Onko tää nyt ihan normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen vain

Vieras
Kaveri kärsii lapsettomuudesta, mulla on jo lapsia. Tämä ihminen jatkuvasti kyttää olenko raskaana, ollaanko ajateltu vielä "hankkia" lapsia jne.

Jos en ota esim. viiniä ruoan kanssa, utelee olenko raskaana. Kyttää vyötärön ympärystä, kyselee ovelia kysymyksiä joilla saisi mahdollisesti raskaudestani tietää.

Jos joku hänen lähipiiristään tulee raskaaksi, tämä henkilö muuttuu tuon lapsettoman silmissä itsekkääksi ja omahyväiseksi k***pääksi, joka ei osaa puhua muusta kuin raskaudestaan (vaikka ei raskaudestaan oikeasti juuri juttelisikaan).

Keskittyisi omaan elämäänsä eikä käyttäisi energiaansa moiseen!!

Itse kärsin pari vuotta lapsettomuudesta ja tiedän, että on vaikea asia, mutta jotenkin alkaa tuntua, että nykyään lapsettomuudesta kärsivät lähes tyrannisoi niitä onnettomia, jotka ovat saaneet lapsia. Siis mähän en uskaltanut kenellekään edes kertoa, mikä sekin on tyhmää, ja olin vaan katkera ihan yksinäni.

Se on kyllä harmillista, että osa lapsettomista ahdistuu noin kovasti, että pitää alkaa käyttäytymään tosi kakaramaisesti.
Toisille ei äitiys edes sopisi, toisaalta kyllähän se raskausaika myöskin kasvattaa ihmistä... :/
Mutta minua ahdisti myös tuttavien raskaudet ja yleensäkin kaupungilla raskausmahojen näkeminen. Onneksi ne ajat ovat ohitse minulta, oli se sen verran kuitenkin rankkaa. :´(

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Itse kärsin pari vuotta lapsettomuudesta ja tiedän, että on vaikea asia, mutta jotenkin alkaa tuntua, että nykyään lapsettomuudesta kärsivät lähes tyrannisoi niitä onnettomia, jotka ovat saaneet lapsia. Siis mähän en uskaltanut kenellekään edes kertoa, mikä sekin on tyhmää, ja olin vaan katkera ihan yksinäni.

Ihan kuin mun kirjoittama paitsi meillä lapsettomuus kesti 3 vuotta.

Minua ahdistaa tuo jatkuva kyttääminen!
En ole mielestäni hänelle tilivelvollinen siitä olenko raskaana vai en. Ja kerran jo sanoin, että kerron kyllä sitten jos/kun jotain kerrottavaa on. Mutta ei, sama kyttääminen vain jatkuu :(

Yhteistyössä