Onko täällä adhd aikuisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .,..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.,..

Vieras
Kuuluuko osana ahhd sairauteen omista asioistaan puhuminen ja itsensä korostaminen?
Mulla on yksi ystävä,jolla on adhd ihan todettuna ja välillä jaksan hänen kanssaan ihan hyvin,välillä en yksinkertaisesti meinaa jaksaa kun soittaa ja saattaa puhua 4 tuntia puhelimessa vain omia asioitaan ja huoliaan.
Olen raskaana ja vuodelevossa supistusten vuoksi,mutta kertaakaan hän ei puhelun aikana edes kysy että miten voin vaan hölöttää tunteja omista asioistaan ja alkaa mennä hermo kun en jaksaisi kuunnella,siksi en enää edes vastaa aina puhelimeen. Kuuluuko siis sairauteen että voisin ymmärtää häntä jotenkin?

Täällä yksi.
Vastauksena kysymykseen, kyllä kuuluu mutta kaikkea ei pidä sietää!
Huomaan itsessäni tuon piirteen ja se ärsyttää minua itseänikin suunnattomasti. :(
Se on täysin tahatonta, en tiedä mistä johtuu.
En kuitenkaan pidä itseäni itsekkäänä ihmisenä ja kyllä minua kiinnostaa kovastikin kavereiden kuulumiset ja voinnit,kai se vaan on helpompaa puhua itsestään.
En tiedä.

Huh. Miten tuollaisen ystävän kanssa voi jaksaa? Aikaisemmin mietin hänen pyytämistään vauvani kummiksi,mutta tuntuu että ei hän varmaan jaksaisi vauvastakaan kiinnostua kun tuntuu tosiaan pyörivän vain itsensä ympärillä :(
Tosi hankalaa,mutta helpottavaa tietää että kuuluu sairauteen.

Niin ja viimeeksi jopa sanoi että "enhän mä muistanut että sä olet raskaana". Mä olen kuitenkin viikolla 34,että olen jo tovin ollutkin..:/

Mutta loukkaantuukohan siitä jos suoraan sanoo? Hän on välillä mitä ihanin ja upein ihminen,mutta välillä ei vaan meinaa jaksaa.

[QUOTE="aloittaja";24382613]Niin ja viimeeksi jopa sanoi että "enhän mä muistanut että sä olet raskaana". Mä olen kuitenkin viikolla 34,että olen jo tovin ollutkin..:/

Mutta loukkaantuukohan siitä jos suoraan sanoo? Hän on välillä mitä ihanin ja upein ihminen,mutta välillä ei vaan meinaa jaksaa.[/QUOTE]

En tiedä, minä en loukkaantuisi. Olen opetellut kuuntelemaan muita ja monesti nielen sanojani kun meinaan livauttaa väliin jonkin mieleentulevan asian itsestäni.