Onko täällä ketään lähiaikoina synnyttänyttä, joka uskaltaisi paljastaa missä kunnossa on nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akaatti

Aktiivinen jäsen
18.03.2011
13 427
6
38
Tuntuu niin mahdottomalta se, että synnytyksestä voisi palautua ihan hetkessä. Onko täällä sellaisia ihmisiä, jotka uskaltaisivat laittaa kuvan mahastaan? Kuinka yleistä (tai harvinaista) on se, että synnytyksestä palautuu täysin samanlaiseen kuntoon kuin ennen raskautta? Vai jääkö kaikille hirveä röllikkä, joka ei meinaa lähteä millään pois ja on vieläpä mahdollisesti täynnä arpia?

Kokemuksia tästä aiheesta kaipaisin.

Sanovat että elimistön palautuminen normaaliin vie yhtä kauan kun mitä raskaus kestää ja mun kohdalla se on pätenyt myös vartaloon. Mitää mahalöllöjä ei sen suuremmin ole jäänyt eikä niitä arpiakaan..

Mut sit on niitäki jotka on joissakin viikoissa jo palautuneet normaaliin.

ai no ei mul oo kameraa mut olin hoikka ennen raskautta eikä raskauskiloja jääny synnytyksen jlk mut maha on nyt 6kk synnytyksestä semmonen löysä nahka et vois kevyesti kirurgi ottaa semmoset reilut siivut pois. Myös semmosta pientä arpea täynnä mikä ei kyllä näy kauas. en ota tästä kumminkaa stressiä. ehkä toi nahka kiristyy sit ku ehtii taas alottaa liikunnan. nyt koen tärkeämmäksi jaksaa vauvan kanssa. Arvistakin oon lähinnä vaan ylpeä, mun keho on kokenut sen ihmeen että se on kantanut uutta elämää sisällään.

[QUOTE="huoh";26739833]Eipä näytä kaikille jäävän röllykkää. Jokos sulla muuten on pullat uunissa?[/QUOTE]

Ei ole.

Voiko sen mahan palautumisen tietää ennakkoon? Esimerkiksi ruumiinmuodon tai ihotyypin perusteella? Voiko siitä tehdä jotain johtopäätöksiä jos ei esimerkiksi ole koskaan ollut sellaista röllömahaa, niin voisiko tästä ajatella, ettö ei sitten raskauden seurauksena sellaista tulee?

Kun paljonhan on muuten hoikkia tai normaalipainoisia ihmisiä, joilla on sellainen lihava maha tai ei edes lihava vaan sellainen roikkuva löllö, vaikka siis muuten ovat hoikkia. Tuleeko tuon tyylisille ihmisille helpommin raskauden seurauksena ongelmia mahan kanssa?

Heh, mun maha ei ollut esittelykelpoinen ennen raskauttakaan :D. Eikä se ole sitä nytkään. Mutta ei syy ole raskauksissa vaan siinä, että joku tykkää syödä hiilareita & vihaa vatsalihasliikkeiden tekemistä :snotty:

Muuten olo on kuin en olisi synnyttämässä käynytkään. On ollut koko ajan, heti sen jälkeen kun lapsi maailmaan pullahti. Jälkivuoto toki muistutti siitä, että synnytetty on, mutta sekin on ajat sitten loppunut. Ja synnytyksestä on nyt 3 viikkoa & 5 päivää.

Ekat raskausarpeni sain nyt, kolmatta odottaessa.

No en ole nyt synnyttänyt vaan vuosia sitten vikankin, mutta kummallakin kerralla olin kahdessa viikossa samassa kunnossa kuin ennen raskauksia. Mistään ei voinut nähdä parin viikon jälkeen, että olin juuri synnyttänyt, paitsi tissit oli täynnä maitoa. Maha oli aivan samanlainen kuin oli ollut aina aiemminkin, olen hoikka ja siro.

Kuvaa en nyt saa laitettua,
mutta itsellä kohta vuosi synnytyksestä, ja raskausarvet vasta nyt alkaneet haalentua.
Pigmenttiraita, mikälie linea negra olikaan NÄKYY VIELÄKIN!
Ja arpien haalentumiseen viimeaikoina varmaan osasyynä kun aloin käyttää BioOilia noin kk sitten vatsalle, takapuolelle ja rinnoille.

