Onko täällä keliaatikoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sellaisia joilta se on todettu aikuisiällä?
Millaisia oireita oli ennen kuin todettiin keliakia?

Minun kohdalla ovat alkaneet epäilemään keliakiaa,kun paino on tippunut rajusti,ripuli ja välillä ummetus,ihottumaa,kilpirauhasarvoissa heittoa,nivelissä ja lihaksissa ihme kipuja.

Mun veljellä on keliakia. Se todettiin kun oli joku 12-v. Ainoa kunnon oire oli järkyttävät ilmavaivat josta me kaikki kärsittiin kun haisi niin kamalalle :)
Toivotaan että sulla ei ole keliakiaa, mutta jos on niin se ei oikeasti ole niin kamalaa. Ensialkuun tuntuu ettei mitään voi syödä mutta oikeasti vain leipä ja leivonnaiset tuottaa ongelmia, kun vieraat ei usein osaa gluteenitonta ruokaa tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mun veljellä on keliakia. Se todettiin kun oli joku 12-v. Ainoa kunnon oire oli järkyttävät ilmavaivat josta me kaikki kärsittiin kun haisi niin kamalalle :)
Toivotaan että sulla ei ole keliakiaa, mutta jos on niin se ei oikeasti ole niin kamalaa. Ensialkuun tuntuu ettei mitään voi syödä mutta oikeasti vain leipä ja leivonnaiset tuottaa ongelmia, kun vieraat ei usein osaa gluteenitonta ruokaa tehdä.

on tärkeää tarkistaa myös maustepurkit , yllättävistä paikoista voi löytää vehnäproteiinia. jopa lihaliemijauheesta oen sit löytänyt.. Myös jotkut soijat sisätävät vehnää.

Mulla todettiin 33veenä, vastaavia oireita (lisäksi kauheat kaasut ja anemiaa).
muutama kuukausi vierähti, kun ruokavaliolla helpotti.
Tsemppiä
ps. seuraavaksi sua ohjeistetaan, miten kirjoitetaan gluteeniton vai gluteiiniton...

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Myös pastaruuat, einekset (onneksi suurin osa gluteenittomia) , makeiset, suklaa (Fazerin sininenkään ei käy keliaakikolle).

Alkuperäinen kirjoittaja yksi:
Mulla todettiin 33veenä, vastaavia oireita (lisäksi kauheat kaasut ja anemiaa).
muutama kuukausi vierähti, kun ruokavaliolla helpotti.
Tsemppiä
ps. seuraavaksi sua ohjeistetaan, miten kirjoitetaan gluteeniton vai gluteiiniton...

Mulla on kans ilmavaivoja,anemiaa oli raskausaikana mutta hb nousi synnytyksen jälkeen ns.normitasolle.Hiustenlähtö on runsasta.Nyt on otettu verikokeet ja toisaalta toivon että niissä on jotain että saa tämän olotilan normaaliksi joskus.
Niin varmaan ohjeistetaan :)

Mutta täytyy sanoa, että keliakian kanssa oppii kyllä elämään. En itse ole keliaakikko, mutta lähipiirissä on muutama. Muutamassa vuodessa on gluteenittomien tuotteiden valikoimat kaupoissa moninkertaistuneet lähestulkoon räjähdysmäisesti. Isommista kaupoista saa myös tuoreita leivonnaisia ja leipää, ja jos asut pk-seudulla niin Hakaniemen hallissa on Keliapuoti, joka on erikoistunut gluteenittomiin leivonnaisiin. Sieltä saa lähes mitä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Mutta täytyy sanoa, että keliakian kanssa oppii kyllä elämään. En itse ole keliaakikko, mutta lähipiirissä on muutama. Muutamassa vuodessa on gluteenittomien tuotteiden valikoimat kaupoissa moninkertaistuneet lähestulkoon räjähdysmäisesti. Isommista kaupoista saa myös tuoreita leivonnaisia ja leipää, ja jos asut pk-seudulla niin Hakaniemen hallissa on Keliapuoti, joka on erikoistunut gluteenittomiin leivonnaisiin. Sieltä saa lähes mitä vaan.

Tällä olotilalla en enää edes jaksaisi surra,kuin karkin perään pienen hetken,jos vaan saan ihottumat ym kuriin.Yöt raavin käsiä,jalkoja ja rasvat ei auta kuin hetken.Asun pohjoisessa,mutta on ihan hyvät valikoimat kaikkea.

Yhteistyössä