Onko täällä ketään lähiaikoina synnyttänyttä, joka uskaltaisi paljastaa missä kunnossa on nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Synnytin reilu kuukausi sitten, en ole samassa kunnossa kuin ennen synnytystä. Mulla on tässä ollut peräkkäin kaksi raskautta, ja kiloja on vielä edellisestäkin muutamia jäljellä, että kyllä tässä jonkin aikaa menee. Vatsa palautunee likemmäs entistä muotoaan ajan kuluessa. Olishan se hienoa, jos hetkessä olisi kunnossa, mutta kun ei niitä vatsalihaksiakaan saa alkaa heti tekemään, niin...

Raskaus on hyvin yksilöllistä, mutta sanoisin, että katso omaa äitiäsi. Millainen vatsanahka hänelle on jäänyt synnytyksistä ? Raskaus vaikuttaa tietääkseni eniten pitkittäiseen vatsalihakseen. Sairaalassa tai neuvolassa annetaan kyllä ohjeet vatsan kuntouttamiseksi. Mutta jos vatsan repsottaminen on niin kamalaa, kannattaa jättää lapset hankkimatta. Sektioita kokeneena voin kertoa, että vatsa ei tule koskaan entiselleen sektioiden jälkeen, vaikka mitä tekisi. Joten synnyttäkää vain alatietä, jos suinkin voitte.

Jos niitä lapsia ihan tosissaan haluaa niin kyllä siinä on valmis uhraamaan vähän kroppaansakin. Tissit ei oo entiset ja maha löysä, mut mitä sitten?? Mulla on kaks kaunista ja tervettä lasta!

Jos joskus alkaa tosissaan joku kohta haittaamaan niin voin ehkä mennä jollekin kirurgille. Tällä hetkellä vaan tuntuu vähiten tärkeimmältä asialta maailmassa.

Mä oon aina ollut normipainoinen, mutta raskausaria tullut herkästi. Kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa tuli arvet napaan (kunnolla) vaikka kiloja ei tullut kuin 5. Nyt muutama kuukausi synnytyksestä oon 10 kiloa laihempi ja kiinteämpi kuin ennen... Arvet vaan paljastavat että olen synnyttänyt. Oon niin yllättynyt, koska olin ihan varma että jää semmoine "röllykkä" kun tuntuu että kaikki tutut on itkenyt vuosi tolkulla sitä "vauvamahaa". Mutta lucky me. Olen onnellinen :)

niin ja lisään viellä että sektion jälkeen ( esikoinen ) maha oli HUOMATTAVASTI hurjemman näkönen ( röllykkä, iso sellanen), nyt tämä on viellä "pientä" siihen verrattuna. ( nyt siis normi alatie)

niin ja kunto alkaa muuten olemaan nyt parempi. Tikkejä tuli liki 20 ja alapää on ollut hirmu kipee. nyt alkanut istuminen onnistumaan ( JEE ) :) mut ihana tuo vauva on !

Yhteistyössä