilla tai ihan taksilla/ paikallisilla busseilla.
Lasten kanssa ihan kiva paikka, jos ei yöelämää kaipaa.

hania-agia marina-platanias on kaikki melkein yhteen kasvaneita kyliä tai eihän haniaa voi kyläksi sanoa, hyvät rannat, ravintoloita ja kauppoja löytyy kaikkialta ja paikallisbussilla pääsee liikkumaan kätevästi hanian kaupunkiin silloin kun kaipaa enemmän elämää, vaan riittää sitä tuohon vuodenaikaan plataniaksessakin. Lasten kanssa varmasti mukava paikka, vesipuiston lisäksi suosittelen ehdottomasti lasten tavaratalo Jumbossa vierailua, sieltä löytyy kivoja vaatteita ja tarvikkeita lapsille, sisustustavaraa ja myös äideille kaikkea kivaa:) tekokynsiä, alusvaatteita, huiveja jne. aivan murto-osalla suomen hinnoista:)

Kiitos, kun niin moni jaksoi vastata!
Juu, ei me kaivata mitään biletystä, eikä yöelämää, eikä niihin tosin päästäisikään menemään, kun ei ole lapsenvahtia. Tuolla vesipuistossa varmaankin voisi käydä. Tuosta Jumbosta luin myös jostain juttua ja se olisi varmaan myös kiva paikka shoppailla :) Haniassa voisi käydä joku päivä katselemassa.
Aaah; mulla on NIIN matkakuume....Kaiken päivää selaillu netistä eri vaihtoehtoja.
Ehdottomasti pitää nauttia noista auringonlaskuista myös hyvän ruoan kera.

Alkuperäinen kirjoittaja loma mielessä :);26438086:
Kiitos, kun niin moni jaksoi vastata!
Juu, ei me kaivata mitään biletystä, eikä yöelämää, eikä niihin tosin päästäisikään menemään, kun ei ole lapsenvahtia. Tuolla vesipuistossa varmaankin voisi käydä. Tuosta Jumbosta luin myös jostain juttua ja se olisi varmaan myös kiva paikka shoppailla :) Haniassa voisi käydä joku päivä katselemassa.
Aaah; mulla on NIIN matkakuume....Kaiken päivää selaillu netistä eri vaihtoehtoja.
Ehdottomasti pitää nauttia noista auringonlaskuista myös hyvän ruoan kera.

Oikein hyvää lomaa jo näin etukäteen vaikka siihen vielä aikaa onkin :) Ja paras aika mennäkin kun elokuun helteet jo hieman helpottaa pahinta hellekautta :)

suosittelen lukemaan kreikka.net kreeta osiota, sieltä saa mukavasti infoa ja vastauksia kysymyksiinsä, tosi monta hotellli ja retkivalintaa on vahvistunut tuota sivustoa lukiessa itsellekkin ja saa muutenkin vinkkejä mitä ei välttämättä matkatoimistojen sivuilta löydy:)

Tultiin just Agia Marinasta, oltiin Alexia huoneistohotellissa. Sijaitsee ihan Plataniaksen rajalla. Ihan loistava hotelli vaikka virallinen luokitus taitaa olla **+. Aurinkomatkojen hotelli, sijaitsee rannalla. Meillä oli isolla perheellä kaksi yksiötä väliovella, maatasossa, osittaisella merinäköalalla. Hotellissa hyvätasoinen ravintola toisessa kerroksessa isolla terassilla varustettuna, sekä rannalla/altaalla snackravintola mistä sai myöskin hyvää ruokaa. Suosittelen lämpimästi.

Vuokrattiin auto pariksi päiväksi, käytiin mm. Elafonissin ihanalla rannalla, kahluusyvyistä turkoosia vettä vaikka kuinka pitkälle, saari minne pääsee kahlaamalla, pinkkiä hiekkaa jne. Natura 2000 suojeltu kohde missä rantapalvelut löytyvät mutta ei ole vedetty ylitse touhua.

On tuolla vaikka mitä kun vaan nousee sieltä turistipääkadulta pois.
Hauskaa lomaa :)

Oltiin pari vuotta sitten Plataniaksessa. Hotelli oli Blue star caldera bay, just sopiva lasten kanssa. Miinusta oli minun mielestäni aika vilkkaasti liikennöity tie joka kulkee Plataniaksen läpi. Liikennettä on paljon ja ajetaan aika lujaa. Lasten kanssa saa olla silmät selässäkin.

Yhteistyössä