Onko täällä koulunkäyntiavustajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ite ole koulunkäyntiavustaja, mut mun äiti ja sisko on. Hommiin kuuluu ihan kaikki, välillä täytyy vetää tunteja, sit kaikki p.aska homma tuppaa kasaantumaan avustajille.
Täällä meillä päin näissä pikku kouluissa koulunkäytiavustaja on välillä melkeinpä opettajana. Tosi paljon vastuuta jaetaan. Riippuu ihan millaiseen kouluun pääsee/joutuu....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 22:51 vieras kirjoitti:
Mä en ite ole koulunkäyntiavustaja, mut mun äiti ja sisko on. Hommiin kuuluu ihan kaikki, välillä täytyy vetää tunteja, sit kaikki p.aska homma tuppaa kasaantumaan avustajille.
Täällä meillä päin näissä pikku kouluissa koulunkäytiavustaja on välillä melkeinpä opettajana. Tosi paljon vastuuta jaetaan. Riippuu ihan millaiseen kouluun pääsee/joutuu....

Käsitin, että voi olla muuallakin, kuin kouluissa:)

Opiskelin lähes valmiiksi oppisopimuksella siis.

Eli yhden lukuvuoden olin 'töissä'.

Syyslukukauden olin ala-asteella, 5. luokkalaisen pojan henkilökohtaisena avustajana. Istuin hänen vieressään ja autoin opiskelussa.

Kevätlukukauden olin eskari-ryhmässä ja keskityin lähinnä auttamaan yhtä dysfasia-poikaa.

Seuraavana syksynä sain paikan ihan oikeisiin töihin ja olin siellä 1-2 luokkalaisten kanssa touhuamassa.

Huomasin sitten että ei tuo ala ole minun juttu ja lopetin siihen sen.

Tuon 5. luokkalaisen pojan kanssa oli vaikeaa ja itsekin olin kovin nuori silloin, 19v. auktoriteetti puuttui ja hommasta tuli senkin takia tosi vaikeaa.

Tuo ala vaatii mielestäni paljon tarmoa, rohkeutta ja varsinkin sitä että on itse jo aikuinen ja osaa aikuisten lailla määrätä tahdin.
Minua 'kovat pojat' pisti ihan 6-0 :(

Jonkinlaista kutsumusta tuohon työhön tarvitaan.

On raskasta ja tosi huonosti palkattua.
Saa varautua siihen että on opettajien juoksupoikana/tyttönä, eikä arvostusta tai kiitosta heru.

Töihin pääsee aika hyvin ilman koulutustakin kun tarve on kova. Kannattaa tietenkin kokeilla.
Lähde avoimin ja rohkein mielin! =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 23:02 The titityy kirjoitti:
Jonkinlaista kutsumusta tuohon työhön tarvitaan.

On raskasta ja tosi huonosti palkattua.
Saa varautua siihen että on opettajien juoksupoikana/tyttönä, eikä arvostusta tai kiitosta heru.

Töihin pääsee aika hyvin ilman koulutustakin kun tarve on kova. Kannattaa tietenkin kokeilla.
Lähde avoimin ja rohkein mielin! =)

Niinpä..no saispa pikasesti ammatin =) . Mulla on itellä dysfaatikko tyttelis.