Onko tää normaalia? E-pillereiden lopettamisen jälkeen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wonderland
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wonderland

Vieras
Eli lopetin e-pillerit 3v syömisen jälkeen, merkki Tri-Femoden. Ovulaatiokipu, mikäli se sitä oli, tuli tosi kovana ja kesti lähes viikon. Tulehduksia ei pitäisi olla. Menkat tuli ajallaan, mutta ne kestivät vain 2 päivää.. Raskaana en ole. Kauankohan menee kun kroppa normaalistuu? Ei kai ne e-pillerit ole kokonaan tuhonneet mun omaa hormonitoimintaani? Kai nykyisillä e-pillereillä on ihan normaalit raskautumisluvut niiden käytön jälkeen?

Aiemmin kun pidin kk tauon pillereistä (syynä se, että epäiltiin aurallista migreeniä mutta sitä ei ollut) menkat tuli täysin "tavallisina" eli kestävät yleensä sen 6pv ja ovat runsaat ja kivuliaat.. Ei sillä että runsaita ja kivuliaita menkkoja kaipaisin, mut lapsitoive on..

Mä söin kaks vuotta Cerazettea, viime huhtikuussa lopetin pillerit, ja vieläkään ei ole kierrot tasaantunut. Normaalisti, ennen pillereitä mun kierto oli 30-32 päivää, mutta nyt ne vaihtelee 40-59 eli taitaa jäädä välistäkin välillä. Menkat kesti viimeks kolme päivää, sitä ennen pari päivää. Normaalisti n. 5 päivää. Vuoden verran kuulemma voi joutua tasaantumista odottelemaan, sitten lekurille vasta pääsee. Tai näin mulle sanottiin kun olisin halunnut tk:hon päästä asian lääkärin kanssa selvittämään.

Ok, meitä on siis muitakin:(.. Onko teillä vauvakuumetta?

Lissää vastauksia, onko kellään tietoa? Kuukauden verranhan oon vasta ollut ilman pillereitä, joten pitäis pitää peukut pystyssä, jos vaikka normaalistuisivatkin.

Itse olen aloittanut e-pillereiden syönnin 16-vuotiaana, söin niitä aluksi melkeinpä 10 vuotta, lähes tauotta ja kun sitten alettiin lasta toivoa, jätin kokonaan pois. Tuolloin meni reilu 6kk, ennen kuin menkat tsoittuivat normaaleiksi ja tulin raskaaksi. Ovulaatiokipu oli tuolloin tosi kova lähes heti kun pillerit jätin pois.. Esikoisen syntymän jälkeen söin pillereitä 5 vuotta ennen kuin jätin pois, menkat tuli heti normaalisti ja raskaaksi tulin 3kk lopettamisen jälkeen. Ja taas heti alusta asti oli tosi kovat ovulaatiokivut. Että voi samallakin ihmisellä vaihdella, miten menkat tasoittuu normaaleiksi..

Yhteistyössä