Paino on tippunut raskautta edeltäneelle tasolle (olen aika hoikka), mutta vatsanahka on vieläkin löysä ja jää "rellottamaan" istuvien housujen vyötärönauhan päälle :( .

Puolisen vuotta oon tehnyt vatsalihasliikkeitä ja lihaskuntoa harjottanut muutenkin,
mutta tuo nahka tuo nahka...
Eipä siihen auta kai kun aika ja usko.
Vissiin geenitkin vaikuttaa kun ikää vasta 26 niin luulisi että palautuminen nopeampaa!

Mulla takana kaksi raskautta, ja 2.5kk sitten synnytin toisen. Turvotuksen laskeuduttua ei raskautta enää näkynyt vasastani lainkaan, olen joskus ollut lihavampi, ja varmaan siitä syystä en ole saanut raskausarpia. Juoksin lenkkejä kun synnytyksestä 6vk ja nyt teen jo vatsalihaksia, eli todella nopeasti olen palautunut. Se on yksilöllistä, mutta myös itsestä kiinni :)

Mun röllikkä venähti heti ekassa raskaudessa ja myös raskausarvet tuli silloin. Tokassa raskaudessa tuli vielä pysty sektioarpi joka tekee vatsasta aika ruman mallisen, sen sijaan että ois vain yksi mahapömpsi,niin niitä on kaksi pömpsiä vierekkäin..
Kuitenkin kolmen ekan raskauden jälkeen vatsa palautui suht siedettäväksi, mutta sen eteen kyllä tein työtäkin kolmesti viikossa.

Nyt vielä kaksi lasta peräkkäin sen jälkeen, en tiedä miten käy vatsan kun nuorempi vesseli on vasta 6kk. En ole enää parikymppinen vaan yli 30 ja selkeästi iho on menettänyt kimmoisuuttaan, voi olla että vatsa on tässä ja pysyy vaikka tekisi mitä. Mutta olen kyllä jo sujut sen ajatuksen kanssakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26739898:
Aijaa.com - 10569516

synnytin 3kk sitten. Tuo kuva on otettu, kun synnytyksestä kulunut n.viikko. ja tämä oli siis toinen lapsi. Kummankin raskauden jälkeen on masu palautunut ennalleen, mutta luulen että se on lähinnä geeneistä kiinni...

Tuosta ei kyllä arvaisi, että olet viikon ikäisen vauvan äiti tuo kuvassa. :O

Näytät parempikuntoisemmalta kuin moni synnyttämätön.

Aijaa.com - 10569516

synnytin 3kk sitten. Tuo kuva on otettu, kun synnytyksestä kulunut n.viikko. ja tämä oli siis toinen lapsi. Kummankin raskauden jälkeen on masu palautunut ennalleen, mutta luulen että se on lähinnä geeneistä kiinni...

Hieno masu! Ja oon samaa mieltä, että tuo palautuminen on TÄYSIN geeneistä kiinni. Mulla kans maha hävisi heti eikä jäänyt mitään jälkiä, itselleni en siitä mitään kunniaa saa, en ole tehnyt koskaan ees vatsalihasliikkeita kuin vasta nyt viime vuosina joinakin tarmon puuskina muutaman kerran. Kiitos GEENIT <3

Aijaa.com - 10569516

Mulla oli ihan sama kahden ekan lapsen kanssa, mutta kolmannesta tuli mahalöllöt ja myös jonkin verran raskausarpia ja venynyt napa.. Mutta kestän tämän.

Vauva kolme viikkoa vanha. Alapää on palautunut hyvin,ei tikkejä eikä nirhaumia. Ahkerasti teen lantionpohjajumppaa ja paikat tuntuu entisenlaisilta. Maha ei pömpötä mutta vähän on löysää nahkaa,ei arpia. Reisissä on vähän ylimäärästä ja alaselkä on kipeä ryhdin äkillisestä muutoksesta,muuten tuntuu että voisin juosta vaikka maratonin :)

Mulla on synnytyksestä aikaa 10kk. Nyt on lähes kaikki raskausarvet hävinneet (niitä oli raskausaikana ihan alavatsassa ja tosi pieniä, mutta kun vatsa palautui, ne oli koko vatsan kokoisia).

