Onko täällä kanalan pitäjiä? tarviisin apuja!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kananhoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kananhoitaja

Vieras
Eli olen serkkuni kanalan vahtina hänen reissunsa ajan. itselläni ei kanoja ole.
Hällä on tuommoisia peruskanoja (?) ja mun tehtävä on täällä niitä ruokkia ja vaihtaa vesi ja putsata kakat pois. Nyt eilisestä lähtien yksi kana on maannut siellä pesässä ja siellä vaan on. Ihan se on virkeän näköinen ja sieltä katselee, mutta pois ei tule.
Onko se kenties alkanut hautoa siellä vai nukkuuko ne kanat muutenkin pesässä?
En halua mennä tonkii sen mahan alle kun jos sillä on siellä muna niin en halua häiritä rouvaa :D
 
Jos on tarkoitus että kananmunat kerätään eikä jätetä niitä haudottaviksi niin ei muuta kuin käsi vaan rohkeasti kanan alle ja munat pois. Jos ei ole kukkoa niin munistahan ei tule tipuja vaikka kana hautoisi niitä maailman tappiin, munat vaan pilaantuvat turhaan.

Jotkut kanat ovat synnynnäisiä hautojia ja niiden kanssa on oltava röyhkeä jos meinaa saada munat pois.
 
On täällä kukko. Nuo ovat nuoria kanoja, joista vasta kai kaksi munii ja nyt eivät ole munineet ollenkaan kahteen päivään kun hoitaja on vieras. Antaisikohan sen vaan hautoa vai ottaisko munan pois. En voi soittaa omistajalle kun se on jossain päin Thaimaata reppu selässä ja ilman puhelinta.
 
entäs jos mä otan siltä munan pois niin eihän se jatka kehittymistä ilman sitä haudontaa. meinaan voin sit kerätä useamman munan ja syödä niitä vaikka viikon päästä ja siellä ei oo sit mikään puoliksi kehittynyt tipu sisällä (yöks). Kiva kun serkku muisti kyllä kertoa ton hoitopuolen, mutta nää muna-asiat jäi vähän kertomatta ja mä en hoksannut itse kysyä.
 
entäs jos mä otan siltä munan pois niin eihän se jatka kehittymistä ilman sitä haudontaa. meinaan voin sit kerätä useamman munan ja syödä niitä vaikka viikon päästä ja siellä ei oo sit mikään puoliksi kehittynyt tipu sisällä (yöks). Kiva kun serkku muisti kyllä kertoa ton hoitopuolen, mutta nää muna-asiat jäi vähän kertomatta ja mä en hoksannut itse kysyä.

Kehittyminen ei jatku, jos hautominen loppuu.
Hautova kana käy kyllä jossain vaiheessa syömässä ja juomassa jne, mutta muistaakseni se on noin vartin verran minkä haudottava(t) muna(t) pärjää ilman hautomista.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä