Onko tää nyt normi flunssaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lääkäriin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lääkäriin?

Vieras
En sairasta juuri koskaan niin kysympä kokeneemmilta :)

Mulla alkoi flunssa viime viikolla kovalla kivulla rinnassa ja hengitysteissä. Ei siis kurkkukivulla
vaan tuntuu että keuhkojen kohdalla. Sitten tuli räkis. Ei yskää. Tosin yskin tahallani ylös
limaa välillä. Hengitys on raskasta ja rohisee. Kahtena yönä on vinkunut myös. Ei kuumetta,
tosin kuume mulla ei koskaan nouse flunssassa.

Olo on vetämätön ja jo lyhyt käveleminen ja kotityöt väsähdyttävät. En pahemmin hengästy,
voimat vaan loppuu ja hengitys käy työläämmäksi.

Lääkäriin vai ei?

Käy lääkärissä. Itse olen lääkäri ja neuvoisin käymään itselläni näytillä ;) voit sitten rauhassa sairastaa, kun tsekkaus tehty (kuulostaa siltä, että olet huolissasi eli sitä suuremmalla syyllä)

Nyt istun odotushuoneessa ja olo on kuin idiootilla. Lähettävät varmaan kotiin litkimään teetä ja käskevät ryhdistäytymään. Tosi noloa kun ei ole edes kuumetta tai yskää. Vastaanottovirkailija katsoi kuin vähäjärkistä ja varmaan hiljaa mielessään kelasi että joka räkiksen vuoksi ryntäämässä lekurille :( Häpeän silmät päästäni jos kaikki ok..

No siis kyllä tommosessa tilanteessa kannattaa lääkäriin mennä, vaikkei nyt kuumetta oo. Hengitysteissä voi olla jotain, tosin infektiota en itte epäilis heti kuumeettomuudesta, mut siis hengitysongelmat voi johtua muustakin kun keuhkoista/keuhkoputkista. Ei nyt pelottelemaan ruveta, eiköhän lääkäri osanne hommansa. Voinee lähettää kotiinkin ja tulemaan takas jos jatkuu pitkään.

Yhteistyössä