Muistelisin että jälkitarkastukseen mennessä oli paikat kunnossa ja vatsa kiinteä ja jälkivuotokin alkoi loppua. Mulle tehtiin jälkitarkastus vasta 10 viikon päästä synnytyksestä. Syytä en enää muista. Alunperin piti olla 8 viikon päästä.

Nyt on vatsa kuopalla, eli vatsalihakset ei ole vielä täysin palautuneet. Mulla oli fitnesskroppa ennen raskautta. Synnytyksen jälkeen en ole treenannut mut jatkan heti syksyllä. En tiedä kuuluuko vatsan olla tällainen vai pitäiskö niiden lihasten näkyä.

Olen molempien raskauksien jälkeen palautunut muutaman viikon sisällä normaaliin mittoihini ja itse asiassa pari kuukautta synnytyksen jälkeen painoa olikin jo liian vähän, koska imetys vei niin paljon.

Vauva on kolme viikkoa, maha ei ollut läskien suhteen esittelykunnossa ennen raskauttakaan mutta sen lisäksi että se on löysä röllykkä ja turvoksissa se on myös täynnä mustelmia (sektiossa kolme tyyppiä painoi ja runnoi mun mahaa että vauva saadaan ulos), en tajua koska ne lähtee pois... Ihan viime päivien aikana tunto on alkanut palautumaan, mulla oli koko alue navasta sektiohaavaan ihan tunnoton.

Muuten olo alkaa olla suht normaali, ja hassua miten nopeasti itse haava on parantunut.

Ekasta raskaudesta jäi muutamaksi kuukaudeksi sellainen "röllykkä", joka kuitenkin pikkuhiljaa hävisi kokonaan kun aloitin liikunnan (vaunulenkit ja ohjattua jumppaa). Toisesta ei sitten jäänyt yhtään mitään. Se vähäinenkin pömppö suli muutamassa viikossa ja vatsanahka oli ihan entisenlainen vaikka en sen eteen evääni liikauttanut. Lieneekö syynä se että oli jo kertaalleen venynyt ja palautui nopeammin. Niin, ja hyvin hoikka olen ollut ennen raskauksia ja niiden jälkeen.

[QUOTE="koppis";26739932]Mulla oli ihan sama kahden ekan lapsen kanssa, mutta kolmannesta tuli mahalöllöt ja myös jonkin verran raskausarpia ja venynyt napa.. Mutta kestän tämän.[/QUOTE]

mä oon miettiny, et jos sit aikanaan kolmannesta nahat venähtää ja tulee röllykkä, niin onhan nykypäivänä kaikenmaailman muotoilevia ja litistäviä uimapukuja ja alusvaatteita, et se ei niin häiritse, kun eipä sitä röllykkää pahemmin ketään muu kattois kun minä ite :)

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26740059:
mä oon miettiny, et jos sit aikanaan kolmannesta nahat venähtää ja tulee röllykkä, niin onhan nykypäivänä kaikenmaailman muotoilevia ja litistäviä uimapukuja ja alusvaatteita, et se ei niin häiritse, kun eipä sitä röllykkää pahemmin ketään muu kattois kun minä ite :)

Voi kuule, ei paljon "slimmerit" auta ja kokeilepa niiden epämukavuutta:/

Nimim. kertaakaan synnyttänyt vatsakas

Vauvan syntymästä kohta 2 vuotta, arvet vaalenneet. Alamaha arvilla, voita ei ennen synnytystä näkynyt. Alapää parantui n. kymmenessä viikossa. Rinnat pilalla, paino jäi. Tässä pikkuhiljaa alkaa miettimään, että mitäs sitä nyt tekisi.

Ai niin, ennen lapsen syntymää ja raskautta olin lauta.

Muuten oon kuin en olisi synnyttänytkään, mutta rinnat ovat pilalla. Niin ja linea negra tai mikälie jäi :D Haaleana tosin. Hassua mutta myös tyttärilläni on samanlaiset, ja toinen täyttää juuri 3v ja eipä oo hävinnyt :S Neuvolassakin ihmettelivät että eipä ole ennen nähneet vastaavaa.

Yhteistyössä