Onko täällä ketään "lonkkavikaista" vai miksi mä nyt tätä omaa vaivaa kutsuisin...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jooanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jooanna

Vieras
Kun mulla on nuoruudessa alkanu semmonen vaiva,
että esim housuja pukiessa jos laitat lujaa ja huolimattomasti ne jalkaan,
tuo oikeanpuoleinen lonkka jotenki pettää,
siis meneeköhän se jotensakin väärään asentoon tai jotain...
Siis käy ihan sairaan kipeetä,
monesti oon huutanutkin...

No elämä on opettanut pukemaan housut rauhallisesti jalkaan.

Sitte tolla samaisella jalalla en voi suoristaa mattoa,
siis vetää mattoa lattiaa pitkin suoraan,
tajuatteko mitä tarkoitan?

Ja nyt sitten oon vielä huomannuut semmoisenkin,
että en saa sängyssä nostettua tuota oikeaa jalkaa ylös,
se on ihan voimaton ja käy tosissaan kipeetä!
Siis jos vaikka haluisin nostaa oikean jalan vasemman päälle,
niin auts auts auts, ei oikeen onnistu!

Vasen lonkka ihan ok.

Onko tälle vaivalle jotain nimeä niin voisin googlettaa?
Tai onko kellään muulla samanlaista?

Iskias? Mulla samantyylisiä oireita ollut vuosia. Alkoi teininä tallityöskentelyn lomassa. Hermo se sielläon jumissa jossain, kannattaa piipahtaa lekurissa, fysikaalinen voi olla hyödyksi:)

Alkuperäinen kirjoittaja vitokka:
Iskias? Mulla samantyylisiä oireita ollut vuosia. Alkoi teininä tallityöskentelyn lomassa. Hermo se sielläon jumissa jossain, kannattaa piipahtaa lekurissa, fysikaalinen voi olla hyödyksi:)

Aijaa, no on mulle sanottu kerran jos toisenki että iskias vaivaa,
mutta oon luullut että se vaivaa vaan selkäpuolella ja takareisissä...
No höh, jospa tää sit on "vaan" sitä!
Kiitti!
En olis kyllä hoksannu itse ajatellakkaan että iskias vaivaa tuota just lonkkaluun kohdalta...

Minulla oikea lonkka jää välillä kipeästi jumiin ja lisäksi se lonksuu välillä kävellessä. Olen jo asennoitunut että jonain päivänä tie vie Coxaan (tekonivelsairaala Tampereella).

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Minulla oikea lonkka jää välillä kipeästi jumiin ja lisäksi se lonksuu välillä kävellessä. Olen jo asennoitunut että jonain päivänä tie vie Coxaan (tekonivelsairaala Tampereella).

Nähdään siellä!!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Nähdään siellä!!

No minäkin olen ajatellut että joutuukohan joku päivä tuolle lonkalle jotain tekemäänkin... Hui...

Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
Mulla ollu lonkkaluksaatio vauvana joka asentohoidolla korjaantunut. Mut vieläkin esim pyörällä ajaessa meinaa lonkka etenkin toinen lähteä sijoiltaan.

Auts, miltä se tuntuu? Minulla ei ole vauvana todettu lonkkaluksaatiota tai edes löysää lonkkaa, mutta keskimmäiselläni oli lonkkaluksaatio. Pistää miettimään onko perintötekijöillä merkitystä, kun minulla on ollut lonkkavaivaa teini-iästä asti.

Siis tossa pyöräillessä esim. ei vaan voi polkea vihlasee ja jos sen pisteen ylittäsi ni tuntee et sit paukahtas sijoiltaan ja se sattus!! Mä sairaalassa sanoin et on ollut lonkkaluksaatio ja poikaa tutkittiin sit pariinkertaan huolella. Yleisempää ilmeisesti tytöillä ja jonkin verran periytyvää. Tolla asentohoidolla saadaa hyvin korjattua. Mut noista pysyväis haitoista en sit tiedä et liittyykö vauva ajan luksaatioon vai onko jotain muuta.

Yhteistyössä