onko tää ongelma mun pään sisällä vai onko nää meidän korttelin koiranomistajat ajattelemattomia..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja remmirähjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

remmirähjä

Vieras
mulla itsellä vahva koiratausta ja ollut koiria 15vuotta. 1-4kpl kerralla.

tällä hetkellä mulla on väliaikaisesti kotonani "luottokasvattajalta" kodinvaihtaja, suurikokoinen uros joka rähjää remmissä, repii, raastaa, kiskoo... ollaan vasta pari viikkoo harjoiteltu tota kulkemista ihmisten ilmoilla ja ihan hyvälle mallille päästy.. MUTTA.

JOKA KERTA kun tulee koira / koiria vastaan tää uros ottaa hirveät kilarit ja kiskoo kun höyryjuna, räyhää, rähjää ja riuhtoo. on nyt pikkuhiljaa alkanut luottaa muhun ja ottaa jo kontaktia jonkinverran ja pystyy jo keskittymään nameihin. mutta vielä on pitkä matka kuljettavana eikä sitä auta YHTÄÄN se, että ihmiset ei väistä YHTÄÄN eikä kukaan ole hetkeksikään hidastanut tai jopa odottanut sen aikaa että saisin koiraa kuriin, tullaan päin. ja siis oikeesti PÄIN, ei välttämättä edes väistetä tien toiselle puolelle.
joojoo, maailmassa on muitakin kun minä ja ei kenenkään elämän pidä pysähtyä "mun ongelman" takia, mutta jotenkin odottais muilta koiraihmisiltä sellasta lojaaliutta ja ymmärrystä..
itse kun olen omieni kanssa kohdannut tällaisia "ongelmakoiria", niin olemme ohittaneet joko tien toista puolta tai jopa jääty odottamaan siksi aikaa, että se toinen saa siihen omaansa jonkinlaisen kontaktin.. tiedättekö mitä tarkoitan?

oli meinaan taas äsken pihalla tilanne, et mä treenasin omaani OMASSA PIHASSA (koira oli kiinni), niin erään neidin piti väenvängällä ohittaa tää meidän "lainarähjä" meidän tontin rajaa hipoen koiriensa kanssa, piti oikein jäädä haisteleen ja merkkaileen siihen vaikka yks meinas seota sukkiinsa... eiks vois sillee reippaasti mennä tossakin tilanteessa ohi..?

tai sit se vika on vaan mun päässä ja maailma pyörii mun napani ympärillä....... :saint:

Ei se vika varmaankaan ole sun päässä.
Meen "vasikasta" tuli kans remmirähjääjä, kun muutaman kerran joku pääsi siihen käsiksi. Monesti kun esimerkiksi mäyräkoiria tuli vastaan, ni ne omistajat antoi oikein niiden pienten räksyttää ja härnätä meen "vasikkaa". Sit ne kulki kans meen tontin rajoilla niiden "pikkupetojensa" kanssa.

Kerran mä sit sanoin yhdelle (joka AINA seuras tai tuli päin), että uskotko, että jos noi sun maastonakit ei ole hiljaa ens kerralla kun tavataan lenkillä, niin tämä meidän vasikka pääsee multa vahingossa irti.
Lakkas muuten kulkemasta meen portin ohi ja muutti kiltisti suuntaa kun meidät lenkillä näki. :D

En tiedä, ehkä tuossa jotain perää vois olla... Meillä on tosi usein ollu sellaisia tilanteita, että monet väen vängällä haluis päästää omansa haistelemaan meidän koiruutta, vaikka varmasti näkevät, että otan koirani tiukemmalle kulkemaan tuohon oman jalkani viereen. Meillä kyllä hyvin käyttäytyvä narttukoira ja tulee aika hyvin toimeen myös vieraiden koirien kanssa (yleensä), mutta olen jo pentuna sen kanssa tehnyt sen periaatepäätöksen, että ketään ei mennä haistelemaan. Sitten sais pysähtyy joka koiran luo, kun tää tahvo luulee että kaikkia voi mennä tervehtii. :D Mielummin niin päin, että ei mennä vieraiden luo, niin koirakin tietää ettei ole sallittua. Ainoastaan tutut moikataan.
Sitten kun mennään vieraan koiran ohi, niin monesti saa vielä sen ohituksen jälkeenkin olla tarkkana ettei se vieras koira tunge takaapäin toisen takapäähän, kun tuntuu että monet päästää oman koiransa heti pitkälle hihnalle ja antavat huoletta koiransa tulla liian liki. :/

Jaa-a, itekin koiran omistaja mutta en nyt oikein tiedä mitä tuohon pitäis sanoa. Meidän lähellä asuu yks koira joka ei voi sietää muita koiria ja kyllä mä yritän kiertää sen mahdollisimman kaukaa. Meillä ei vaan pysty vaihtaa tien toiselle puolelle kun vaan yhdellä puolella jalkakäytävä mut reippaasti mennään ohi ja pidän koirani ihan mun oikealla puolella lyhyessä narussa. Meidän koira kun on oikea ilopilleri ja haluaisi tervehtiä kaikki maailman koirat ja ihmiset :)
Mutta eikös koirakoulussakin tehdä ongelmakoirille tilanteita että toinen koira kävelee mahd läheltä ohi? Eilen katsoin just jotain ohjelmaa jossa oli samanlaisia ongelmia, näkyisköhän ruutu.fi, se muistaakseni tuli Liviltä.

