ONKO TÄÄLLÄ KARAVAANAREITA joilla asuntovaunu? kymysystä pukkaa...

suosittelen! Meillä oli vaunu kun olin pieni, ja olen yrittänyt puhua miestä ympäri et ostettais, mut ei. Sillä on tosi helppo matkustaa kun on tavarat mukana ja oma sänky!

Meillä mieheni harrastaa tuota vaunuilua =)
joo meillä on aina ollut käytetty vaunu, suomalaisia tähän asti kaikki ja nyt katellaan ulkolaista.
En itse kauhena ole tarkastellu ja syynänny vaunuja mutta mies kokeilee onko vaunu pehmeä ja tarkastaa ikkuinoiden ja levyjen saumalistat ja ympäristöt.
Haju kertonee kaiken, homeenhan haistaa heti. Lisäksi kalusteiden kunto,lattian kunto, ja tietysti varustelut ( meillä varmaan siksi ollu suomalaista tähän asti ku ne on kaikista parhaiten varusteltuja,mut nyt vaihteeksi halutaan ulkolainen)

merkeistä en sen kummemmin tiedä mutta kafi oli meillä ainakin paaljon parempi vetää kuin solifer(riippuu varmaan autostakin).

Ja yhden vinkin voin antaa: ei kannata ostaa yks akselista pitkää vaunua!! Huonoja vetää kuulemma, eli mieluummin pitkälle vaunulle 2 akselinen ja lyhyelle yksi.

Aikasta sekava tää mun "lausunto" mut yritä ymmärtää :laugh: :whistle:

Soliferit ja Kabet parhaita. Hobbyt ovat tosi edullisia jopa uutena, mutta ne ovat oikeita energiasyöppöjä, eivät missään määrin suomen olosuhteeseen tehtyjä talvivaunuja. Jos ympäri vuotiseen käyttöön haluaa vaunun, niin Soliferit ykkösiä, mutta sen sitten huomaa hinnasta.

Karkeasti sanottuna 90% vm-90 tai vanhemmista vaunuista löytyy jonkin asteista kosteusongelmaa. Me ostettiin vuosi sitten -90 solikka ja myyjä kertoi sen olevan hyvä, ei haissut tms. Minun olis pitänyt olla ilmeisesti mukana ostamassa sitä, kun olen tunnetusti homenokka, haistan heti. Vaunu ostettiin siis pikku fiksaus mielessä jälleenmyyntiin meille. No, sieltähän paljastui että peräpää oli aivan peltejä myöten märkä, kaikki puuosat aivan mustia, mätiä. TUlikin isompi korjaus, mutta oli sen arvoistakin. Opittiin taas jotain uutta, koskaan ei kannata ostaa vanhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana :
Soliferit ja Kabet parhaita. Hobbyt ovat tosi edullisia jopa uutena, mutta ne ovat oikeita energiasyöppöjä, eivät missään määrin suomen olosuhteeseen tehtyjä talvivaunuja. Jos ympäri vuotiseen käyttöön haluaa vaunun, niin Soliferit ykkösiä, mutta sen sitten huomaa hinnasta.

Karkeasti sanottuna 90% vm-90 tai vanhemmista vaunuista löytyy jonkin asteista kosteusongelmaa. Me ostettiin vuosi sitten -90 solikka ja myyjä kertoi sen olevan hyvä, ei haissut tms. Minun olis pitänyt olla ilmeisesti mukana ostamassa sitä, kun olen tunnetusti homenokka, haistan heti. Vaunu ostettiin siis pikku fiksaus mielessä jälleenmyyntiin meille. No, sieltähän paljastui että peräpää oli aivan peltejä myöten märkä, kaikki puuosat aivan mustia, mätiä. TUlikin isompi korjaus, mutta oli sen arvoistakin. Opittiin taas jotain uutta, koskaan ei kannata ostaa vanhaa.

Me ollaan katseltu 1995 - 2000 lukujen Kabeja.
Mä olen mieltyny niihin eritoten.

Yhteistyössä