Onko täällä ketään joka YKSIN maksaa asuntolainaa pois? Millanen laina ja mikä elämäntilanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laina"

Vieras
Mä olen eroamassa mun miehestä.
Yhteisiä lapsia ei ole, mulla yksi kouluikäinen edellisestä liitosta.
Ollaan asuttu vuokralla tähän asti, mulla ei ole muuta lainaa kun autolaina.
(Ihan muutaman tonnin, ei mitään kymppitonneja..)

Mulla on vakituinen duuni, ei tosiaan mikään iso palkka, mutta sellanen että pärjättäis lapsen kanssa.

Nyt mä mietin et minkä suuruisia asuntolainoja ylipäätään voi saada?
Joo, kaikki riippuu kaikesta, mutta haluaisin omakotitalon kun täälläpäin ei ole tarjolla kun kerrostaloasuntoja tai sit muutama rivarikaksio. Ja sen kerran kun ostaisin, niin haluaisin ainakin sen kolmion.

Omakotitaloja näiltämain löytyy hintahaarukalla 160-400.000 euroa.

Voiko yksin saada jonkun esim.160.000 euron lainan?!

Aattelin poiketa pankissa torstaina, mut kyselen eka täältä :)

Sun tulot on kyllä liian pienet tohon lainan määrään nähden. Pankkejen sivuilla on muuten lainalaskureita. Kannattaa kokeilla niitä, saa ehkävähän realistisemman kuvan tilanteesta.

Tuollaisella 1400 euron tulolla voi lyhentää lainaa maks 300 euroa/kk. Sen lisäksi muut asumismenot, joihin saa lämmitysmuodon ym. lisäksi varata 200-400 euroa/kk. Ei sulla ole varaa. Ei ole varaa edes kerrostalo-osakkeeseen, kun siinäkin lainan lisäksi on vastike, vesi ja sähkö maksettavana.

oon yhen lapsen yh, nettotulot n.1700-1800 ja mulla 160 000 asuntolaina. Asunnon arvosta 80% kävi lainan vakuudeksi ja sit siihen 20% tarvin ulkopuoliset takaajat tai vakuudet. Lainanlyhennys n.650e ja asumiskustannukset n.300e.

[QUOTE="laina";26852466]okei, eli asun vuokralla kunnes löydän jonkun joka jakaa lainan mun kanssa...[/QUOTE]

Voithan ottaa pienemmän lainan ja ostaa esim.osakkeen.

Lyhennän asuntolainaani 600 /kk. Veronpalautuksista ym teen ylimääräisiä lyhennyksiä.
Nettotuloni ovat noin 2300 ( sis elarit, lapsilisä )
Yksi lapsi.
Ihan hyvin rahat riittää myös sisustamiseen ja matkoihin. Kun säästää ja suunnittelee.
Otin lainaa 100 000. Olen sen pian maksanutkin = )
Onnea matkaan !!

[QUOTE="JOO";26852558]Lyhennän asuntolainaani 600 /kk. Veronpalautuksista ym teen ylimääräisiä lyhennyksiä.
Nettotuloni ovat noin 2300 ( sis elarit, lapsilisä )
Yksi lapsi.
Ihan hyvin rahat riittää myös sisustamiseen ja matkoihin. Kun säästää ja suunnittelee.
Otin lainaa 100 000. Olen sen pian maksanutkin = )
Onnea matkaan !![/QUOTE]

sulla eri tilanne kuin ap koska sulla tulot melkein 1000€ isommat.

No et varmaankaan "saa" noin isoa lainaa. Tai en mä kyllä ymmärrä tota sanamuotoakaan. Sehän on rahaa jota ostat korolla, ei mitään mitä saadaan. Mulla on 1900 eur nettotuloilla 70 kEur lainaa. Ihan tarpeeksi niin jää rahaa muuhunkin elämiseen.

Nettotulot lapsilisineen yms n 3000 e/kk.
Minä ja yksi lapsi, toista vanhempaa ei makselemassa...
Lainaa jäljellä nyt enää n 28 000. Lainanmaksut n 820e /kk.
Haaveissa uusi asunto - lainaa saan pankista ainakin sen 120 000...

Mun kaveri jäi totaaliyksihuoltajaksi. Asui muutaan vuoden vuokralla, sai asuntolainaa, osti kerrostalokaksion. On vakitöissä, mutta palkka suhteellisen pieni eli jotain 3000 euroa brutto. Asuntolainan tarkkaa summaa en muista, jotain 150 000 e ja pitkä maksuaikaa. Hyvin on pärjäillyt, mutta onkin säästäväinen tyyppi.

Olen yh ja kun tämän rivitalopätkän ostin jouduin ottaan lainaan 83000e. Lyhennän lainaa jossa lainaturva 420 e/kk. Tulot kaikkineen n.1600e/kk -verot+elari ja lapsilisä. yhtiövastikkeeseen menee reilu 200e. Aika kovalta lainasummalta ap laina kuulostaa. Ite en uskaltaisi noin suurta lainaa ottaa.

oon yhen lapsen yh, nettotulot n.1700-1800 ja mulla 160 000 asuntolaina. Asunnon arvosta 80% kävi lainan vakuudeksi ja sit siihen 20% tarvin ulkopuoliset takaajat tai vakuudet. Lainanlyhennys n.650e ja asumiskustannukset n.300e.

Mulla samaa luokkaa, paitsi 2 lasta ja pikkuisen parempi netto oli lainaa ottaessa, nyt suunnilleen samaa luokkaa kun teen 80% työaikaa.

Yhteistyössä