Minä ymmärrän kyllä, jos muut eivät viitsi tai halua väistää teitä. Jotkut voivat ajatella, että sinä et ole saanut kasvatettua koiraasi ja omapa on ongelmasi. Ainakin meidän pihassa on noita räkyttäjiä vaikka kuinka paljon, eivätkä ne siitä mihinkään näytä kehittyvän. Meidän paimenkoirat kulkevat hiljaa, eivätkä provosoidu muista, joten ei ole mielestäni minun ongelmani, jos naapurin koira vetää kauheta kilarit joka ikinen kerta kun näkee meidät toisessa päässä pihaa. Me kävellään siitä mistä aina kävellään ja semmoista vauhtia kun aina kävellään. Pitäisikö meidän ruveta väistelemään sen takia, että eivät ole pystyneet kasvattamaan koiriaan? Tekisi mieli oikein mennä neuvomaan, että jos vaikka katsoisivat jotain koirankoulutusohjelmaa telkkarista. Niissä on monesti siitä, miten kannattaa kääntyä takaisin päin aina kun koira alkaa räkyttää, eikä vaan karjua koiralle kurkku suorana, minkä koira käsittää leikkiin osallistumisena. Nuo ovat kaikki pieniä koiria (mäyris, kiinan palatsikoira, perhoskoira), mutta eivätpä vaan omistajat näytä pystyvän mihinkään niiden kanssa.

Ketään en toki tahallaan rupea ärsyttämään, enkä koukkaan jotakin tiettyä kautta, että saisin toisen koiran pillastumaan. Meidän reitit ovat joka kerta samat -lyhintä tietä metsään.

Alkuperäinen kirjoittaja en väistä;22577001:
Minä ymmärrän kyllä, jos muut eivät viitsi tai halua väistää teitä. Jotkut voivat ajatella, että sinä et ole saanut kasvatettua koiraasi ja omapa on ongelmasi. Ainakin meidän pihassa on noita räkyttäjiä vaikka kuinka paljon, eivätkä ne siitä mihinkään näytä kehittyvän. Meidän paimenkoirat kulkevat hiljaa, eivätkä provosoidu muista, joten ei ole mielestäni minun ongelmani, jos naapurin koira vetää kauheta kilarit joka ikinen kerta kun näkee meidät toisessa päässä pihaa. Me kävellään siitä mistä aina kävellään ja semmoista vauhtia kun aina kävellään. Pitäisikö meidän ruveta väistelemään sen takia, että eivät ole pystyneet kasvattamaan koiriaan? Tekisi mieli oikein mennä neuvomaan, että jos vaikka katsoisivat jotain koirankoulutusohjelmaa telkkarista. Niissä on monesti siitä, miten kannattaa kääntyä takaisin päin aina kun koira alkaa räkyttää, eikä vaan karjua koiralle kurkku suorana, minkä koira käsittää leikkiin osallistumisena. Nuo ovat kaikki pieniä koiria (mäyris, kiinan palatsikoira, perhoskoira), mutta eivätpä vaan omistajat näytä pystyvän mihinkään niiden kanssa.

Ketään en toki tahallaan rupea ärsyttämään, enkä koukkaan jotakin tiettyä kautta, että saisin toisen koiran pillastumaan. Meidän reitit ovat joka kerta samat -lyhintä tietä metsään.

niin, en mä tarkoita et kaikissa tapauksissa pitäs lähtee väisteleen ja hidasteleen, mutta mun mielestä sen selvästi näkee, että yrittääkö se ihminen siellä remmin päässä tehdä asialle jotain.. tätä tarkoitin aloituksessani sillä kun sanoin et jotenkin kuvittelis muiden koiranomistajien ymmärtävän..
meidän naapurissa on kaksi tällaista "perussekarotuista" tarhassa ja räyhäävät ja rähjäävät kaikille ja koko ajan ja kun ovat lenkillä niin sama meno jatkuu ja omistaja nimenomaan huutaa ja riehuu niille ja silloin tulee itselle sellainen olo, että yrittäis edes.. mutta myös sellainen, että ei paljon huvita ohittaa ihan hipoen vaan mieluummin menee ohi niin kaukaa kun pystyy. ihan vaan siksi että ikinä ei voi tietää käykö se toinen koira kiinni jos omistaja ei saakaan pideltyä ja siksi että ei tarkoituksella oikein provosoi..

Yhteistyössä