Onko täällä köyhiä äitejä jotka raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti pa;28335838:
Olen työtön 4vuotiaan yksinhuoltaja äiti joka odottaa toista lasta. Eli olen köyhä! Mutta pienillä valinnoilla sitä kummasti saa rahat aina riittämään.

Hui kuinka uskallat noin köyhänä tehdä toisen lapsen?

Suostuin toiseen lapseen miehen (ei esikoisen isä) toiveesta. Siinä vaiheessa kun raskaus oli jo yli 12 mies muutti mielen ja katosi. Takana yli kahden vuoden suhde, mutta takasin en häntä huoli vaikka tulisi. Täytyy vain toivoa että kaikki asiat järjestyy :).

Ei täällä Suomessa kukaan ole vielä rahanpuutteeseen kuollut. :) Köyhyys on niin suhteellinen käsite. Toinen lukee itsensä köyhäksi, kun ei pääse joululomalla Thaimaaseen perheensä kanssa kahdeksi viikoksi. Toinen taas tuntee tulevansa toimeen, vaikkei pääse kun likkaporukalla kerran vuodessa lahjakortilla Tallinnan laivalle. Ei lasten saaminen/tekeminen saa koskaan olla rahasta kiinni! Itsekin olen tällä hetkellä ollut jo yli 4 kuukautta työttömänä. (vasten tahtoani.) ja olen vasta yli puolenvälin raskaana ja ensimmäistä odotan. Miehelläni on vakituinen paikka, mutta ei meillä siltikään ole varaa äärimmäisyyksiin. :) Tulemme toimeen, mutta esim. pesukoneen rikkoutuminen saisi talouden joksikin aikaa sekaisin. Kyllä sitä ihminen hengissä selviää ja toimeen tulee, vaikkei sukanvarressa tonnitolkulla kahisevaa olekkaan. :) Ja aion siltikin saada lapsia tulevaisuudessa!!! Ja asumme vuokralla rivitalokolmiossa. :) Laskut on maksettu kaikki aina ajallaan ja luottotiedot on kunnossa. Nälkäkään ei kiusaa, vaikka ennen tilipäivää joutuukin monesti venyttämään senttejä.

Yhteistyössä