onko täällä ketään jolla olis tälläinen tilanne? (asumismuoto juttua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä

Vieras
eli siis et jompi kumpi omistaa okt talon yksin? miten ootte hoitanu asumiskustannukset ja maksaako se osapuoli joka ei taloa omista niin jotain tiettyä summaa sille joka talon omistaa?

onko kellään tän tyylistä tilannetta? mieti vaan jos meille sellainen tilanne tulee et miten käytännössä asiat menee...

Mulla on kaveriperheellä. Nainen omistaa talon yksin ja avomiehensä (uusperhe, ei lasten isä ) asuu siinä. Nainen maksaa lainat ja muut asumiskulut sitten puoliksi. Sitä mä en muista miten tekevät remonttikulujen suhteen.

ei o okt kokemusta mut mä omistan asunnon jossa asutaan ja mies ku muutti tänne meidän kans maksaa puolet kustannuksista.. eli puolet lainan lyhennksistä + muista kustannuksista ( vähän niiku asuis vuokralla mun kämpässä )
Toimii meillä:D

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Ette ilmeisesti ole naimisissa?

ei olla ei,mietin vaan et jos mies ostaa talon ni sitte se on sen ja mä vaan asun siellä mut mulla ei oo varaa ostaa sitä toista puolta siitä ja lainaakaan tuskin sais enkä mielellään ottais....

jos mulla tulisi eteen esim: mies omistaa talon ja minä olen toisaalla ollut vuokralla. päätetään laittaa hynttyyt yhteen ja muutan sinne miehen taloon. mielestäni asumis kustannukset menisi puoliksi (sähkö, ruoka, jätemaksut jne...) mutta enmä mitään vuokraa kyllä rupeaisi maksamaan. mieshän sen talon jo omistaa. ja jos ero tulisi sitten aikojen saatossa niin talo jäisi tiesti kokonaisuudessaan miehelle ja kaikki sen tavarat jotka siellä on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos mulla tulisi eteen esim: mies omistaa talon ja minä olen toisaalla ollut vuokralla. päätetään laittaa hynttyyt yhteen ja muutan sinne miehen taloon. mielestäni asumis kustannukset menisi puoliksi (sähkö, ruoka, jätemaksut jne...) mutta enmä mitään vuokraa kyllä rupeaisi maksamaan. mieshän sen talon jo omistaa. ja jos ero tulisi sitten aikojen saatossa niin talo jäisi tiesti kokonaisuudessaan miehelle ja kaikki sen tavarat jotka siellä on.

meillä oli puhetta et just maksais vuokraa mut jotenki se on vähän outoo just siks et se mies omistais sen jo ite ja sit mä oisin vaan vuokralla siellä,kun mulla kuitenki on jo yks vuokra mitä maksan.
Mä olen kyllä ihan helpottunu toisaalta et se talo olis vaan miehen ja jos ero tulis ni sit se olis sillä selvä et talo sen ja sit se n oma irtaimisto sen ja sit mun irtaimisto on mun.

Meillä on sellainen tilanne tulossa. Meillä on yhteiset rahat ja kummallekkin jää sama summa kuukaudessa käyttörahaa omiin juttuihin. Yhteisitä rahoista maksetaan lainat,laskut, lasten vaatteet ja muut asumiskustannukset. Tämä on yhteinen päätös. :)

ai siis et irtisano entistä kämppää. sit tietenkin on tilanne eri. mutta jos siis virallisesti asuisit miehen kanssa yhdessä ja olette avopari, niin kyllä mun mielestä säkin voisit vähän osallistua lyhennykseen, tai ainakin remppoihin.

Minusta tässä tapauksessa menisi asumiskulut puoliksi, mutta se maksaa lainan jonka nimissä talo on. Jos toinenkin alkaa maksaa lainaa, niin silloin hänet pitää merkitä myös asunnon toiseksi omistajaksi taloon sijoittamallaan osuudella. Ei mene oikein, jos talo on koko ajan vain toisen nimissä, ja molemmat silti maksavat lainaa. Mahdollisessa erotilanteessa ei saa maksamastaan rahasta mitään takaisin ja kaikki menee talon omistajan hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja manna:
ai siis et irtisano entistä kämppää. sit tietenkin on tilanne eri. mutta jos siis virallisesti asuisit miehen kanssa yhdessä ja olette avopari, niin kyllä mun mielestä säkin voisit vähän osallistua lyhennykseen, tai ainakin remppoihin.

en toistaseks, mut tietty jos mennään virallisesti yhteen ni se on ihan eri tilanne maksujen suhteen mut nyt vaan täällä mietitään et mites nyt toistaseks tehtäis ja tietty mä osallistun niihin kuluihin mitä siitä tulee.tarkotus ei oo olla miehen siivellä.

Yhteistyössä